تیتر امروز

صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...
گفت‌وگوی دیدار در برنامه ایرانشهر با یک تحلیلگر مسایل سیاسی

صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...

دیدارنیوز در روزی که سومین دور از مذاکرات تهران و واشنگتن در شهر مسقط برگزار شد، میزبان صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی در برنامه ایرانشهر بود.

دفترچه هویت بصری چیست و چه اجزایی دارد؟

در دنیای پویای برندسازی که در آن سالانه هزاران کسب و کار خلق میشود، تشخیص و تمایز برندها از یکدیگر بسیار حیاتی است. 

کد خبر: ۱۶۰۲۳۹
۱۴:۰۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۲

دیدارنیوز: در دنیای پویای برندسازی که در آن سالانه هزاران کسب و کار خلق میشود، تشخیص و تمایز برندها از یکدیگر بسیار حیاتی است. در اینجاست که "دفترچه هویت بصری" به عنوان چراغ راه برندها در جهت یک هویت بصری یکپارچه و اثرگذار ایستاده است.

همان‌طور که نقشه، مسافران را در مسیر درست برای رسیدن به‌ مقصدشان هدایت می‌کند، دفترچه هویت بصری نیز به برند کمک می‌کند مسیر خود را گم نکرده و در رقابت پیش‌قدم بماند. نقش این کتابچه یا همان برندبوک شناسایی زبان بصری برند و البته شناساندن این شخصیت به مخاطب خودش است.

Shape1

تعریف برندبوک یا دفترچه هویت بصری

برندبوک، که به "دفترچه هویت بصری" نیز معروف است، یک راهنمای جامع است که معرف عناصر تصویری برند می باشد. این دفترچه شامل عناصری مانند لوگو، رنگ‌ها، فونت‌ها، الگوها و سایر عناصر بصری است و به عنوان یک مسیر برای نمایش برند در پلتفرم‌های مختلف عمل می‌کند. به زبانی ساده و خلاصه‌تر هویت بصری عنصری است که برند شما را منحصربه‌فرد میکند.

توجه داشته باشید که هویت بصری با هویت سازمانی فرق دارد! به گفته ویکی‌پدیا:

هویت بصری تفاوت زیادی با هویت سازمانی دارددر واقع هویت بصری بخشی از هویت سازمانی است که به بیان بصری سازمان می پردازداین فعالیت نقش مهمی در نحوه ارائه خود سازمان به ذینفعان داخلی و خارجی داردبه طور کلی، هویت بصری شرکت بیانگر ارزش ها و جاه طلبی های یک سازمان، کسب و کار و ویژگی های آن است.



هدف از طراحی دفترچه هویت بصری چیست؟

میتوان گفت هدف اصلی از طراحی برندبوک برقراری یک هویت منسجم و قابل تشخیص برای برند و ایجاد تأثیر دائمی بر مخاطبان است. این راهنما دستورالعمل‌هایی را فراهم می‌کند که هم یک هویت بصری ثابت را در سطوح مختلف حفظ می‌کند و هم باعث ارتقاء شناخت و وفاداری به برند می شود.



برخی از اجزای دفترچه هویت بصری (برندبوک)

بیایید ابزارهای ضروری هویت بصری برند را باز کنیم و عناصر اساسی که تصویر بصری یک برند را شکل می‌دهند را بررسی کنیم.

لوگو و نشان های تجاری

پایه، اساس و چهره اصلی برند، لوگوی آن است. ساده بگوییمبدون لوگو کسب و کار شما به رسمیت در نیامده است.

این نشان تجاری بعنوان یک عنصر حیاتی باید به خوبی پاسخ نیاز برند را داده و یک نماد بیادماندنی برای مشتریان شود. یک لوگو قوی و متمایز شخصیت برند را معرفی می کند و کمک می‌کند تا برند اعتبار بیشتری در نظر مخاطب خود داشته باشد.

رنگ ها و فونت ها

انسان می‌تواند سعی کند که به منطق متکی شود، اما در نهایت این احساسات اوست که محصولات شما را می‌خرد، اصلی‌ترین چیزی که موجب تحریک احساسات خریدار می‌شود، استایل فونت و رنگ سازمانی برند شما است. انتخاب دقیق رنگ‌ها و فونت‌ها نه تنها فرصت دیگری برای ایجاد تمایز میدهد بلکه میتواند پیام خاصی را به مخاطب منتقل کند. در طراحی، رنگ‌ها و استفاده از فونت‌ تجربه بصری را افزایش می‌دهد و هویت برند را تقویت می‌کند.

بعنوان مثال رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش، حس آرامش و خنکی را به مخاطبان القا می‌کنند. این رنگ‌ها معمولاً در حوزه‌هایی همچون پزشکی و درمانی، آرایشی بهداشتی، آرامش و طبیعت و...استفاده می‌شوند. از طرفی، رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد، حس انرژی و شادی را به مخاطبان القا می‌کنند. چنین رنگ‌هایی نیز در زمینه‌های مواد غذایی، مد و تفریح کاربرد دارد. فونت‌ها نیز علاوه بر خوانایی بالا باید با هویت کسب و کارشما هماهنگی داشته باشند.

عکس ها و تصاویر

میگویند یک عکس میتواند با هزاران کلمه برابری کند. بدون شک استفاده استراتژیک از عکس‌ها و گرافیک‌ می‌تواند احساسات خاصی را به وجود آورده و ارتباط عمیقی با مخاطبین برقرار کند. در اینجاست که بسیاری از کسب و کارها به دنبال عکس های استوک، ساختگی بدون محتوا میروند و به اینصورت اعتبار خود را خدشه دار میکنند؛ درحالیکه باید عکس‌های اختصاصی خود را داشته باشند و با عکاسی تبلیغاتی اصولی مخاطب را جذب کنند. عکسی که از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، همان بهتر که نباشد!

پوستر، کاتالوگ و ست اداری

نمونه های چاپی مانند کاتالوگ و بروشورها نمایانگر‌های ملموس برند هستند. دستورالعمل‌های طراحی در برندبوک برای این نمونه ها این اطمینان را ایجاد می کنند که برند به یکپارچگی در زمینه های مختلف تبلیغاتی رسیده است. حتی جزئیات فیزیکی مانند کیفیت کاغذ، طراحی جلد و تکنیک‌های چاپ غیرمستقیم، به تصویر کلی برند کمک می‌کند. توجه به این جزئیات اطمینان می‌دهد که ساختار فیزیکی برند با ساختار دیجیتالی برند هماهنگ است.



وب سایت و شبکه های اجتماعی

در دوران دیجیتال، حضور آنلاین برند اهمیت دارد. راهنمای طراحی وب‌سایت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی در برندبوک، حفظ یکپارچگی را در پلتفرم‌های آنلاین تضمین می‌کند.



طراحی هویت بصری در ظریف گرافیک

شرکت ظریف گرافیک به عنوان یک شرکت متخصص در زمینه طراحی هویت بصری و طراحی برندبوک، دارای تخصص و تجربه گسترده‌ای در این حوزه است. تیم طراحان حرفه‌ای در این شرکت قادر به شناخت نیازها و مشکلات کسب و کار شما هستند و بهترین راهکارها را برای طراحی یک هویت بصری قوی و منحصر به فرد ارائه می‌دهند. برای ارتباط، مشاوره رایگان و یا سفارش طراحی هویت بصری خود کافیست از طریق وبسایت ظریف گرافیک اقدام کنید.

www.Zarifgraphic.com

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۰۷ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۰۷ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۰۷ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۰۷ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها