تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

زیدآبادی: استراتژی ایران برابر تصمیم «ساف» دقیقا چیست؟

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در مطلبی با عنوان «کدام استراتژی؟» به بررسی واکنش رسانه‌های دولتی و اصولگرا به جنگ حماس و اسرائیل پرداخت و نوشت: «پرسش همیشگی و تعطیل‌ناشدنی من از عموم مقام‌های جمهوری اسلامی اعم از چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا این بوده است که فارغ از علایق ایدئولوژیک و اعتقادی، استراتژی بدیل شما در برابر تصمیم ساف (سازمان آزادیبخش فلسطین) دقیقا چیست؟ با کدام گام‌های عملی می‌توان مردم فلسطین را از ستم اشغال و اشغالگری نجات داد؟ بی‌اعتنایی به این پرسش مبنایی، یعنی بی‌تفاوتی در برابر سرنوشت فلسطینی‌ها، نه کمک به آنها.»

کد خبر: ۱۵۷۳۲۸
۱۷:۲۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲

زیدآبادی

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی به بررسی واکنش رسانه‌های دولتی و اصولگرا به تحولات اخیر در منطقه پرداخت.

زیدآبادی در صفحه شخصی خود نوشت: «تمام رسانه‌های دولتی و اصولگرا سرشار از آه و نفرین و ناله و توهین و تهدید و خشم و نفرت و پرخاش و انزجار و شعار علیه اسرائیلی‌ها شده است. حالا این‌ها واقعاً جای یک استراتژی روشن و مشخص و معطوف به دسترسی به نتایجی ملموس در مسئلۀ فلسطین را می‌گیرد؟

از همان سال ۱۹۸۸ که سازمان آزادی‌بخش فلسطین در اجلاس تونس بر مبنای قطعنامه‌های ۲۴۲ و ۳۳۸ شورای امنیت سازمان ملل موجودیت اسرائیل را در چارچوب مرز‌های قبل از جنگ ژوئن ۱۹۶۷ به رسمیت شناخت و با واکنش غضب‌آلود جمهوری اسلامی روبرو شد، پرسش همیشگی و تعطیل‌ناشدنی من از عموم مقام‌های جمهوری اسلامی اعم از چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا این بوده است که فارغ از علایق ایدئولوژیک و اعتقادی، استراتژی بدیل شما در برابر تصمیم ساف (سازمان آزادیبخش فلسطین) دقیقا چیست؟ عملِ خارج از چارچوب یک استراتژیِ درست و صحیح به هر مقدار هم که فداکارانه و صادقانه و هوشمندانه باشد، فقط به افزایش درد و رنج مردم ستمدیده ختم می‌شود. در جریان اعتراض‌های سال گذشته در کشور نیز همین مسئله را به معترضان گوشزد کردم که از آن‌ها هم متأسفانه جز اظهار رنجش و خشم ندیدم.

به هر حال، آیا به نظر مسئولان جمهوری اسلامی هنوز هم زمان آن فرا نرسیده است که فارغ از این خشم و خروش‌ها و اظهار شادی‌ها و ماتم‌های دوره‌ای و متناوب، در فضایی واقعی و منطقی و آرام به این پرسش پاسخ دهند که هدف روشن واستراتژی تعریف‌شدۀ مترتب بر آن، نزد آنان در برابر مسئله فلسطین چیست و با کدام گام‌های عملی می‌توان مردم فلسطین را از ستم اشغال و اشغالگری نجات داد؟ بی‌اعتنایی به این پرسش مبنایی، یعنی بی‌تفاوتی در برابر سرنوشت فلسطینی‌ها، نه کمک به آنها.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی