تیتر امروز

محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود
واکاوی چرائی عدم توسعه در ایران در گفت‌وگوی دیدار با مدیر مسئول ماهنامه آگاهی نو

محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود

اهمیت موضوع عدم توسعه در ایران بهانه گفت و گو با محمد قوچانی، روزنامه نگار شد؛ او معتقد است: در هر کشوری تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی شود.
لازم نیست خواص جایی بروند
افاضات اضافه

لازم نیست خواص جایی بروند

عوام الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود نوشت: بر خلاف تبلیغات برخی از این رسانه‌های بیگانه وابسته، لازم هم نیست خواص جایی بروند. ما عوام خودمان داریم می‌رویم. داریم کم می‌شویم. داریم خودمان را می‌کشیم...
«کلینیک ترک بی‌حجابی» بازی با اعصاب جامعه!/ تابوی مذاکره تهران و واشنگتن شکسته می‌شود؟/ کادر درمان و دیوار کوتاه ناامنی!
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

«کلینیک ترک بی‌حجابی» بازی با اعصاب جامعه!/ تابوی مذاکره تهران و واشنگتن شکسته می‌شود؟/ کادر درمان و دیوار کوتاه ناامنی!

این چهل و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

«مقداد»؛ نامی آشنا برای دانش‌آموزان عشایر

News Image Lead

«مقداد باقرزاده» یکی از معلمان برجسته مدارس عشایری خراسان‌شمالی گفت: معلم واقعی در مناطق محروم معلم می‌شود، چون در آنجا با نیازهای اصلی دانش‌آموزان مناطق محروم آشنا می‌شود.

کد خبر: ۱۵۲۱۴
۰۹:۴۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - «باقرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که در تدریس برای مدارس عشایری این استان را به‌صورت داوطلبانه آغاز کرده است، افزود: تا جوان هستم و توان دارم در مناطق محروم خدمت می‌کنم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون شش پایه مقطع ابتدایی را تدریس می‌کند، ادامه داد: برای ارتقای امکانات آموزشی در مدارس عشایری تلاش‌های زیادی انجام شده است اما اعتبارات اندک است و هم‌چنان در این زمینه مشکل وجود دارد.

این معلم برجسته مدارس عشایری خاطرنشان کرد: کلاس درسی که در آنجا برای دانش‌آموزان تدریس می‌کنم یک کانکس  است اما برخی دانش‌آموزان در خانه‌های گلی درس می‌خوانند و حتی بخاری برای آنان وجود ندارد.

باقرزاده درباره دریافت حقوق خود گفت: حقوق معلم‌های عشایر بیشتر از معلم‌های دیگر است اما اگر علاقه‌ای به این کار نباشد، همان حقوق اندک را می‌گیریم و در شهرها تدریس می‌کنیم.

وی ادامه داد: 340 کیلومتر را با عشایر همراه می‌شویم و به استان گلستان می‌رویم و در آنجا تهیه نفت، محل اسکان، رفت وآمد و... به عهده معلم است و این یکی از دشواری‌های کار معلم‌های عشایری است.

این معلم برجسته عشایر با اشاره به این‌که تدریس برای دانش‌آموزان عشایری موجب شده تا خاطرات خوب و بد زیادی را برای ذهن‌های ما باقی بگذارد، توضیح داد: از بدترین خاطرات دوران کاری من روزی بود که از منطقه محروم راز و جرگلان روستای آیرقایه، قصد منتقل شدن به مراوه‌تپه را داشتم در آن روز دانش‌آموزان به قدری ناراحت بودند و که با تمام وجود اشک می‌ریختند و خود من نیز حال خوشی برای این جدایی نداشتم، چون پنج سال با این کودکان زندگی کرده بودم و آنان نیز در کنار من بزرگ شده بودند.

باقرزاده یکی از خاطرات خوب خود را نیز اینگونه تعریف کرد که بهترین لحظه کاری من روزی بود که 4 دانش‌آموز را به تهران بردم و از نزدیک با چند هنرمند ملاقات کردند، لحظه‌ای که یکی از هنرمندان، نارگل(دانش آموز عشایر) را در آغوش گرفت، نارگل به من نگاه کرد و پرسید، آقا معلم واقعیه؟ و من در آن لحظه بسیار خوشحال شدم که توانستم دل این دانش‌آموز را شاد کنم.  


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی