تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
افاضات اضافه

اینجا ایران است

در هفته‌ای که گذشت خواص داخل برای عوام دیگر ممالک طرح‌ها و نقشه‌های جالب و تاثیرگذاری کشیدند که عوام‌الملک برخی از آنها را برای مخاطبان دیدار رمزگشایی کرده است.

کد خبر: ۱۵۵۷۵۸
۱۴:۳۱ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۲

اینجا ایران است

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲

از قول عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات شنیدم که ظاهرا یکی از اولادش در پیاده‌روی اربعین گم شده بوده اما یکی از عوام از طریق پیام‌رسان‌های داخلی پیام داده و پیدایش کرده‌اند. معلوم است برای خواص و عوامِ نمونه‌ی جمعیتی که سعی می‌کنند تعداد اولادشان را افزایش دهند داشتن پیام‌رسان داخلی هم به اندازه سایر لوازم اطفال مثل پوشک و پستانک واجب و ضروری‌ست.‌ چون پیام‌رسان‌های خارجی اصلا برای مفهوم خانواده و داشتن اولاد، آن هم زیاد، طراحی نشده‌اند و اگر کسی اولادش را گم کند هیچ کمکی به پیدا کردنش نمی‌کنند.‌ البته باید بپرسم که اگر پیام‌رسان‌های داخلی گزینه پرستاری اطفال در منزل را هم دارند به عوام‌النسا تذکر بدهم که با نصب پیام‌رسان‌های داخلی دیگر حتی دغدغه نگهداری از اطفال در طول روز را هم نخواهیم داشت و وقتش است که دل به کار بدهیم.

خبر دستگیری راننده‌ای که در داخل خودروی خودش روی مقوا نوشته بود در این خودرو، حجاب آزاد است را دیدم. خبر مهمی بود و تسلط امنیه‌ها به همه جای کشور را نشان می‌داد. قطعا طی یک عملیات پیچیده و طولانی دستگیر شده است و باید منتظر شنیدن اعترافاتش درباره ارتباطات گسترده خارجی‌اش باشیم. بعضی عوام با داخل خانه و خودروی خودشان طوری برخورد می‌کنند که انگار خارج خودرو و خانه‌شان در خارج است. اصلا کار امنیه‌ها و نظمیه‌ها این است که روزی حداقل بیست و چهار بار به عوام یادآوری کنند اینجا ایران است.

 

شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

گزارش روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله‌ها درباره رابطه عوام با حجاب را خواندم. طبیعتا اکثریت عوام با حجاب موافقند اما گویا اگر درباره آن رفراندوم برگزار شود نمی‌خواهند به حجاب رای بدهند. عجیب است که عوام مرض و آزاری دارند که با یک چیزی موافقند اما به یک چیز دیگر رای می‌دهند. البته عوام به استثنای همین انتخابات ۱۴۰۰ که باعث شد عصر زیبای ابراهیم شروع شود در سال‌های قبل هم این کار را کرده بودند. مثلا طرفدار علی‌اکبر بودند اما به آقاسید محمد رای می‌دادند یا طرفدار دکتر ابراهیم بودند و به حسن رای می‌دادند‌. حالا که عصر ابراهیم شروع شده بهتر است بساط این رأی‌بازی‌ها را تا وقتی که عوام به کارهای زشتشان فکر نکرده‌اند جمع کرد. البته شاید هم عوام عمدا وارونه رای می‌دهند که ریا نشود. الله اعلم.

انسیه، معاون امور نسوان دکتر ابراهیم به دبیر کل عوام متحد جهان نامه نوشت و از حقوق آن دسته از نسوان فرانسوی که می‌خواهند در مدرسه با عبای اسلامی حاضر بشوند اما خواص‌الدوله‌های فرانسوی اجازه نمی‌دهند، دفاع کرد. حرکت تاثیرگذاری بود. حالا که نسوان خودمان کلا مشکل خاصی ندارند و هر طور که خواص بخواهند می‌توانند پوشش خودشان را رعایت کنند‌ خوب است که انسیه دنبال دفاع از حقوق بقیه نسوان جهان مخصوصا آن‌ها که گرفتار خواص غربی هستند باشد.

 

یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

محمدکاظم، خواص‌الرعایای مسئول در امور ستاندن داد، سوال کرد اگر فرار مغزها درست است پس سایت‌های هسته‌ای ما را چه کسانی اداره می‌کنند و پیشرفت‌های کشور به دست چه کسانی انجام شده است؟ سوال مهمی‌ست. البته همه پیشرفت‌های کشور توسط خواص انجام شده است و مخصوصا از اول عصر ابراهیم که خود دکتر ابراهیم و محمدباقر و غلامحسین روسای خواص هستند پیشرفتمان خیلی بیشتر هم شده است. این فرار مغزها هم همانطور که محمدکاظم گفت صحت ندارد. چون مغز اصلی کشور همین خواص هستند که تا حالا فرار هم‌ نکرده‌اند. البته بعضی از خواص گاهی برای استراحت یا بررسی سایر فرصت‌های پیشرفت به کانادا و اروپا و بعضی نقاط دیگر دنیا سر می‌زنند که آن هم فرار نیست و ماموریت است.

روزنامه بودجه‌بگیر نوشت اشتباه دکتر ابراهیم این بوده که آمار دوران حسن را به رخ حسن و خواص‌الدوله‌اش نکشیده و حالا که دکتر ابراهیم رشد اقتصادی ۴ درصدی در کشور ایجاد کرده حسن و خواص‌الدوله‌هایش و اذنابشان سیاه‌نمایی می‌کنند. البته هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند ولی واقعا عوام نباید حس کنند که رشد اقتصادی ۴ درصدی نداشته‌اند. فقط باید به عوام تاکید شود که این ۴ درصد مربوط به رشد اقتصادی‌ست و با آن ۴ درصد مورد علاقه محمدباقر فرق دارد.

 

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

روزنامه بودجه‌بگیر بلدیه مطلب روشنگرانه‌ای درباره حجاب نوشت و توضیح داد این که پوشش در کشورهای دیگر آزاد است تصور غلطی‌ست‌. از جمله اشاره کرد که مثلا رفیق عزیزمان «اون»، رییس همه خواص و عوام کره‌شمالی پوشیدن شلوار جین آبی را ممنوع کرده است. اصلا شخصا از اونِ عزیز توقع نداشتم چیزی را ممنوع کند. باید با عوام صادقانه صحبت کرد و ایشان را قانع کرد که مجبورند چون اون صلاح می‌داند شلوار جین آبی نپوشند، نه اینکه پوشیدنش را ممنوع کند. عجیب است که این کشورهای رفیق و برادر با ما مشورت نمی‌کنند و از تجارب ما استفاده نمی‌کنند. اکثر عوام ما الان همانطور که نظرسنجی روزنامه خواص‌الدوله‌ها نشان داد طرفدار حجابند ولی خوششان نمی‌آید اگر رفراندوم برگزار شد این را بگویند. نمی‌خواهند ریا شود.

محمدباقر، رییس خواص‌المله‌ها درباره برنامه توسعه هفتم صحبت کرد و گفت در این برنامه باید به پنج میم محله‌محوری، مسجدمحوری، مدرسه محوری، منزل به معنای خانواده‌محوری و مجازی توجه کرد. وقتی این حرف‌ها را می‌خواندم فقط به محمدباقر توجه می‌کردم که فقط یک میم دارد.

خبر ساخت مسکن‌های ۲۵ متری در تهران را خواندم‌. دستاورد بزرگی‌ست. به عوام کمک می‌کند با خیال راحت صاحب خانه شوند و اگر خانواده‌هایشان بیش از یک نفر بود به شکل خیاری کنار هم بخوابند. خوشبختانه قیمت این مسکن‌ها قرار است زیر یک میلیارد تومان باشد. واقعا جای تشکر دارد. اگر علیرضا و دکتر ابراهیم از همین هفته شروع کنند فکر کنم تا دو سال دیگر که قرار است برای چهار سال بعدش روی صندلی‌هایشان خودشان را جابه‌جا کنند مشکل مسکن عوام حل شده باشد و کمتر کسی بدون خانه باشد. آقای سردار اعلام کرد که بدهی‌های آمریکا نشان می‌دهد که کار اقتصاد آمریکا تمام است. خیلی خوشحال شدم. بالاخره بعد از مدت‌ها تلاش‌هایمان در حال ثمر دادن است و گران کردن دلار برای فروپاشی اقتصاد آمریکا کار خودش را کرد.

 

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

اعلام شد که به بازیکنان تیم فوتبال النصر عربستان که قرار است برای مسابقه با تیم پرسپولیس به تهران سفر کنند، اینترنت نامحدود و رایگان بدهند. خبر خیلی خوبی‌ست. اصولا باید همیشه غریب‌نوازی و خودی‌گدازی را سرلوحه سیاست‌هایمان قرار بدهیم. نباید با اعصاب و روان بازیکنان تیم النصر که از کشور دوست و برادر فعلی، عربستان که تا پارسال گاوی بیش نبود به ایران می‌آیند مانند اعصاب و روان عوام‌ خودمان طوری بازی کنیم که تمرکزشان قبل از مسابقه به هم بخورد. بالاخره آن‌ها که عوام خودمان نیستند که خودشان انتخاب کرده باشند اینطوری زندگی کنند.

بخش‌هایی از سخنرانی دکتر ابراهیم را دیدم. خیلی ناراحت شدم. فهمیدم دکتر ابراهیم احتمالا خیلی از همه ما عوام ناراحت است. چون یک نکته‌ای را چند سال است در همه سخنرانی‌هایش مدام تکرار می‌کند اما ما عوام بی‌دقت آن را یاد نگرفته‌ایم و استاد مدام‌ مجبور است از اول تکرار کند. این بخش از رهنمودهای دکتر ابراهیم را همین جا می‌نویسم تا برای همیشه در تاریخ بماند و به عوام‌النسا هم گفتم از فردا روزی دوبار، یک بار اول صبح ناشتا و یک بار هم آخر شب قبل از خواب این فیلم را برای هر دویمان پخش کند تا ملکه ذهنمان شود.

"جاهلیت مدرن امروز همان جاهلیت قدیم است با ایسم‌های مختلف. فرق جاهلیت مدرن آن است که امروز علم و فناوری را دارد. قدرت رسانه را دارد."

 

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

دیشب قبل از خواب خبر حذف تیم امید ایران از مرحله اول مقدماتی مسابقات المپیک را خواندم. ظاهرا در گروه خودمان به ازبکستان باخته‌ایم و چون کارت‌های زرد بیشتری از سایر تیم‌های دوم بقیه گروه‌ها گرفته بودیم و حذف شده‌ایم. خیلی قانون عجیبی‌ست. به جای اینکه به خاطر کارت‌های بیشتری که از جیب داور بیرون کشیده‌ایم جایزه بگیریم حذفمان کرده‌اند. اما عیبی ندارد. الکی که اسم این تیم را امید نگذاشته‌اند. قرار است هر چهار سال یک بار حذف شود که به امید چهار سال بعدی زنده بمانیم. چهل و هشت سال است کارمان همین است.

بخش‌هایی از مصاحبه دکتر ابراهیم با یک خبرنگار معلوم‌الحال و مشکوک آمریکایی را دیدم. صراحتا ادعا کرد که قرار است در ایران اعتراضاتی انجام شود و از دکتر ابراهیم درباره واکنش خواص‌الدوله‌ها و نظمیه‌ها و امنیه‌ها پرسید اما دکتر ابراهیم با همان زیرکی همیشگی، مچش را گرفت و پرسید که مگر آمریکایی‌ها خبری درباره اعتراضات دارند؟ رنگ خبرنگار به شکل واضح پرید.‌ حواسش نبود که حواس دکتر ابراهیم به همه چیز هست. ناسلامتی سال‌ها یکی از مهم‌ترین خواص‌الرعایاهای کشور بوده است. البته دکتر ابراهیم به خاطر مهمان‌نوازی از سر تقصیرات خبرنگار گذاشت و به جایش یکی دو نصیحت درباره آقازاده‌های خبرنگار، به عنوان تحفه راهش تحویلش داد و مصاحبه را تمام کرد. این رفتارهای خواص ما قطعا برای خبرنگاران غربی عجیب و غیرقابل فهم‌ است. چون خواص خودشان اصلا بین عوام، از عوام، با عوام و متعلق به عوام‌ نیستند.

 

پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

امروز اینجا می‌نویسم که یادم نرود در هفته گذشته شش جان عزیز در معدن طزره دامغان از دست رفت و امروز در تهران سه جان عزیز در چاه فاضلاب منطقه نوزده از دست رفت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی