تیتر امروز

سعید آجرلو: از گران شدن بنزین می‌ترسم/ پزشکیان نباید مثل روحانی شود/پاشنه آشیل وفاق، ادغام جناح‌های سیاسی است/ فیلترینگ کار نکرد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک فعال سیاسی اصولگرا

سعید آجرلو: از گران شدن بنزین می‌ترسم/ پزشکیان نباید مثل روحانی شود/پاشنه آشیل وفاق، ادغام جناح‌های سیاسی است/ فیلترینگ کار نکرد

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود با موضوع "وفاق ملی و سرمایه های اجتماعی" به سراغ سعید آجرلو، فعال سیاسی اصولگرا رفت. او معتقد است:پاشنه آشیل وفاق ادغام جناح‌های سیاسی است.
محبعلی: در صورت عدم کنترل روند کنونی، باید آماده ورود به یک جنگ تحمیل شده و گسترده باشیم/ بهشتی‌پور: مدیریت بحران آمریکا در مهار اسرائیل برای حمله به ایران موفق بود
کارشناسان در گفت‌‌وگو با دیدارنیوز بررسی کردند/ابعاد و پیامدهای حمله بامداد شنبه تل‌آویو به تهران چیست؟

محبعلی: در صورت عدم کنترل روند کنونی، باید آماده ورود به یک جنگ تحمیل شده و گسترده باشیم/ بهشتی‌پور: مدیریت بحران آمریکا در مهار اسرائیل برای حمله به ایران موفق بود

حمله هوایی بامداد شنبه ارتش اسرائیل به ۲۰ مرکز نظامی در ۳ استان کشور بهانه ای شد تا در گفت‌وگویی با قاسم محبعلی و حسن بهشتی‌پور از صاحبنظران و کارشناسان مسائل سیاست خارجی به ابعاد این حمله و...
مدیرکل دامپزشکی خوزستان :

افزایش نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های دامی خوزستان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان  گفت: سومین کشتارگاه تمام صنعتی دام در خوزستان راه‌اندازی شده و بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی بهداشتی از تمامی مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های دامی انجام شده است.

کد خبر: ۱۵۵۱۰۷
۱۹:۵۹ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲

افزایش نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های دامی خوزستان

 

دیدارنیوز‌ -‌ سرویس‌ خوزستان: ناصر عسکری فرد در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در هر منطقه‌ای که دام و انسان مصرف کننده فرآورده‌های دامی وجود داشته باشد، دامپزشکی در آن منطقه در حال نظارت در آن منطقه است.

وی با اشاره به بهداشت عمومی و نظارت بر مواد غذایی مصرفی انسان، افزود: سومین کشتارگاه تمام صنعتی دام در یک ساله گذشته در خوزستان راه‌اندازی شد که بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی بهداشتی از تمامی مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های دامی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بالغ بر ۳۷ میلیون قطعه طیور در کشتارگاهی طیور استان تحت نظارت بهداشتی و شرعی کارشناسان دامپزشکی مورد ذبح و در چرخه بسته‌بندی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۶۰ هزار دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان خوزستان تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار شدند، تصریح کرد: نتیجه نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های دامی، ضبط بیش از ۷۳۸ هزار کیلوگرم دام مشکوک بود که در نهایت ۶۰ هزار کیلوگرم از این دام‌ها منجر به معدوم‌سازی شد.

عسکری فرد افزود: همچنین در بررسی‌های صورت گرفته از مراکز دامی استان ۶۰۰ مورد تخلف به مراکز بهداشتی معرفی شد.

وی ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون نیز یکی از اقدامات شاخص در سال‌های اخیر برگزاری اردو‌های جهادی دامپزشکی بود که باعث شد خدمات دامپزشکی به دامداران مناطق سخت‌گذر و صعب‌العبور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: در یک سال گذشته ۲۷ اردوی جهادی توسط دامپزشکی استان خوزستان در مناطق صعب العبور انجام شد و ۱۸ میلیون نوبت‌سر دام سبک و بیش از ۱ میلیون ۳۰۰ هزار نوبت سر دام سنگین مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد واکسیناسیون امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و حدود ۶۰ درصد در دام سبک و ۶۰ درصد افزایش ایمن سازی داشته‌ایم.

عسکری فرد ادامه داد: در ۸۳ منطقه روستایی و عشایری خدمات جهادی داشته‌ایم که ۸۶۰ راس دام بیمار در این مناطق کم برخوردار درمان رایگان شدند، و همچنین دوره آموزشی در مناطق صعب‌العبور برگزارکردیم

وی فرد با اشاره به نظارت بر صادرات و واردات در حوزه دامپزشکی گفت: بالغ بر ۳۰ هزار ۴۰۰ تن برآورده منجمد، اعم از ماهی منجمد و خوراک آبزیان از بندر امام خمینی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بالغ بر ۹۰ درصد نهاده‌های دامی کشور از بندرامام خمینی وارد می‌شود که تحت نظارت مستقیم بهداشتی دامپزشکی انجام می‌شود که بیش از ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی کشور شده است.

عسکری فرد ادامه داد: یکی از بیمار‌های بسیار مهم در بیماری‌های طیور آنفولانزای فوق حاد پرندگان است که بین انسان و حیوان مشترک است در یک سال اخیر این بیماری کنترل شده و استان خوزستان عاری از بیماری است.

وی ادامه داد: بیش از هشت هزار بازرسی از مرغداری و نظارت بر ۴۸ میلیون جوجه یک روزه انجام شد که ۱۷۰ میلیون در به جمعیت طیور استان تزریق شد. جمعیت طیور استان ۳ هزار و ۷۰۰ هزار قطعه مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: یک هزار و ۱۰۰ مورد بازدید میدانی از مزارع پرورش میگو و ماهی انجام شده که بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ قطعه آبزی در واحد‌های پرورش آبزیان مورد نمونه برداری قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۲۴ هزار مورد آزمایش، شامل بیماری‌های میکروبی و آنالیز‌های شیمیایی، سم‌شناسی، انگل‌شناسی و سرلوژی دام و طیور در یک سال اخیر انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی