تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
در خاورمیانه چه خبر است

هزاران نفر به غزه بازگشتند

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد بیست و هشتمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته و تهاجم زمینی اسرائیل در غزه آغاز شده است.

کد خبر: ۱۵۷۹۷۳
۰۹:۴۶ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ هزاران نفر به غزه بازگشتند

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد بیست و هشتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۱۰:۵۵/ هزاران کارگر مرزی غزه به منطقه بازگشتند

به نقل از اسکای نیوز، شاهدان به رویترز گفتند که هزاران کارگر و کارگر فرامرزی غزه در اسرائیل و کرانه باختری اشغالی روز جمعه به غزه بازگشتند.

آن‌ها افزودند که برخی از کارگران غزه از طریق گذرگاه کرم شالوم در شرق گذرگاه مرزی رفح بین منطقه محاصره شده و مصر بازگشتند.

از زمانی که حماس -تقریبا یک ماه پیش- حمله خود را به اسرائیل آغاز کرد، خروج یا ورود به منطقه دشوار بوده است.

ساعت: ۱۰:۰۵/ وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز جمعه، وارد اسرائیل شد؛ این دومین باری است که بلینکن از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر به تل‌آویو سفر می‌کند.

بلینکن دیروز گفته بود که با نخست وزیر اسرائیل درباره "گام‌های مشخص" برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان در غزه گفتگو خواهد کرد.

ساعت: ۰۹:۳۳/ غزه در محاصره کامل

به نقل از یورونیوز، جنگ حماس و اسرائیل در حالی وارد بیست و هشتمین روز خود می‌شود که اسرائیل مدعی شده شهر غزه را در محاصره «کامل» خود دارد و حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان همزمان با سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل، سکوت خود را می‌شکند.

جنگ غزه که با حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل شروع شد امروز جمعه ۳ نوامبر وارد بیست و هشتمین روز خود شده است.

حزب الله لبنان اگرچه بر حملات خود علیه مواضع ارتش اسرائیل افزوده، اما تاکنون و در حمایت از حماس وارد جنگ تمام عیار نشده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید نبود سوخت برای ژنراتور‌های برق، ۱۴ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه و نیز دو مرکز تخصصی را به تعطیلی کشانده است.

حماس می‌گوید ۹ هزار و ۶۱ فلسطینی در بمباران و گلوله‌باران باریکه غزه توسط اسرائیل کشته شده‌اند از جمله ۳ هزار و ۷۶۰ کودک و ۲ هزار و ۳۲۶ زن.

اسرائیل می‌گوید تاکنون ۱ هزار و ۴۲۳ نفر از شهروندان این کشور کشته شده‌اند؛ ۲۳ سرباز ارتش اسرائیل در حمله زمینی چند روز اخیر در باریکه غزه کشته شده‌اند.

جنگ حماس و اسرائیل؛ «غزه» در محاصره کامل

ساعت: ۰۹:۲۶/ دومین سفر دوره‌ای آنتونی بلینکن به خاورمیانه پس از جنگ

وزیر امور خارجه ایالات متحده روز جمعه همزمان با اوج‌گیری بحران خاورمیانه و احتمال گشوده شدن جبهه دیگری در جنگ جاری میان اسرائیل و حماس، دومین سفر خود را به منطقه آغاز کرد.

آنتونی بلینکن پیش از ترک واشنگتن به مقصد تل‌آویو به خبرنگاران گفت: «ما در این سفر در مورد اقدامات مشخصی گفتگو خواهیم کرد که می‌تواند و باید برای به حداقل رساندن آسیب‌های وارده به مردان، زنان و کودکان غزه انجام شود.

«به گزارش منابع آگاه، مقامات ارشد آمریکایی پیش از این سفر دولت اسرائیل را به لزوم برقراری یک «وقفه بشردوستانه» برای تسهیل در کمک‌رسانی به غیرنظامیان در غره فراخوانده بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی