تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
افاضات اضافه

خاموش شد ستاره

در هفته گذشته که به آن هفته دولت نیز اطلاق شده، خواص‌الدوله سعی کردند کارهای مثبت بی‌شمار خود را با تواضع اعلام کنند و اما عوام‌الملک در این فقره توضیحات بیشتری داده تا حق مطلب ادا شود.  

کد خبر: ۱۵۵۱۰۲
۱۳:۳۷ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲

خاموش شد ستاره

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲

امروز از صبح زود حوصله هیچ کاری را نداشتم. برای همین بعد از مدت‌ها صحبت‌های بزرگواران شهرهای مختلف را پیگیری کردم. علی، بزرگوار قمی گفت که هر دولتی که به آمریکا تکیه کرده فروپاشیده ولی هر کشوری که به ایران روی آورده باقی مانده است. برای آن‌هایی که به ایران تکیه کرده‌اند مثال هم زده بود: یمن،‌ عراق، لبنان و سوریه. راست می‌گوید. تا حالا اینطوری به این کشورها و تکیه‌ کردنشان به خودمان نگاه نکرده بودم. بقیه جاهایی که به آمریکا تکیه کرده‌اند همه فروپاشیده‌اند. اصلا غربی‌ها به خاطر همین تکیه کردنشان به آمریکاست که در حال فروپاشی هستند. حتی شوروی هم احتمالا آن اواخر به آمریکا تکیه کرد که فروپاشید. یادم هست میخائیل آن سال‌های آخر شوروی چند بار با رونالد دیدار کرد و دست داد و حتی به او تکیه کرد.

بزرگواری کرجی هم گفت که همه دنیا همانطور که از آمریکا بیزار شده‌اند از دلار هم بیزار شده‌اند. صحیح است. به همین خاطر است که حتی ما هم دیگر دلار را گران نمی‌کنیم که باعث تسریع در فروپاشی اقتصاد آمریکا شود. سیاست‌مان را عوض کرده‌ایم. الان با استفاده از بیزاری همه دنیا از دلار و کاهش تقاضا می‌خواهیم آنقدر قیمت دلار را پایین بیاوریم که کسی نخرد و دلارهای آمریکایی‌ها آنقدر روی دستشان باد کند که بترکند. اتفاقا بزرگوار اهوازی هم گفت که عده‌ای می‌خواستند دلار را به بالای ۱۰۰هزار تومان برسانند اما اکنون در حدود چهل‌هزار و خرده‌ای تومان ثابت مانده که این از دستاوردهای خواص‌الدوله‌های دکتر ابراهیم است. فکر کنم بزرگوار اهوازی، در جریان سیاست‌های خودمان نبود و اخیرا هم با بزرگوار کرجی صحبت نکرده بود که بداند هم آن گران کردن دلار با هدف فروپاشی اقتصاد آمریکا بود و هم این ارزان شدنش نتیجه ایجاد بیزاری از دلار در همه دنیاست و همه این‌ها هم البته از دستاوردهای عصر ابراهیم هستند.

احمد، بزرگوار مشهدی هم گفت که خواص‌الدوله‌های دامادش در همه عرصه‌ها موفق به عقب راندن دشمن شده‌اند. قطعا راست می‌گوید. او خیلی بهتر از عوام از همه چیز خبر دارد. احسان، خواص‌الدوله امور اقتصاد اعلام کرد که در ۴ ماه اخیر شاهد کاهش تورم بوده‌ایم و تا پایان سال از دوره ۵ ساله تورمی عبور می‌کنیم. خبر خوبی‌ست. در واقع منظورش این است که تورم هست، اما کم است. کلا از وقتی که عصر ابراهیم شروع شده همه چیز خوب است و اگر چیز بدی هم وجود دارد تقصیر همه روسای خواص‌الدوله قبلی از زمان مادها تاکنون منهای محمود است. شب خبر زندانی شدن دونالد در آمریکا را شنیدم. خیلی خوشحال شدم. نشان می‌دهد مبارزات عوام آمریکا در حال به ثمر رسیدن است. اگر همینطور ادامه پیدا کند می‌توانیم تا قبل از انتخابات دور بعد ریاست خواص‌الدوله‌‌ها در آمریکا جو را هم‌ زندانی کنیم و شرایطی ایجاد شود که دکتر ابراهیم با حفظ سمت رییس خواص‌الدوله‌های آمریکا هم بشود. حیف است عصر ابراهیم در آمریکا شروع نشود.

 

شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲

محمدمهدی، خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی اعلام کرد که خواص‌الدوله‌های انقلابی در حال بازسازی فرهنگ و هنر هستند. دستشان درد نکند. واقعا کار سختی‌ست‌. می‌خواهند بکوبند و از اول بسازند. اینقدر وضع فرهنگ و هنر قبل از عصر ابراهیم خراب شده بود که فعلا در چهار سال اول فقط باید بکوبند. در چهار سال دوم هم احتمالا باید آواربرداری کنند و یک بار کل زمین پروژه را بسوزانند تا آماده گودبرداری شود. در چهار سال‌های بعدی می‌توانند شروع به ساختن کنند. اصلا این بخشی از همان تحولی‌ست که دکتر ابراهیم گفته بود باید ایجاد شود. دکتر ابراهیم از همه خواص‌الدوله‌های ملی و محلی خواست که تعطیلات بهانه‌ای برای به تعویق افتادن کارها نشود و چهارشنبه‌ها که اداره تعطیل می‌شود کارها ۲ روز معطل نمانند. بمانند و کارها را انجام بدهند. خیلی مساله مهمی‌ست. یعنی از این به بعد عوام می‌توانند خارج از ساعات صرف صبحانه و ناهار و یک سری مناسک و البته شام خواص الدوله‌ها حتی در روزهای تعطیل به ادارات مراجعه کنند و بمانند و کارهایشان را پس بگیرند.

آخر شب دیدم یک سری رسانه‌های عموما وابسته به غربی‌ها درباره کار نکردن برخی اساتید دانشگاه در حال شلوغ‌کاری هستند. نباید اهمیت داد. می‌خواهند جلوی تحولی را که دکتر ابراهیم در حال ایجادش هست بگیرند. اساتیدی که نمی‌توانند در ایجاد کمک کنند باید بروند و جایشان را کسانی بگیرند که مصداق تحول باشند.

 

یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲

محسن، معروف‌ترین راننده تاریخ کشور که از خواص مهم هم هست اعلام کرد مطابق تحلیل دانشگاهی‌ها، کشور ما توان تغذیه ۲۵۰ میلیون نفر را با همین آب و خاک دارد.‌ کاملا موافقم. یک تکه نان خشک برای از گرسنگی نمردن و چند تکه لنگ برای لخت نماندن رجال و باحجاب ماندن نسوان چیزی نیست که با همین آب و خاک نتوان تهیه کرد. فکر می‌کنم اگر همین تحلیل را از دانشگاهی‌های انقلابی‌تر بخواهند که کمی هم اهل ریسک باشند تایید می‌کنند که کشور ما با همین آب و خاک می‌تواند پرجمعیت‌ترین کشور دنیا بشود و هند و چین را پشت سر بگذارد. اینکه خودمان را از نظر جمعیتی با پاکستان و بنگلادش مقایسه کنیم اصلا خوب نیست. مخالف انقلابی‌گری‌ست‌.

در خبرها آمد که یکی از مجریان تلویزیون بودجه‌بگیر که می‌گوید در زمینه علوم سیاسی تخصص دارد استاد دانشگاه صنعتی شریف شده است. تحول بزرگی‌ست. ممکن است دوباره غربگراها و اصلاحیون و عده دیگری از دانشجویان و اساتید ضدتحول شلوغ کنند. نباید اهمیت داد. البته پیشنهاد خود من این است که به جای اینکه اساتیدی مثل این مجری را از رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر به دانشگاه ببریم که به تعداد اندکی از دانشجویان تحول را نشان بدهند، دانشگاه‌ها را تعطیل کنیم و همه عوام را مجبور کنیم روزی پنج شش ساعت برنامه‌های تلویزیون بودجه‌بگیر را تماشا کنند و آخر ماه هم از همه عوام امتحان بگیریم. اینطوری از دانش و فضل این اساتید همه عوام بهره‌مند می‌شوند و کل جامعه متحول می‌شود. تلویزیون بودجه‌بگیر خودش به تنهایی می‌تواند کار همه دانشگاه‌ها را بکند. دردسرهای حضور عده‌ای دانشجو در کنار همدیگر هم از سر خواص کم می‌شود.

محمدباقر، بزرگوار ساروی گفت باید بساط پت‌شاپ‌ها در استان مازندران جمع شوند. اول نفهمیدم قرار است بساط چه چیزی جمع شود چون کلمه‌اش را در لغتنامه‌های عربی پیدا نکردم‌. بعد متوجه شدم که این لغت انگلیسی‌ست. مهم این است که قرار است بساط یک چیزی جمع شود. اینکه خواص و بزرگواران حواسشان هست هفته‌ای چند بساط را جمع کنند خیلی مهم است. چون اگر این همه بساط که عوام پهن می‌کنند به طور دائم جمع نشود مملکت شلوغ می‌شود و نمی‌توان راحت در آن تکان خورد.

سخنرانی غلامعلی درباره بی‌اهمیت بودن پاپ در اروپا را شنیدم. فهمیدم با اینکه پاپ خودش فکر می‌کند آدم مهمی‌ست و هر هفته برای عوام دست تکان می‌دهد و سخنرانی می‌کند و حتی عوام سعی می‌کنند دست به لباسش بکشند و تبرک بجویند اما در نهایت کسی خیلی به حرف‌هایش گوش نمی‌کند و هر چه که خواص‌المله‌ها تشخیص بدهند همان می‌شود و پاپ اجازه ندارد در قوانین دخالت کند. واقعا ناراحت‌کننده است. سکولاریسم یعنی همین! به قول غلامعلی خوب شد که ما انقلاب کردیم که به این باور اروپایی‌ها خدشه وارد کنیم.

 

دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲

قبل از ظهر گزارش خبرنگار دیدارنیوز از نمایشگاه دستاوردهای خواص‌الدوله‌ها به دستم رسید. اینطور که نوشته بود برای بازدید از کل دستاوردهای خواص‌الدوله‌های عصر ابراهیم مجبور شده حدود یک ساعت وقت صرف کند. بی‌سابقه است. خوشبختانه خود خواص‌الدوله‌ها به شکل کاملا عوام‌پسندانه‌ای در میان جمعیت انبوه عوام که برای تماشای دستاوردهای عصر ابراهیم جمع شده بودند حاضر شدند و با هر کسی که در آنجا بوده درباره دستاوردهایشان حرف زده‌اند. انسیه، معاون دکتر ابراهیم در امور نسوان حتی هفت‌سنگ هم بازی کرده است. در هیچ دوره‌ای خواص‌الدوله‌ها اینقدر راحت وسط عوام‌ نبوده‌اند. به آقای آرش راهبر [سردبیر دیدارنیوز] پیغام دادم که به نظر من این گزارش حتما منتشر شود که عوام بخوانند و حتی اگر فرصت دارند برای تماشای این دستاوردها به نمایشگاه بروند. یک ساعت وقت صرف کردن برای تماشا در برابر این همه زحمت دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش چیزی نیست. باید به دکتر ابراهیم هم نامه بنویسم و پیشنهاد بدهم نمایشگاه را تبدیل به نمایشگاه دائمی کند. اینطوری عوام فرصت پیدا می‌کنند علاوه هفت‌سنگ، سایر بازی‌های ملی و محلی مثل گرگم به هوا و شش‌خانه و هشت‌خانه و قایم موشک و کمربندبازی و اتل‌متل و طناب‌کشی را در کنار خواص‌الدوله‌ها تجربه کنند.

اطلاعیه خواص‌الدوله‌های امور داخله درباره عدم استفاده از یک سری اساتید دانشگاه را خواندم. خیلی قوی و مستدل توضیح داده بود.‌ کلا دکتر ابراهیم خواص‌الدوله‌هایش را به سبک شناوری مدیریت می‌کند و همه خواص‌الدوله‌ها باید بتوانند کار همدیگر را انجام بدهند‌. آخرین بار شبیه این مدیریت را رینوس میشل در تیم فوتبال آژاکس آمستردام و تیم ملی هلند در دهه هفتاد قرن قبل انجام داد. اما قطعا کاری که دکتر ابراهیم انجام می‌دهد خیلی متفاوت است. الان خواص‌الدوله‌های علوم می‌توانند درباره روسای خواص الدوله‌ها در استان‌ها نظر بدهند. خواص‌الدوله امور خارجه بلد است درباره خرید و فروش نفت تصمیم بگیرد. خواص‌الدوله امور نفت اگر صلاح بداند می‌تواند درباره واردات خودرو نظر بدهد. خواص‌الدوله امور صنعت درباره نرخ ارز و تورم صاحبنظر است. خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی درباره روش‌های بارداری به منظور افزایش جمعیت خبر دارد. خواص‌الدوله امور اقتصادی درباره ورزش و باشگاه‌داری صاحبنظر است. خواص‌الدوله امور ارتباطات هم می‌تواند خطوط تولید ورق‌های فولادی را افتتاح کند.

 

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲

امروز دکتر ابراهیم با خبرنگاران جلسه داشت و به سوال‌ها جواب داد. مثل همیشه هم حرف‌های مهمی زد و هم دستاوردهای خواص‌الدوله‌هایش را تشریح کرد. شب چون مطمئن بودم شهر در امن و امان است و همه چیز آرام است و ما چقدر خوشبختیم راحت خوابیدم.

 

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲

یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر را خواندم. خیلی ناراحت شدم. در کشور فرانسه که از آن به عنوان مهد آزادی نام برده می‌شود ظاهرا محجبه بودن جرم محسوب می‌شود. ظاهرا اینطور که روزنامه بودجه‌بگیر نوشته فرانسه می‌گوید نسوان مسلمان باید طوری پوشش داشته باشند که خواص فرانسوی می‌گویند. واقعا کار بد و ناپسندی‌ست. دلیلی ندارد خواص برای پوشش نسوان تعیین تکلیف کنند‌. باید کاری کنند که عوام خودشان تصمیم بگیرند هر طوری خواص صلاح می‌دانند لباس بپوشند‌. ما کرده‌ایم و شده است. اتفاقا امروز در مترو تهران نتیجه فعالیت‌ها و زحمت‌های علیرضا را در همین راستا دیدم. عده‌ای نیروی تازه‌نفس کارشان را برای حجاب‌بانی شروع کردند. وظیفه‌شان این است که نسوان را به این نتیجه برسانند که نباید هر طور خودشان دلشان می‌خواهد پوشش داشته باشند. بلکه باید هر طور علیرضا به نمایندگی از خواص می‌گوید لباس بپوشند.

مصاحبه علیرضا با تلویزیون بودجه‌بگیر را هم دیدم. ظاهرا در حال پیشروی به سمت برقی‌سازی تهران است و قرار است هزار اتوبوس برقی و پنجاه هزار تاکسی و ۴۰۰هزار موتور برقی وارد تهران کند. خیلی خبر خوبی‌ست‌ اگر پیشروی‌اش خوب انجام شود احتمالا وضع روشنایی و تهویه واگن‌های مترو هم خوب می‌شود. الان چون هنوز برقی‌سازی نشده خیلی از واگن‌ها روشنایی خوبی ندارند و دستگاه‌های تهویه‌شان هم کار نمی‌کند. البته خوشبختانه وقتی قطار به ایستگاه می‌رسد درهای واگن‌ها باز می‌شود و هوا عوض می‌شود.

 

پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲

آخر شب در حال نوشتن خاطرات روزانه بودم که یک پیام کوتاه دریافت کردم. در نوشهر خبری بود.  یادم آمد سالگرد درگذشت فرهاد است. ترانه مرد تنها را برای خودم پخش کردم تا خوابم ببرد.

"شب با تابوت سیاه

نشست توی چشمهاش

خاموش شد ستاره

افتاد روی خاک"

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی