تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در خاورمیانه چه خبر است

۴۴ روز جنگ و ویرانی

در چهل و چهارمین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۶۹۲
۰۸:۲۴ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمادگی پاریس برای پذیرش کودکان مجروح غزه

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد چهل و چهارمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۱۹:۵۹/ آمادگی پاریس برای پذیرش کودکان مجروح غزه

مکرون از آمادگی برای پذیرش کودکان مجروح غزه در بیمارستان‌های فرانسه خبر داد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید اگر پذیرش کودکان مجروح غزه در بیمارستان‌های این کشور «مفید و ضروری» تشخیص داده شود پاریس آمادگی پذیرش آن‌ها را دارد.

کاخ الیزه پیش‌تر از اعزام یک ناو هلی‌کوپتربر به منطقه خاورمیانه برای «حمایت بیمارستانی» از ساکنان نوار غزه خبر داده بود.

ساعت: ۱۸:۳۹/ مذاکرات تبادل اسرا ادامه دارد

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر روز یکشنبه ۲۸ آبان اعلام کرد که موانع «کوچکی» در مسیر روند مذاکرات برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل باقی مانده، اما این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به نقل از العربیه، آل ثانی در نشست خبری مشترک با جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، با اشاره به تلاش‌های کشورش برای آزادی گروگان‌های نزد گروه‌های مسلح فلسطینی در نوار غزه گفت که گفتگو‌ها در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است.

نخست وزیر قطر با تاکید بر ادامه تماس‌ها با حماس و اسرائیل گفت که نقاط مورد اختلاف میان دو طرف «لجستیکی و عملیاتی» است.

ساعت: ۱۷:۳۵/ فرانسه برای «حمایت بیمارستانی» از نوار غزه یک ناو هلی‌کوپتربر به منطقه اعزام می‌کند

کاخ‌الیزه روز یکشنبه اعلام کرد که فرانسه «طی روز‌های آینده» یک ناو هلی‌کوپتربر را که برای «حمایت بیمارستانی» تهیه شده است به منطقه خاورمیانه اعزام می‌کند.

این ناو هلی‌کوپتربر قرار است طی روز‌های آینده به مصر برسد و به مجروحان نوار غزه کمک کند. یک هواپیمای باری فرانسه نیز قرار است «۱۰ تن کمک‌های پزشکی» را به منطقه منتقل کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز شنبه درباره «لزوم افزایش تعداد کامیون‌هایی که وارد نوار غزه می‌شوند» با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری خود گفتگو کرده بود.

ساعت: ۱۷:۰۲/ «دستکم دو فلسطینی» به دست نیرو‌های اسرائیلی در کرانه باختری کشته شدند

به نقل از یورونیوز، مسئولان هلال احمر فلسطینی در کرانه باختری رود اردن می‌گویند «دستکم دو نفر» از سوی نیرو‌های اسرائیل در کرانه باختری کشته شدند.

بنا به گزارش‌ها نظامیان اسرائیل شنبه شب در دستکم پنج شهر و اردوگاه آوارگان فلسطینی در کرانه باختری عملیات انجام دادند. یکی از قربانیان این عملیات یک مرد ۴۵ ساله در جنین بود.

مرد دیگری نیز در اردوگاه آوارگان در بیت‌اللحم کشته شد. این در حالی است که دو نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله فلسطینی نیز در اردوگاه آوارگان در نابلس زخمی شده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ دو فلسطینی در کرانه باختری کشته شدند

ساعت: ۱۳:۳۲ / بورل: خواهان آتش بس انسانی فوری در نوار غزه هستیم

به نقل از تسنیم، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه قطر گفت: ما خواهان آتش بس فوری انسانی پایدار هستیم که یک نیاز اساسی است.

ساعت: ۱۲:۳۶/ حملات شبانه اسرائیل به غزه

به نقل از العربیه، تصاویر منتشر شده توسط فعالان رسانه‌ای فلسطین، شلیک گلوله‌های منور و بمباران مناطق شمال نوار غزه توسط ارتش اسرائیل در شامگاه شنبه ۲۷ آبان را نشان می‌دهد.

ساعت: ۱۰:۳۵/ بیمارستان خان یونس بدون آب و برق

هلال احمر فلسطین می‌گوید بیمارستان العمال در خان یونس در شش روز گذشته بدون برق و آب کار می‌کند.

در بحبوحه محاصره کامل غزه توسط اسرائیل، چندین بیمارستان در این منطقه به دلیل کمبود شدید مایحتاج اولیه از جمله غذا، آب، سوخت و دارو، "از کار افتاده" شده‌اند.

ساعت: ۰۸:۵۷/ پانزده کشته در حملات اسرائیل به مرکز و جنوب غزه

به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، در حملات هوایی اسرائیل به مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه، ۱۵ فلسطینی کشته شدند.

به گفته وفا، سیزده نفر در حمله به خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز غزه کشته شدند، در حالی که یک زن و فرزندش در جنوب شهر خان یونس کشته شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ بیمارستان خان‌یونس بدون آب و برق

ساعت: ۰۸:۰۸/ بایدن خواستار «اتحاد مجدد نوار غزه و کرانه باختری» شد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در یادداشتی که در روزنامه «واشنگتن‌پست» منتشر شد خواستار «اتحاد مجدد نوار غزه و کرانه باختری رود اردن» زیر نظر «تشکیلات فلسطینی احیاشده» شد.

به نقل از یورونیوز، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نوشته است: «نوار غزه و کرانه باختری رود اردن باید زیر نظر یک ساختار اداره‌کننده که در نهایت تشکیلات فلسطینی احیاشده خواهد بود متحد شوند.»

گروه حماس از سال ۲۰۰۷ کنترل نوار غزه را در دست دارد، اما پیش از آن برای مدتی این باریکه مانند کرانه باختری رود اردن زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطینی اداره می‌شد.

اظهارات جو بایدن به نظر می‌رسد در راستای سیاست قدیمی آمریکا طی چند دهه گذشته مبنی بر تشکیل و همزیستی دو کشور (اسرائیل و کشور فلسطینی‌ها) باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین تهدید کرده است که کشورش «افراط‌گرایانی را که به غیرنظامیان در کرانه باختری حمله می‌کنند» از دریافت ویزا محروم خواهد کرد.

جو بایدن نوشته است: «خشونت افراط‌گرایان علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری باید متوقف شود و کسانی که این خشونت‌ها را مرتکب می‌شوند باید حساب پس دهند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی