تیتر امروز

پیامبر آغازگر هیچ جنگی نبود/ ولایت پذیری انسان در عصر مدرنیته/ تلفیق بین اخلاق و سیاست فقط از عهده حجت خدا بر می‌آید
در بیست و سومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

پیامبر آغازگر هیچ جنگی نبود/ ولایت پذیری انسان در عصر مدرنیته/ تلفیق بین اخلاق و سیاست فقط از عهده حجت خدا بر می‌آید

در بیست و سومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمد تقی اکبر نژاد مجتهد و مدرس حوزه ادامه گفتگوی قبل درباره "پیامبر مکی- پیامبر مدنی" را پی گرفتیم.
امارات می‌خواهد مساله جزایر سه‌گانه را به مساله مورد اجماع قدرت‌های بزرگ بدل کند/ مناسبات ایران با اتحادیه اروپایی به وضعیت بحرانی رسیده/ تهدید امارات از سوی تهران به سود ابوظبی است
محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در گفت‌وگویی با دیدارنیوز مطرح کرد:

امارات می‌خواهد مساله جزایر سه‌گانه را به مساله مورد اجماع قدرت‌های بزرگ بدل کند/ مناسبات ایران با اتحادیه اروپایی به وضعیت بحرانی رسیده/ تهدید امارات از سوی تهران به سود ابوظبی است

به بهانه بیانیه اخیر مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در گفت‌وگویی با دیدار به تحلیل مناسبات تهران در...
صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

نگهداشت نیروی متخصص درمانی در خوزستان دشوار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نگهداشت نیروی متخصص درمانی و بهداشتی در خوزستان بسیار سخت است و همین موضوع فشار زیادی را به این حوزه وارد می‌کند.

کد خبر: ۱۵۹۳۶۶
۱۷:۲۴ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲

نگهداشت نیروی متخصص درمانی در خوزستان دشوار است

 

دیدارنیوز‌ -‌ سرویس‌ خوزستان: دکتر محمدحسین سرمست شوشتری روز دوشنبه در نشست رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با جمعی از اساتید و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان در محل دانشگاه جندی شاپور اهواز بیان کرد: وجود آلاینده‌های صنعتی و وقوع پدیده گرد و غبار و گرمای شدید سبب بروز بیماری‌های مختلفی برای مردم استان شده به همین دلیل باید حوزه بهداشت و درمان خوزستان به لحاظ نیرو و تجهیزات برای ارائه خدمات مطلوب در شرایط مناسبی باشد.

وی با اشاره به اینکه همواره حوزه بهداشت و درمان استان با کمبود نیرو روبرو است ادامه داد: در سال‌های اخیر خروج نیروهای درمانی از استان باعث وارد آمدن فشار زیادی به این حوزه شده است.

سرمست شوشتری با اشاره به نیاز حوزه بهداشت و درمان استان به جذب نیروی جدید بیان کرد: ۱۰ بیمارستان‌ عمومی و فوق تخصصی در اهواز و ۱۹ مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سایر شهرستان‌های خوزستان به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

درادامه این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در کنار جذب نیروی جدید نگهداشت و ماندگاری آن در استان نیز اهمیت دارد و باید برای تحقق این مهم مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

مهرداد نیکو با تاکید بر ایجاد انگیزه برای حفظ نیرو در استان اظهار کرد: اغلب نیروهای شاغل در استان تلاش دارند تا با روش‌های مختلف از خوزستان مهاجرت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت جذب نیرو برای حوزه بهداشت و درمان استان گفت: متاسفانه بار هزینه‌ای بیمارستان‌هایی از جمله علامه کرمی که زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیستند مشکلات بیشتری را برای این دانشگاه ایجاد کرده است.

کمبود نیروی پرستار و تخت در دزفول

در ادامه این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به ارائه خدمات درمانی به شهرستان‌های اطراف بیان کرد: جمعیت دزفول ۵۰۰ هزار نفر است اما بخش درمان این شهرستان به طور متوسط به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با وجود تمام کمبودها خدمات رسانی می‌کند.

علیرضا خسروپناه ضمن اشاره به کمبود نیروی پرستار و تخت در بیمارستان‌های این شهرستان افزود: کمبود ۱۱۸ نیرو در بخش اورژانس و ۲۲۸ نیرو در مراکز بهداشتی این شهرستان وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بهبهان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ۷۱۰ تخت بیمارستانی و ۵۲۲ پرستار در بیمارستان‌های این شهرستان مستقر است که با وجود کمبود نیرو و تجهیزات به مراجعان استان‌های بوشهر و ایلام نیز خدمات درمانی ارائه می‌شود.

محمد صباغان ادامه داد: با توجه به وسعت پوشش درمانی در این شهرستان نیاز ویژه‌ای به تامین نیرو و تجهیزات پزشکی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شوشتر در ادامه این نشست با ابراز گله‌مندی از کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان این شهرستان بیان کرد: یک‌هزار و ۶۸۵ پپست در این بخش وجود دارد اما ۵۰ درصد آن بدون متصدی است.

مجتبی کلانتر ادامه داد: ماندگار نبودن نیرو به دلایل مختلف از جمله مسائل امنیتی در این شهرستان مشکلات زیادی را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز دوشنبه به منظور دیدار با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز به خوزستان سفر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی