تیتر امروز

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایشی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایشی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه های خود با حبیب الله پیمان،پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند
جمهور ۱۴؛ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۶) / حضور دو روحانی حامی مسعود پزشکیان در استودیو

هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند

ستاد روحانیون حامی مسعود پزشکیان تشکیل شد. دیدارنیوز میزبان دو روحانی از این کمپین بود، حجج اسلام هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی تفاوت نامزد مورد حمایت خود در مقایسه با رقیب را بیان کردند.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...
بررسی دلایل حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا

"استقلال و پرسپولیس" را از آسیا حذف شده بدانید

دلایلی که ممکن است استقلال و پرسپولیس از جام باشگاه‌های آسیا حذف شوند را بخوانید.

کد خبر: ۱۴۹۴۲۷
۱۴:۰۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز: بعد از استقلال، پرسپولیس را هم از لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد باید حذف شده بدانیم. این حقیقتی است که مسوولان فوتبال و وزارت ورزش بنا به دلایلی از مطرح کردن جزییات آن امتناع می‌کنند. اما به دلیل مالکیت مشترک، پداخت نشدن بدهی‌ها و حل نشدن مشکل بدهی‌های مالیاتی و برخی ایرادات دیگر، عملا دو باشگاه امکان دریافت مجوز حرفه‌ای را ندارند.

استقلال که مثل فصل قبل پرسپولیس به خاطر عدم تسویه بدهی استراماچونی در تاریخ مقرر، به صورت اتوماتیک از اسیا حذف شده است و یک درصد هم شکی در این قضیه وجود ندارد. پرسپولیس، اما در بارگزاری مدارک هرچند بهتر عمل کرده، اما به خاطر فاکتور‌هایی که به آن اشاره شد، این باشگاه هم نمی‌تواند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند.

در شرایط کنونی این موضوعی است که مدیران بالا رتبه ورزش و فوتبال ایران هم از آن خبر دارند و به صورت دقیق می‌دانند که چه اتفاقاتی رخ داده که منجر به حذف دو باشگاه می‌شود. اما برای اینکه مردم و هواداران فوتبال بهتر این ماجرا را درک کنند از همین حالا به شما می‌گوییم که چطور مقصر حذف دو تیم را پیدا کنید.

تاریخ بارگذاری مدارک به پایان رسیده و تا قبل از اتمام مهلت باید مدارکی برای AFC ارسال می‌شد که نشان دهد باشگاه‌ها دارای ساختار مالکیتی و مدیریتی خصوصی و شفاف هستند. اما تا به این لحظه فکر می‌کنید این قضیه حل شده است

رییس سازمان خصوصی سازی برای هر دو باشگاه مجمع تعیین میکند و یک ساعت بعد مدیر روابط عمومی وزارت ورزش با تکذیب ادعای معاون وزیر اقتصاد، اعلام می‌کند مجمع دو باشگاه بعد از پایان لیگ برتر و جام حذفی برگزار خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا و تمام رقبا این اتفاقات و پرونده‌ها را به درستی و دقیق دنبال می‌کنند و مثل روز روشن است که مالکیت مشترک هر دو باشگاه با این دعوا‌ها حل نشده و وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی این حقیقت را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و تمام قاره آسیا با صدای بلند اعلام کردند.

سومدیریت و ناآگاهی وزیر ورزش و دوستانش یا قربان‌زاده به قدری زیاد است که دیروز سجادی اعلام می‌کند پرسپولیس استقلال دو هفته وقت دارند. اما امروز معاون او حذف استقلال را قطعی اعلام می‌کند.

حالا با توجه به توضیحات ارائه شده بهتر است هواداران پرسپولیس هم بی جهت امیدوار به آینده نباشند. با این مدیران و عملکرد پر از اشتباهی که داشتند، پرسپولیس هم نمی‌تواند مجوز حضور در آسیای خود را دریافت کند و همین حالا به خاطر دانستن همین واقعیت در حال خواهش و تمنا از کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند تا بلکه فرصت دیگری به پرسپولیس بدهد و مدارک را رد نکند.

در کنار این ماجرا بسیاری از ورزشگاه‌های ایران هم مجوز حرفه‌ای را دریافت نخواهند کرد و مشکلات صدور مجوز فراتر از آن جیزی است که جامعه فوتبال ایران فکرش را می‌کند.

*نو اندیش

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی