تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
دانمارک دست به کار شد

«راهکارهای قانونی» برای جلوگیری از قرآن‌سوزی

پس از قرآن سوزی اخیر در دانمارک که با اعتراض کشورهای اسلامی مواجه شد، این کشور به دنبال دستیابی به «راهکار‌های قانونی» است که مقامات را قادر می‌سازد از سوزاندن نسخه‌های قرآن در مقابل سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها در دانمارک جلوگیری کنند.

کد خبر: ۱۵۳۵۲۵
۰۹:۲۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

«راهکارهای قانونی» برای جلوگیری از قرآن‌سوزی

دیدارنیوز: وزیر خارجه دانمارک گفت: معدود افرادی که قرآن‌سوزی می‌کنند، ارزش‌هایی که جامعه دانمارک بر اساس آن‌ها بنا شده است را نمایندگی نمی‌کنند.

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک روز یکشنبه گفت که دولت کشورش به دنبال دستیابی به «راهکار‌های قانونی» است که مقامات را قادر می‌سازد از سوزاندن نسخه‌های قرآن در مقابل سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها در دانمارک جلوگیری کنند.

به گزارش «رویترز»، راسموسن گفت: «سوزاندن قرآن اقدامی عمیقا توهین‌آمیز و بی‌پروایانه است که تنها توسط تعداد کمی از افراد انجام می‌شود. این معدود افراد ارزش‌هایی که جامعه دانمارک بر اساس آن‌ها بنا شده است را نمایندگی نمی‌کنند.»

وی افزود: «بر این اساس، دولت دانمارک امکان مداخله در موقعیت‌های خاص را بررسی خواهد کرد که به عنوان مثال در آن‌ها به کشورها، فرهنگ‌ها و مذاهب دیگر توهین می‌شود، و این امر می‌تواند پیامد‌های منفی قابل توجهی از جمله در زمینه امنیت برای دانمارک داشته باشد.»

به نقل از العربیه، راسموسن تاکید کرد که هر راهبردی که در این زمینه اتخاذ شود، باید قطعا در چارچوب آزادی بیان مورد حمایت قانون اساسی دانمارک باشد، و به نحوی انجام شود که به «گستره وسیع» آزادی بیان در این کشور خدشه‌ای وارد نیاورد.

یک پناهجوی عراقی در سوئد، ماه گذشته و همزمان با برگزاری مراسم عید قربان، مقابل مسجدی در استکهلم اقدام به سوزاندن قرآن کرد. این اقدام خشم جهان اسلام را برانگیخت و منجر به واکنش‌های شدید به دولت سوئد در سراسر جهان شد.

در واکنش، پاکستان به نمایندگی از ۵۷ کشور سازمان همکاری اسلامی قطعنامه‌ای به سازمان ملل ارائه داد و از دبیرکل این سازمان خواست تا گزارشی درباره «نفرت‌پراکنی مذهبی» منتشر کند، و همچنین از دولت‌ها خواست تا قوانین خود را بازبینی و شکاف‌هایی که ممکن است مانع از پیشگیری و تعقیب و ترویج نفرت‌پراکنی دینی شود را بررسی کنند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ۲۱ تیر قطعنامه مورد مناقشه را تصویب کرد. ۲۸ کشور به این طرح رای موافق، ۱۲ کشور رای مخالف و هفت کشور رای ممتنع دادند. آمریکا و برخی کشور‌های غربی، با این استدلال که چنین قطعنامه‌ای اصل «آزادی بیان» را خدشه‌دار می‌کنند، آن را مورد انتقاد قرار دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی