تیتر امروز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب
برنامه انتخاباتی دیدارنیوز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، میزبان دو زن از دو جریان سیاسی بودیم، میترا جلوداری فعال اصلاح‌طلب و عضو مستعفی شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و مریم اشرفی گودرزی، عضو شورای مرکزی جبهه ایران...
رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟
دیدارنیوز در برنامه "کنکاش" با حضور کارشناسان بررسی می‌کند

رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟

حامد شجاعی در دومین برنامه کنکاش، میزبان مهدی عرب صادق، فعال سیاسی اصولگرا و مهدی معتمدی مهر، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران بود که این گفت‌وگوی جالب را به همراه ویدیوی کامل آن در دیدارنیوز...
وزارت اقتصاد، استقلال را نخواست

فتح‌الله زاده و اولیایی: شکایت می‌کنیم!/ پرسپولیس هم شاید از آسیا حذف شود

۲۸ فروردین امسال اعلام شد مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال حل شده، اما روز گذشته خبر آمد استقلال تحت پوشش وزارت اقتصاد و دارایی نیست!

کد خبر: ۱۵۵۰۵۰
۱۶:۲۴ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲

فتح‌الله زاده و اولیایی: شکایت می‌کنیم!/ پرسپولیس هم شاید از آسیا حذف شود

 

دیدارنیوز‌ ـ شقایق آسیایی: در حالی که از مدت‌ها قبل گفته می‌شد به خاطر ابهاماتی که در مورد تملک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال وجود داشته، مالکیت آبی‌های پایتخت به وزارت دارایی سپرده شده و متولی پرسپولیس نیز وزارت ورزش است اما ناگهان دیروز، خاندوزی وزیر دارایی و امور اقتصادی اعلام کرد: «پیشنهادی که سال گذشته مطرح شد و قرار بود مجمع باشگاه استقلال تغییر کند و به وزارت اقتصاد واگذار شود، در نهایت به تأیید نرسید»!

وزیر اقتصاد که عضو مجامع شرکت‌های دولتی است به همراه وزیر ورزش و جوانان و وزیر دادگستری، از ماه‌ها قبل عضو مجمع استقلال هستند و با اینکه پیشنهاد شده بود این باشگاه به وزارت اقتصاد واگذار شود این اتفاق نیفتاده و تایید نشده است. بر همین مبنا برخی از رسانه‌ها حتی اعلام کردند که استقلال به وزارت برگشته است و این یعنی مالکیت سرخ‌آبی همچنان مشترک خواهد بود و باز هم موانع قبلی پدید خواهند آمد.

با این وضع طبیعتا نخستین سوالی که به ذهن هواداران فوتبال می‌رسد این است که در شرایط فعلی و اینکه دوباره موضوع مالکیت مشترک به میان می‌آید آیا پرسپولیس هم در معرض خطر حذف از آسیا قرار خواهد گرفت آن هم در شرایطی که مرحله مقدماتی این مسابقات به زودی آغاز می‌شود؟ یا اینکه در جریان ماجراهای زمستان گذشته آیا استقلال قربانی ندانم‌کاری مدیران ورزشی و مقامات دولتی شده؟

در همین رابطه با کاظم اولیایی صحبت کردیم، او که در کمیته بدوی اعطای مجوز حرفه‌ای هم حضور داشته در این رابطه گفت: «متاسفانه فوتبال و هواداران تبدیل شده‌اند به وسیله بازی وزرای دولت. من به شدت نسبت به عملکرد هیات واگذاری و سه وزیر محترم دارایی، دادگستری و وزیر ورزش، انتقاد دارم. باور کنید اگر وکلای متعهدی پیدا کنم حتما برای احقاق حق استقلال و باشگاه‌ها، به دیوان عدالت اداری شکایت می کنم!»

اولیایی که معتقد است پیش از این، تمام موانع قانونی واگذاری باشگاه استقلال مورد بررسی قرار گرفته ، گفت: «به نظر من عدم درک صحیح نسبت به هواداران بزرگ فوتبال، باعث شده که چنین اتفاقی بیفتد و با صحبت‌های وزیر اقتصاد، بقای پرسپولیس در آسیا هم دچار مشکل خواهد شد و فیفا می تواند با استناد به آن، این تیم را نیز از آسیا کنار بگذارد.»

وی افزود: ما باید به اساسنامه فدراسیون فوتبال متعهد باشیم. یا می‌توانیم ماده ۵۸ فیفا را عملی کنیم یا نمی توانیم. به شدت مخالف بازی با اذهان عمومی هستم.»

مدیر عامل اسبق استقلال که از شرایط موجود ناراضی است، گفت: «متاسفانه دیدیم که در قائله حضور سرخ‌آبی در آسیا، همه چیز به رئیس وقت سازمان خصوصی سازی سپرده شد که او هم تلویزیون را محل مناقشه قرار داد. ولی این عادلانه نیست. دو نماینده مجلس هم باید نسبت به این مساله واکنش نشان بدهند؟»

وی افزود: نمایندگان مجلس طبق قانون می بایست در هیات واگذاری حضور داشته باشند ولی کوچکترین نظارتی نکردند. آنها در پیشگاه خدا و در مقابل مردم  مسوولیت داشتند.

او در پایان گفت: درست است که دو تیم پرطرفدار پایتخت به خصوص استقلال در گذشته هم با شرایط سختی اداره می شدند، ولی هرگز با این حجم از بدهی و فشار روبرو نبودن و باید به آن رسیدگی کرد.

فتح‌الله زاده: استقلال پول می‌داد هم به خاطر مالکیت، حذف بود

علی فتح الله زاده سرمربی سابق استقلال هم جزو کسانی است که نسبت به واگذاری این باشگاه به وزارت دارایی از ابتدا انتقاد داشت. او به خبرنگار دیدار نیوز، گفت: «من همیشه حقیقت را هر چقدر هم که برام تلخ باشد، به هواداران گفته‌ام و مثل بعضی حقایق را کتمان نمی کنم. با هوادار همیشه روراست بودم.»

او با اشاره به مشکلاتی که در نهایت باعث حذف استقلال از آسیا شد، گفت: «ممکن است اولش از من ناراحت شوند ولی بعد می‌بینند که هر چه گفتم صادقانه بوده است.»

فتح‌الله زاده با اشاره به مشکلاتی که در نهایت باعث حذف استقلال از آسیا شد هم اضافه کرد: «یکی از ماموریت‌های اصلی خصوصی‌سازی، تعیین تکلیف مالکیت دوباشگاه سرخابی بوده است. همانطور که می دانید AFC برای ما گفته و تاکید کرده که دو باشگاه نمی توانند یک مالکیت داشته باشند.L

فتح الله زاده با اشاره به آخرین دوره حضورش در استقلال ادامه داد: «در آن زمان من هم مثل شما فکر می‌کردم مسئله مالکیت حل شده و برای همین مسئولیت قبول کردم. چون به من گفتند که این پول در حساب باشگاه است ولی وقتی آمدم باشگاه، دیدم نه مالکیت درست است و نه پول در حساب است! چون ما وقتی به سایت کُدال می رویم باید شفافیت باشد. حتی خود دوستان هم نمی دانستند پول در حساب نیست و این نشان می دهد که کُدال و اینها هم کشک است!»

فتح‌الله زاده که همچنان از برکناری‌اش ناراحت است، گفت: «من هم در واقعیت  قربانی شدم، ولی ایرادی ندارد چون قربانی شدن برای استقلال هم ارزش دارد! قربانی شدن من مهم نبود، ولی متاسفانه استقلال را هم با سوء مدیریت قربانی کردند.»

فتح‌الله زاده با اشاره به اینکه رقیب سنتی آنها هم مشکلات مشابهی دارد، افزود: «آن طرف هم طبق گفته خود باشگاه پرسپولیس ۷۰۰، ۸۰۰ میلیارد بدهی دارد. خود بازرسی کل کشور عنوان کرده که ۷ میلیارد پول نیست. این حرف‌ها را مستند می زنم. خیلی چیزهای دیگری هم می دانم که نمی گویم.»

او با اشاره به پول‌هایی که می‌بایست در حساب استقلال باشد، گفت: «در آنجا ما ۱۴۰۰ میلیارد پولمان خرج شد، ۸۰۰ میلیارد بدهی به وجود آمد ولی با ۵ میلیارد واهی سفسطه کردن مسیر را منحرف کردند. ولی ماه پشت ابر نمی‌ماند!»

مدیر سابق استقلال که بارها در مصاحبه‌هایش قول داده بود که هر کاری می‌کند تا استقلال از آسیا حذف نشود، افزود: «مسئله این است که دوستان نتوانستند آن داستان اصلی که تعیین تکلیف مالکیت دو باشگاه بود را انجام بدهند. به همین دلیل پول را بهانه کردند. ما پول را می دادیم هم حذف بودیم. چون دو باشگاه با یک مالکیت نمی‌توانست به آسیا برود. یک روز بعد از رفتن من، پول را دادند. اگر پول نبود چطور فردایش دادند و اگر بود چرا زودتر ندادند؟!»

فتح الله زاده ادامه داد: »این برنامه بوده برای تخریب بنده و استقلال عزیزم. من از تخریب خودم ناراحت نیستم. استقلال قهرمان واقعی بود و بدون باخت، اما از آسیا حذف شد و این جفایی بود که به استقلال شد.»

او  با اشاره به اینکه می‌خواهد مقصران را معرفی کند، گفت: «اعتقاد دارم پیشکسوتان ما و دوستانی که دستی در کار دارند باید از  مدعی العموم بخواهند که با کسانی که با سفسطه، افکار عمومی را متشنج کردند، برخورد شود».

وی افزود: «مدتی است که با وکلای عزیزی در ارتباط هستم. از جفایی که به استقلال شده نخواهم گذشت و از تمام کسانی که باعث حذف استقلال از آسیا شدند، شکایت می کنم.»

او تاکید کرد: مطمئن باشید حتی اگر زندگی خودم به خطر بیفتد که همین الان هم افتاده، آرام نمی‌نشینم. امضا میلیونی از هواداران جمع می‌کنم و نمی گذارم کسی به استقلال خیانت کند.»

او در پایان گفت: خیلی از آقای وزیر تشکر می کنم که شفاف با مردم صحبت کرد و عنوان کرد که استقلال تحت وزارت پوشش نیست تا حقایق مشخص شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی