تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

احتمال برخورد یک شهاب سنگ با زمین

بحث برخورد یک شهاب سنگ با زمین همواره سوژه داستان‌های آخرالزمانی بوده و تاریخ کره زمین نیز شاهد چنین حوادثی بوده که منجر به انقراض جمعی گونه‌ها شده است.

کد خبر: ۱۵۵۹۵۲
۱۰:۵۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

احتمال برخورد یک شهاب سنگ با زمین

دیدارنیوز: در این میان نظریه‌ای مبنی بر برخورد شهاب سنگ بننو با زمین در سال ۲۱۸۲ وجود دارد که در این گزارش به بررسی آن می‌پردازیم.

در طول هفت سال گذشته، دانشمندان ناسا به طور جدی روی ماموریتی به نام OSIRIS-REx کار کرده اند که به طور خاص به بررسی سیارک بننو می‌پردازد که برخی افراد می‌گویند ممکن است در ۲۴ سپتامبر ۲۱۸۲ با زمین برخورد کند. اما این احتمال از نظر علمی چقدر است؟

پیش بینی‌های قبلی نشان می‌دهد: سیارک بننوتقریباً ۱ در ۲۷۰۰ شانس برای برخورد با زمین در سال ۲۱۸۲ دارد. با این حال، مطالعات جدید در مورد مدار این سیارک نشان داده است که احتمالاً سیارک فوق قبل از سال ۲۳۰۰ به زمین برخورد نخواهد کرد.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد: سیارک بننو، اساساً یک توده سنگی است که برای صد‌ها میلیون سال در منظومه شمسی به طور مارپیچی می‌چرخد. پیش از این تصور می‌شد که این سیارک یک جسم جامد است، با این حال، هنگامی که OSIRIS-REx در سال ۲۰۲۰ بر روی آن فرود آمد، مشخص که سطح سیارک انباشته از آوار قلوه سنگی بوده و آنطور که انتظار می‌رفت یکپارچه نیست.

امروزه در حالی که OSIRIS-REx نمونه‌هایی از سطح بننو را در اختیار ما قرار داده است، افشای اینکه بننو می‌تواند روزی با زمین برخورد کند موضوعی است که بدون شک بسیاری روی آن تمرکز خواهد شد، زیرا با توجه به اندازه سیارک و نزدیک بودن تاریخ تعیین شده برای برخورد آن با زمین، باید اقدامات لازم اندیشیده شود.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اصولا بننو سیارکی نیست که باعث ویرانی در سطح جهانی شود، اما تخریب آن گسترده خواهد بود و به همین دلیل درک این که این سیارک طی ۳۰۰ سال آینده در طول مدارش به کجا خواهد رفت، موضوعی است که دانشمندان ناسا بر روی آن متمرکز هستند.

در حال حاضر ناسا می‌گوید: ما می‌توانیم پیش بینی کنیم که مسیر سیارک در آینده چگونه خواهد بود و به طور قطعی می‌توان اطمینان داشت که تا سال ۲۳۰۰ بننو با زمین برخورد نخواهد کرد. البته دانشمندان می‌گویند، احتمال برخورد این سیارک با زمین تا سال ۲۳۰۰ نیز تقریباً ۱ در ۱۷۵۰ است، که به این معنی است که احتمال برخورد در این بازه زمانی افزایش یافته است.

قطعا دانشمندان بر اساس احتمالات و خطرات موجود چشم انتظار وقوع یک رخداد نبوده و در صورت قطعی شدن برخورد یک سیارک با زمین، احتمالا راه‌هایی منحرف کردن مدار سیارک پیدا خواهد شد.

منبع: bgr/ سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی