تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رئیس جمهور در دور دوم سفر‌های استانی از نظرات مشورتی نمایندگان استفاده کند

نماینده مجلس: سفر دور اول «رئیسی» به خراسان رضوی ایرادات زیادی داشت

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور توصیه کرد که در دور دوم سفر‌های استانی از نظرات مشورتی نمایندگان استفاده کند.

کد خبر: ۱۴۹۰۴۳
۱۱:۳۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

نماینده مجلس: سفر دور اول «رئیسی» به خراسان رضوی ایرادات زیادی داشت

دیدارنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در دور دوم سفر‌های استانی از نظرات مشورتی نمایندگان استفاده کند، گفت: از سفر رئیس جمهور و اقداماتی که قرار بود انجام شود توقع بیشتری داشتیم امیدواریم در دور دوم سفر‌های استانی کاستی و اشتباهات سفر‌های دور اول جبران شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی، با اشاره به آغاز دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور، گفت: سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان‌ها کار خوبی است، مسئولان به صورت میدانی مسائل و مشکلات را می‌بینند و تصمیم گیری‌ها با اشراف کامل در منطقه انجام می‌شود، اما سفر دور اول رئیس جمهور حداقل در استان خراسان رضوی ایرادات زیادی داشت.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس توضیح داد: در بحث تعیین اعتبارات و اولویت بندی‌ها از ظرفیت مجلس و نمایندگان استفاده لازم نشد و بسیاری از مشورت‌هایی که با نمایندگان شد، در تصمیم گیری نهایی لحاظ نشد، همچنین سفر وزرا به حوزه‌های انتخابیه و شهرستان به بازه زمانی کمتر از نیم ساعته محدود می‌شد و بیشتر جنبه نمایشی و غیرکابردی داشت، اگر قرار است به عنوان نماینده رئیس جمهور به شهرستانی سفر کرد باید یک تا دو روز کامل وقت بگذارد و با معتمدین، مردم، سازمان ها، نهاد‌ها و بخش‌های مختلف صحبت و گزارش جامعی را آماده کنند. تاسف بارتر اینکه بر روی گزارش‌هایی که نمایندگان رئیس جمهور از شهرستان‌ها آوردند هیچ تصمیمی گرفته نشد در نتیجه پاسخ و بازخوردی نداشت.

وی اظهار داشت: در تخصیص اعتبارات اعداد و رقمی که تصویب و در رسانه‌ها اعلام شد با آنچه که تخصیص نهایی یافت فاصله آشکاری داشت و این امر توقعاتی را در بین مردم ایجاد کرد که وقتی پاسخ لازم داده نشد و کار‌ها صورت نگرفت فشار بر روی مسئولان محلی، نمایندگان و ادارات در مناطق ایجاد کرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: سفر دوم رئیس جمهور به استان‌ها باید در راستای ارزیابی تصمیمات و اعتبارات قبلی باشد و عملکرد مدیران، استانداران ارزیابی شود، همچنین انتظار می‌رود همفکری بیشتری با مجلس داشته باشند، نمایندگان مجلس به صورت مستقیم منتخب ملت هستند و بیشتر از هر مسئولی در کشور با مردم در ارتباط بوده، مسائل و مشکلات را می‌دانند از این رو باید از این ظرفیت نه به صورت نمایشی و در چند جلسه بلکه در تمام جلسات کارشناسی قبل و بعد از سفر استفاده شود.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور از خوزستان شروع شد گفت: اینکه سفر‌های استانی از خوزستان شروع شده به این جهت است که این استان به دلیل جنگ و محرومیت شرایط خاصی دارد و نشان از توجه آقای رئیس جمهور به مناطق محروم دارد، واقعیت امر این است که ما از سفر رئیس جمهور و اقداماتی که قرار بود انجام شود توقع بیشتری داریم امیدواریم در دور دوم سفر‌های استانی کاستی و اشتباهات سفر‌های دور اول جبران شود.

وی اظهار داشت: از سفر اول رئیس جمهور به استان خراسان رضوی رضایت آنچنانی نداریم، هم استاندار ما بد و ضعیف عمل کرد، هم اعتبارات کم تخصیص پیدا کرد و با نمایندگان مشورت لازم انجام نشد و توقعات مردم به خوبی برآورده نشد و سفر نمایندگان رئیس جمهور به شهرستان ها، چون در مدت زمان کوتاهی بود باعث احساس ناراحتی و توهین در مردم شد.

به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در استان خراسان رضوی اعتبارات به شدت ناعادلانه تخصیص یافت و با تصمیم استاندار عمده اعتبارات در مرکز استان استفاده شد که باعث نارضایتی مردم استان شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی