تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هواشناسی ایران

هشدار احتمال رگبار و رعد و برق و افزایش ارتفاع امواج دریای خزر

سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها نسبت به افزایش ارتفاع امواج دریای خزر هشدار داد.

کد خبر: ۱۵۰۵۹۴
۱۸:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

هشدار احتمال رگبار و رعد و برق و افزایش ارتفاع امواج دریای خزر

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی کشور با اشاره به احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی و با اشاره به رشد ابر‌های همرفتی و ناپایداری محلی بویژه در ساعات بعدازظهر تا شب که از روز یک‌شنبه (۱۴ خردادماه) آغاز می‌شود و روز سه‌شنبه (۱۶ خردادماه) پایان می‌یابد، آورده است: روز یکشنبه (۱۴ خردادماه) در مناطق و ارتفاعات مرکزی و جنوبی و جنوب غربی کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال سمنان، جنوب فارس، روز دوشنبه (۱۵ خردادماه) در تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، شمال غرب اصفهان، مناطق و ارتفاعات مرکزی و جنوبی و جنوب غربی کرمان، ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان و روز سه‌شنبه در قزوین، البرز، نیمه غربی مازندران، مناطق و ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و برخی نقاط ریزش تگرگ و در نقاط مستعد گردوخاک و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه کرده است.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج دریای خزر/ شناگران مراقب باشند

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از بعدازظهر فردا (دوشنبه۱۵) تا عصر جمعه (۱۹ خرداد) خبر داد.

به دنبال وقوع این سامانه در روز دوشنبه در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گلستان و مازندران و در روز جمعه (۱۹ خرداد) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گلستان، مازندران و گیلان؛ افزایش وزش باد شمال غربی تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا حداکثر ۱/۲ متر و در نواحی دوراز ساحل تا حداکثر ۲ متر رخ خواهد داد.

به دنبال این هشدار احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناور‌های کوچک و اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، صیادی و مسافربری قابل پیش‌بینی است.

از این رو سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در تردد‌های دریایی به ویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری فعالیت‌های دریایی فرا ساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناور‌های سبک توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی