تیتر امروز

انفجار بزرگ در بندر شهید رجایی/ فوت ۴ نفر تایید شد/ خسارت شدید به تاسیسات اسکله +ویدیو
این گزارش بروز رسانی می‌شود

انفجار بزرگ در بندر شهید رجایی/ فوت ۴ نفر تایید شد/ خسارت شدید به تاسیسات اسکله +ویدیو

سخنگوی اورژانس کشور در تازه‌ترین خبر در مورد تعداد مصدومان حادثه انفجار در بندر شهید رجایی گفت: مجموع مصدومین به ۵۱۶ نفر رسید. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هم اظهار داشت: هنوز علت انفجار مشخص...
سومین دور مذاکرات ایران و آمریکا/ موضوع گفتگوها صرفا هسته‌ای و تحریم بوده است
ادامه گفتگوهای ایران و آمریکا در عمان (بروزرسانی می‌شود)

سومین دور مذاکرات ایران و آمریکا/ موضوع گفتگوها صرفا هسته‌ای و تحریم بوده است

دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا در عمان امروز (شنبه) برگزار می‌شود. مقامات دو کشور مذاکرات قبلی را مثبت و رو به جلو توصیف کرده‌اند و باید دید امروز گفتگوها میان تهران و واشنگتن در مسقط که گفته...
جهش دوباره تورم در فروردین/ پکن پرواز کرد، تهران در ترافیک فیلتر ماند!/ اعتراض به قانون افزایش سن بازنشستگی
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

جهش دوباره تورم در فروردین/ پکن پرواز کرد، تهران در ترافیک فیلتر ماند!/ اعتراض به قانون افزایش سن بازنشستگی

این دوازدهمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور اعلام کرد

ایمنی خودروهای داخلی یک درصد هم افزایش نداشته!

تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور گفت: در ۱۰ سال گذشته حتی به اندازه یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودرو‌های تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم!

کد خبر: ۱۴۹۵۲۸
۰۸:۵۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

ایمنی خودروهای داخلی یک درصد هم افزایش نداشته!

دیدارنیوز: ایمنی خودرو‌های داخلی و تاثیر آن بر آمار بسیار بالای فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کشورمان موضوعی است که از سوی پلیس راهور و کارشناسان برجسته این حوزه در چند سال اخیر مطرح شده است؛ در برخی از تصادفات مانند تصادف زنجیره‌ای بهبهان که کیسه هوای هیچکدام از خودرو‌ها باز نشده بود، مسئله ناایمن بودن خودرو‌های تولید داخل هر چه بیشتر در صدر توجهات افکار عمومی قرار گرفت.

البته خودروسازان به روال معمول خود تا به امروز در تصادفات مرگباری مانند بهبهان که به وضوح، پای عدم ایمنی و استاندارد حداقلی خودرو‌های داخلی در میان بوده، ادعا‌های عجیبی مانند ارتقای چشمگیر استاندارد‌ها و ایمنی خودرو‌های داخلی را داشته‌اند یا حتی در موارد تصادفات سنگینی که به علت عدم باز نشدن ایربگ خودروها، شهروندان زیادی را به کام مرگ کشانده است، توجیه غیرقابل تصوری مانند "عدم تصادف با زاویه مناسب" را مطرح کرده‌اند!

در همین رابطه و برای بررسی ابعاد مسئله حیاتی ایمنی خودرو‌های داخلی و نقش این مسئله در میزان تصادفات مرگبار، گفت‌وگویی با سردار تیمور حسینی؛ جانشین پلیس راهور داشتیم؛ او گفت: در ۱۰ سال گذشته حتی به اندازه یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودرو‌های تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه همچنان "پراید" و "پژو ۴۰۵" علیرغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند، تصریح کرد: به جز پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، بن‌سازه (پلتفرم) تمام خودرو‌ها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودرو‌هایی با بن‌سازه پراید و پژو ۴۰۵ هستیم!

به گفته جانشین پلیس راهور، علی‌الظاهر تولید یک خودرو متوقف می‌شود، اما با همان بن‌سازه، خودرو‌های دیگری تولید می‌شود که فقط در ظاهر با هم متفاوت هستند و از نظر ایمنی هیچ تفاوتی با خودرویی که تولیدش متوقف شده، ندارد!

سردار حسینی تاکید کرد: خودرو می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلام شده در سال ۱۴۰۱ متاسفانه ۱۹ هزار و ۴۹۱ نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

بنا به گفته فرماندهان پلیس، خستگی و خواب آلودگی از مهم‌ترین دلایل تصادفات منجر به فوت در ایران است چراکه اکثر جاده‌ها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خواب آلودگی حین رانندگی می‌شود؛ در اینجا خودرو‌های ایمن می‌تواند جان راننده را در صورت بروز تصادف حفظ کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
امروز شنبه ۰۶ ارديبهشت
امروز شنبه ۰۶ ارديبهشت
امروز شنبه ۰۶ ارديبهشت
امروز شنبه ۰۶ ارديبهشت