تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

در آستانه نشست ناتو/ اوکراین: روسیه با پهپاد ایرانی به کی‌یف حمله کرد

در آستانه نشست سران ناتو، ارتش اوکراین می‌گوید در ساعات اولیه روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیرماه)، روسیه حمله هوایی جدیدی را با پهپاد‌های ایرانی به کی‌یف انجام داده‌ است.

کد خبر: ۱۵۲۴۹۲
۱۰:۲۴ - ۲۰ تير ۱۴۰۲

در آستانه نشست ناتو/ اوکراین: روسیه با پهپاد ایرانی به کی‌یف حمله کرد

دیدارنیوز: این حمله درست چند ساعت پیش از آغاز نشست سران ناتو در لیتوانی که قرار است برای مقابله با تهدیدات امنیتی مسکو برگزار شود، صورت می‌گیرد.

سرگئی پوپکو، رئیس ادره نظامی شهر کی‌یف در کانال تلگرامی خود با اعلام این مطلب همچنین تاکید کرد که این دومین بار است که در ماه جاری دشمن حملات هوایی را به پایتخت ترتیب می‌دهد.

او همچنین در ادامه افزود: «بر اساس اطلاعات اولیه، سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین تمامی پهپاد‌های شاهد ساخت ایران را که روسیه پرتاب کرده بود، قبل از رسیدن به اهداف خود سرنگون کردند. هنوز اطلاعات و جزئیاتی در خصوص خسارات و تلفات احتمالی در دست نیست.»

به گفته نیروی هوایی اوکراین، هشدار‌های حمله هوایی به مدت یک ساعت بر فراز کی‌یف و مدتی طولانی‌تر در سایر مناطق شرق اوکراین به صدا در آمده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که صدا‌های انفجاری در کی‌یف شنیده شده که شبیه صدای سیستم‌های پدافند هوایی بوده که در حال رهگیری اهدافی در طول حملات هوایی بوده‌اند.

نشست سران ناتو در ویلنیوس لیتوانی که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، بسیار در سایه حملات روسیه به اوکراین قرار دارد و این مسئله به اولویت اصلی رهبران این پیمان نظامی تبدیل شده است.

کشور‌های عضو قرار است در این نشست تازه‌ترین ایده‌ها و برنامه‌ها برای مقابله با تهدیدات روسیه و همچنین کمک به اوکراین برای دفاع در مقابل روسیه را بررسی کنند و به بحث بگذارند.

اوکراین خواستار عضویت در پیمان ناتو است و این موضوع هم احتمالا در دستور کار رهبران در این نشست قرار می‌گیرد. هرچند کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد که این اتفاق دست‌کم در این نشست رخ دهد.

در مقابل روسیه، ناتو و آمریکا را به دلیل حمایت آن‌ها از اوکراین مورد انتقاد قرار داده و هشدار داده عضویت بالقوه کی‌یف در ناتو با واکنش قاطع مسکو رو به رو خواهد شد.

تهاجم روسیه به همسایه خود که اکنون بیش از ۵۰۰ روز از شروع آن می‌گذرد هزاران کشته و میلیون‌ها آوارده بر جای گذاشته و شماری از شهر‌های شرق و جنوب اوکراین را به تلی از آوار بدل است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی