تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

اردوغان: نتیجه انتخابات هر چه باشد، می‌پذیرم

رجب طیب اردوغان، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که حزب حاکم و متحدانش هر نتیجه‌ای که از صندوق‌های رای برآید را مشروع می‌دانند و نتیجه انتخابات را هر چه باشد، خواهد پذیرفت.

کد خبر: ۱۴۹۵۱۹
۲۱:۵۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

اردوغان: نتیجه انتخابات هر چه باشد، می‌پذیرم

دیدارنیوز: با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه که فردا یکشنبه شاهد آن خواهیم بود، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور طی سخنانی گفته است که نتیجه انتخابات را هر چه باشد، خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، اردوغان شامگاه جمعه ۲۱ اردیبهشت در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که حزب حاکم و متحدانش هر نتیجه‌ای که از صندوق‌های رای برآید را مشروع می‌دانند و هر کاری که دموکراسی بطلبد را انجام خواهند داد.

اتهام روسیه

اظهارات رجب طیب اردوغان پس از آن بیان می‌شود که رقیب اصلی او، کمال قیلیچداراوغلو، گفته است که در صورت پیروزی مخالفان، اعضای دولت اردوغان ممکن است نخواهند قدرت را به صورت مسالمت‌آمیز منتقل کنند.

کاندیدای اصلی اپوزیسیون همچنین بازیگران روسی ناشناس را به انتشار محتوای «دیپ فیک» یا معلومات خیلی نادرست و سایر اطلاعات گمراه کننده با هدف تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات یکشنبه ترکیه متهم کرد.

با این حال، ریاست جمهوری روسیه «قاطعانه» این اتهام را رد کرد، در حالی که اردوغان در جریان یک حضور تلویزیونی طی کمپین انتخاباتی خود در روز جمعه در کنار همتای روسی خود پوتین ظاهر شد.

بیش از ۶۰ میلیون شرکت کننده در انتخابات

تعداد رای دهندگان ترکیه‌ای که فردا به مراکز رای دهی می‌روند ۶۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۴۳ نفر است که بیش از نیمی از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

کمیته عالی انتخابات تعداد زنان ترکیه‌ای شرکت کننده در انتخابات را بیش از ۳۰ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۷۹۰ نفر تخمین زده است.

به نقل از العربیه، پس از عقب‌نشینی «محرم اینجه» از نامزدی خود برای ریاست جمهوری اکنون رقابت‌ها برای پست ریاست جمهوری ترکیه میان ۳ نامزد قوی یعنی اردوغان، کیلیچداراوغلو و سینان اوگان در جریان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی