تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
کی‌یف ادعا کرد

اعدام اسرای اوکراینی؛ روسیه مرتکب «جنایت جنگی» شده است

دیمیترو لوبینتس، مسئول حقوق بشر اوکراین ادعا کرد که اعدام سربازان تسلیم‌شده اوکراینی توسط روسیه، جنایت جنگی است و آن را محکوم کرد.

کد خبر: ۱۵۹۳۱۷
۱۷:۲۳ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲

اعدام اسرای اوکراینی؛ روسیه مرتکب «جنایت جنگی» شده است

دیدارنیوز: کی‌یف روز شنبه ۱۲ آذر، روسیه را به ارتکاب «جنایت جنگی» از طریق اعدام سربازان اوکراینی که تمایل خود را برای تسلیم اعلام کرده بودند، متهم کرد.

به نقل از العربیه، پیشتر یک ویدیوی کوتاه منتشرشده در «تلگرام» نشان داد که دو مرد از پناهگاهی خارج شده و یکی از آن‌ها دست‌هایش را بالای سرش گذاشته و سپس خود را در کنار گروه دیگری از سربازان، روی زمین می‌اندازند.

به دنبال این صحنه، ظاهرا تیراندازی رخ داد و ویدئو به شکلی ناگهانی قطع شد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، این کلیپ بدون تاریخ در شبکه‌های اجتماعی در نزدیکی شهر آودیوکا در شرق اوکراین فیلمبرداری شد که هم‌اکنون، کانون درگیری‌های سنگین میان دو طرف است.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه، نتوانست درستی این ویدئو را تائید کند.

جنایت جنگی

از سویی دیمیترو لوبینتس، مسئول حقوق بشر اوکراین، محتوای این ویدئو را محکوم و آن را «جنایت جنگی» توصیف کرد.

لوبینتس در «تلگرام» نوشت: «امروز کلیپی از اعدام سربازان تسلیم‌شده اوکراینی به عنوان اسیر، توسط سربازان روسی در اینترنت منتشر شد که موردی جدید از موارد نقض کنوانسیون ژنو و عدم رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.»

به گفته او «طرف روسی با این کار بار دیگر چهره تروریستی خود را نمایان کرد.»

لوبینتس خاطرنشان کرد که سربازان اوکراینی، خلع سلاح‌شده و دست‌هایشان را به علامت تسلیم، بالا گرفته بودند و هیچ تهدیدی ایجاد نمی‌کردند و طرف روسی باید آن‌ها را دستگیر و اسیر جنگی در نظر می‌گرفت.

موارد دیگر

یک کلیپ ویدیویی دیگر نیز در مارس در اینترنت پخش شد که نشان می‌داد یک سرباز اوکراینی پس از سردادن شعار «افتخار بر اوکراین»، به ضرب گلوله کشته می‌شود.

همزمان فولکر تورک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در این رابطه اعلام کرد که دفترش، بسیاری از موارد نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی علیه اسیران جنگی را ثبت کرده است.

به گزارش سازمان ملل، این موارد، اعدام‌های متعدد بدون محاکمه و حملات نیرو‌های روسی و شبه‌نظامیان وابسته به آن مانند «واگنر» به غیرنظامیان را شامل می‌شود و ۶۲۱ مورد ناپدیدشدن اجباری و بازداشت خودسرانه نیز از جمله این موارد هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی