تیتر امروز

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایشی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایشی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه های خود با حبیب الله پیمان،پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند
جمهور ۱۴؛ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۶) / حضور دو روحانی حامی مسعود پزشکیان در استودیو

هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند

ستاد روحانیون حامی مسعود پزشکیان تشکیل شد. دیدارنیوز میزبان دو روحانی از این کمپین بود، حجج اسلام هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی تفاوت نامزد مورد حمایت خود در مقایسه با رقیب را بیان کردند.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...
نکات متفاوت لیگ ۲۲ در یک نگاه

جدول‌های کوچکتر و رکورد‌های احتمالا تاریخی!

لیگ بیست و دوم فوتبال ایران پس از انجام ۲۴۰ بازی پایان یافت و در نهایت این پرسپولیس بود که توانست پانزدهمین جام قهرمانی‌اش را بالای سر ببرد.

کد خبر: ۱۴۹۸۹۰
۱۲:۰۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

جدول‌های کوچکتر و رکورد‌های احتمالا تاریخی!

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: تکلیف قهرمان لیگ بیست و دوم را دربی ۱۰۰ مشخص کرد و پرسپولیس با سه امتیازی که از پیروزی برابر رقیب گرفت صدرنشین شد و توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. در ادامه به بررسی آماری لیگ می‌پردازیم:

۱ ـ در لیگ بیست و دوم همچنان ۴ رکورد از حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال در فصل گذشته، دست نخورده باقی ماند. اولی  ۳۰ بازی بدون شکست با کسب ۶۸ امتیاز است که در تاریخ لیگ برتر ثبت شد. خط دفاع استقلال فصل پیش تنها ۱۰ گل خورده و توانست عنوان کمترین گل خورده لیگ را از آن خودش کند. همچنین استقلال در لیگ گذشته، با ۲۱ کلین شیت، بهترین آمار لیگ را به خودش اختصاص داد.

۲ ـ پانزدهمین قهرمانی پرسپولیس در شرایطی رقم خورد که این تیم با ۱۳ گل خورده موفق شد عنوان بهترین خط دفاع لیگ را کسب کند و یک بار دیگر در ۱۱ سال گذشته ثابت شد در لیگ ایران تیمی که بهترین خط دفاع را داشته باشد جام را بالای سر می‌برد. بدون تردید بازگشت بیرانوند به درون دروازه پرسپولیس و ۱۸ کلین شیت او برای سرخ ها، یکی از نکات کلیدی قهرمانی پرسپولیس در لیگ بود.

۳ ـ با وجود هت تریک مهدی قایدی در دیدار برابر تراکتور، این شهریار مغانلو مهاجم سپاهان بود که با گل دقایق آخری خود در دیدار مقابل مس موفق شد با ۱۳ گل عنوان آقای گلی لیگ بیست و دوم را از آن خود کند. بعد از او مهدی قایدی با ۱۲ گل عنوان دوم را در اختیار دارد و رضا اسدی با ۱۱ گل و محمد عباس زاده با ۱۰ گل از تراکتور، عنوان‌های بعدی را در اختیار گرفتند.

۴ ـ در جدول بهترین پاسور‌های لیگ، ریکاردو آلوز بازیکن برزیلی تراکتور با ۱۳ پاس گل، با اختلاف در صدر جدول قرار دارد بعد از او مهدی ترابی هافبک پرسپولیس که با گل‌های حساسی که در هفته‌های پایانی برای این تیم زد نقش اساسی در قهرمانی پرسپولیس داشت، در جدول با ۸ پاس گل، در جایگاه دوم قرار دارد. رامین رضائیان بازیکن سپاهان نیز با ۷ پاس گل، در جایگاه سوم قرار گرفت.

۵ ـ در طول این فصل، صنعت نفت آبادان ۴ بار دست به تغییر مربی زد. نفت لیگ را با رضا پرکاس شروع کرد با فیروز کریمی ادامه داد، ولی باز هم نتیجه نگرفت و برای بار سوم تاوارس برزیلی را برای هدایت صنعت انتخاب کرد. ولی در نهایت این عبدالله ویسی بود که موفق شد صنعت نفت را در رقابتی که در قعر جدول با تیم‌های نفت مسجد سلیمان و مس کرمان داشت، در لیگ نگه دارد و اشک شوق بریزد.

۶ ـ استقلال در این فصل با ۵۲ گل زده عنوان بهترین خط حمله لیگ را به خودش اختصاص داد. پس از استقلال سپاهان با ۴۹ گل زده و پرسپولیس  با ۴۶ گل زده عنوان‌های بعدی را در اختیار گرفتند. اما بهترین تفاضل گل متعلق به پرسپولیس است که با ۴۶ گل زده و ۱۳ گل خورده تفاضل گل ۳۳+ را به دست آورد.

۷ ـ بلافاصله پس از سوت پایان لیگ، گل‌گهر با سعید الهویی خداحافظی کرد و فرزاد حسین خانی مربی مس کرمان نیز پس از سقوط تیمش به دسته پایین‌تر از سمت خودش استعفا کرد. به نظر می‌رسد در لیگ بیست و سوم باید منتظر تغییرات زیادی روی نیمکت تیم‌ها باشیم.

۸ ـ بعد از جدایی سوال‌برانگیز جواد نکونام در رقابت‌های آسیایی از فولاد، علیرضا منصوریان جای او را در فولاد گرفت. او تنها ۱۰ بازی روی نیمکت فولاد نشست که موفق شد ۴ برد، ۴ تساوی و دو شکست و ۱۶ امتیاز به دست آورد. قرارداد منصوریان و فولاد تنها برای ۱۰ بازی بسته شده بود و حالا مسئولان این تیم از نتایج او رضایت دارند و قصد دارند قرارداد او را برای فصل آینده، تمدید کنند. این در حالی است که بخشی از هواداران فولاد علاقه‌ای به ادامه حضور منصوریان ندارند و از طریق پلاکارد‌هایی که به استادیوم می‌آوردند مخالفت خودشان را با این مساله نشان داده‌اند. آن‌ها معتقدند که فولاد باید با مربی خارجی داشته باشد.

۹ ـ اگر بخواهیم از ضعیف‌ترین نتایج لیگ بگوییم تیم نفت مسجد سلیمان با ۲۲ گل زده و ۵۹ گل خورده و تفاضل گل ۳۷- ضعیف‌ترین جایگاه را داشت. در جایگاه دوم تیم ملوان با ۴۰ گل خورده و ۲۶ گل زده و تفاضل ۱۹- قرار دارد. پس از آن  نیز نساجی مازندران با ۲۶ گل زده و ۴۴ گل خورده و تفاضل ۱۸- در جایگاه سوم قراردارد.

۱۰ ـ در پایان این لیگ همچنان مربیان و بازیکنان و اهالی فوتبال امیدوارند که با توجه به آمار بالای اشتباهات داوری که انتقاد‌های زیادی را به برگزاری رقابت‌های لیگ وارد می‌کند در فصل آتی شرایط حضور VAR در ایران فراهم شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی