تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
اخبار استان البرز:

در آستانه آغاز سال تحصیلی؛ فروشندگان لوازم تحریر کرج به دست فروشان باختند

یک مسئول: صنف فروشندگان لوازم التحریر به دلیل فعالیت انبوهی از دستفروشان محدود بوده و نمی‌توانند در این بازه زمانی فروش خوبی داشته باشند.

کد خبر: ۱۵۵۲۶۳
۱۲:۲۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲

در آستانه آغاز سال تحصیلی؛ فروشندگان لوازم تحریر کرج  به دست فروشان باختند

 

دیدارنیوز: رئیس اتحادیه ناشران، کتاب فروشان و نوشت افزار کرج گفت: سهم صنف فروشندگان لوازم التحریر، از بازار فصلی که فقط از شهریور تا مهر ماه رونق دارد، به دلیل فعالیت انبوهی از دستفروشان محدود بوده و نمی‌توانند در این بازه زمانی فروش خوبی داشته باشند.

داوود توانگر رنجبر در گفتگو با ایسنا افزود: اوج کاری و بازار فروش صنف نوشت افزار‌ها محدود به شهریور و تا اویل مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس است. متاسفانه طی سال‌های اخیر فعالیت انبوهی از دستفروشان در خیابان‌های شهر مشکلات جدی را برای این صنف ایجاد کرده است. اعضای این اتحادیه ضمن گلایه از این شرایط، درخواست رسیدگی به دست فروشان و ساماندهی بازار فروش نوشت افزار را دارند.

وی ادامه داد: علی رغم پیگیری این اتحادیه و اتاق اصناف و ارائه درخواست‌های مکتوب، متاسفانه هر ساله شاهد فعالیت دستفروشان در سطح شهر هستیم، در حالی که جمع آوری و یا رسیدگی به فعالیت دستفروشان برعهده شهرداری محترم استان است و اتحادیه در این زمینه اختیار چندانی ندارد.

توانگر در ادامه گفت: این دستفروشان با اشغال بخش بزرگی از معابر عمومی روز‌های پی درپی بساط می‌کنند و کسی رسیدگی نمی‌کند. در حالی که استقرار دستفروشان و امکان گذاشتن حجم بالایی از جنس در معابر عمومی، جلوی مغازه‌ها مثل خیابان مصباح کرج و یا ادعای اجاره پیاده‌رو‌های محدوده حصارک خیابان انقلاب و خیابان المهدی برای فروش آزادانه نوشت افزار توسط آنها، برای اعضا و این اتحادیه مورد پرسش است.

توانگر ادامه داد: بیشتر افراد شاغل در صنف نوشت افزار یا بازنشسته هستند و یا از روی عشق و علاقه به این کار روی آورده اند، وگرنه درآمد چندانی نصیب آن‌ها نمی‌شود. در حالی که این صنف به دلیل کرونا عملا تعطیل و آسیب زیادی را متحمل شد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل افزایش دستفروشان، آنان تنها بازارفروش خود را که سالی یکبار رونق می‌گیرد از دست می‌دهند. از شروع کرونا تاکنون تعداد زیادی از اعضای این صنف شغل خود را تعطیل کردند. با توجه به اینکه این شغل فراهم کننده ابزار‌ها و نوشت افزار‌های آموزشی برای مدارس و دانشگاهیان بوده و یک شغل فرهنگی است، از این رو نباید بگذاریم که در استان البرز به این وسعت یکی یکی تعطیل شده و به مشاغل دیگری روی بیاورند.

رئیس منتخب اتحادیه با اشاره به کیفیت وقیمت اجناس دست فروشی گفت: این اجناس نه قیمت و نه از کیفیت خوبی برخوردار هستند و چنانچه نارضایتی خریدار را به دنبال داشته باشد، چون فصلی هستند و پس از مدتی نقل مکان می‌کنند، به هیچ نهادی هم پاسخگو نیستند. دست فروش بدون اینکه با دارایی، تعزیرات، نظارت بر کالای قاچاق، شهرداری و یا اتحادیه طرف باشد به راحتی اقدام به فروش کرده، سود بالایی هم عایدش می‌شود. از طرفی بسیاری از فروشندگان، کسبه مشاغل دیگر هستند که به دلیل شروع فصل مدارس اقدام به فروش نوشت افزار جلوی مغازه خود و یا مکان‌های دیگر می‌کنند.

توانگر در خصوص رصد فروشندگان و فروش نوشت افزار خارجی و قاچاق اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه فروش لوازم التحریر فصلی و چرخشی است، تولید محدودی در این حوزه داریم و عمده آن چینی و وارداتی است. فروشندگان برای تکمیل اجناس خود و برحسب تقاضای مصرف کننده، برای تهیه نوشت افزار به غیر از بازار تهران، مستقیما به توزیع کننده مراجعه می‌کند و برگ سبز که در اختیار وارد کننده و یا نفر دوم واسطه فروش است به نفرات بعدی و خرده فروش تعلق نمی‌گیرد. متاسفانه نظارت و بازرسی کالای قاچاق بر فروشنده نهایی صورت می‌گیرد که برگ سبزی ندارد و باید کالای مورد نیاز مصرف کننده و مغازه‌اش را تامین کند.

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی