تیتر امروز

پیش بینی عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا: مسعود پزشکیان رئیس جمهور است/ به سعید جلیلی گفتند کنار برو، نرفت
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

پیش بینی عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا: مسعود پزشکیان رئیس جمهور است/ به سعید جلیلی گفتند کنار برو، نرفت

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزبان عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا بودیم. او پیش بینی کرد که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور است.
وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۲)

وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزبان وهاب عزیزی دبیرکل تشکل جهادگران ایران اسلامی بودیم. ارزیابی این فعال سیاسی از میزان مشارکت و نامزدها را ببیند...
چند نکته از هفته ۲۶ لیگ برتر

دربی، راز معمای قهرمانی!

در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران، پیروزی سه تیم بالای جدول روند تعیین قهرمان لیگ را سخت‌تر از قبل کرد.

کد خبر: ۱۴۸۱۲۲
۱۸:۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲

دربی، راز معمای قهرمانی!

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: در هفته بیست و ششم لیگ سه تیم بالای جدولی استقلال و سپاهان و پرسپولیس بر حریفان خودشان پیروز شدند.

استقلال در حضور هوادارانش در آزادی موفق شد با حساب ۶ بر یک  از سد هوادار بگذرد. سپاهان نیز با دو گل در اصفهان موفق شد مس رفسنجان، صاحب بهترین خط دفاع لیگ را پشت سر بگذارد. به این ترتیب برای سومین هفته پیاپی دو تیم در امتیاز ۵۵ برابر شدند با این نکته که این بار دو تیم در تفاضل گل ۲۴+ نیز برابر هستند.

این مسئله باعث شد تا هوادارن دو تیم به این فکر کنند که اگر سپاهان و استقلال، در ۴ هفته پایانی لیگ هم همینطور شانه به شانه هم حرکت کنند. قهرمان لیگ این دوره چطور مشخص می شود؟

همانطور که می دانید در حال حاضر استقلال به خاطر تعداد گل‌های زده بیشتر در صدر جدول است. اما طبق قانون فیفا در صورتی که دو تیم در امتیاز‌گیری با هم  برابر باشند، مصاف رو در رو تعیین کننده است که استقلال در هر دو بازی رفت و برگشت نتیجه را به سپاهان واگذار کرده و به این ترتیب شانس سپاهان بیشتر است.

از طرفی سپاهان در ۴ دیدار باقی مانده خود باید مقابل ملوان، نفت مسجد سلیمان، پیکان و مس کرمان بازی کند. ولی استقلال دیدار حساس دربی را پیش رو دارد و در سه هفته پایانی نیز باید با تیم‌های صنعت نفت، مس رفسنجان و تراکتور بازی کند.

دیدار دربی از این جهت برای سرخابی تعیین کننده است که هر تیمی که در این بازی امتیاز از دست بدهد عملا از کورس قهرمانی کنار می رود. حتی تساوی به قرمز و آبی کمکی نمی کند و تنها مسیر قهرمانی سپاهان را هموارتر خواهد کرد.

پرسپولیس تیم سوم جدول نیز تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم‌های سپاهان و استقلال، شرایط مشابهی را تجربه می کند با این تفاوت که اگر این دو تیم امتیاز از دست ندهند پرسپولیس شانسی برای قهرمانی ندارد و حتی اگر در هر ۴ دیدار باقی مانده خود برابر استقلال، پیکان، گل گهر و نساجی به پیروزی برسد باز هم سپاهان جام را بالای سر می برد.

مسئله بعدی که در مورد دو تیم پرطرفدار پایتخت قابل بحث است قطعیت حضور سرخابی در رقابت‌های جام باشگاهای آسیا است. هنوز کسی به درستی نمی داند که آیا این دو تیم فرصتی برای جبران و پرداخت بدهی‌های خود در آسیا، شرایط میزبانی و معرفی یک نهاد جدید به عنوان مالک باشگاه را دارند یا خیر.

با این تفاسیر شاید حتی اگر یکی از این دو تیم هم قهرمان شود باز هم شانس آسیایی شدن به سایر تیم‌های جدول مثل سپاهان و غیره برسد.

در این هفته ها نبود داور ویدیویی بیشتر از همیشه به چشم آمد و حساسیت بازی‌ها، اشتباهات را بالا برد. به نظر می رسد هم‌زمانی دیدارهای ۴ هفته پایانی و قراردادن داوران باتجربه در بازی سه تیم استقلال و پرسپولیس و سپاهان می تواند راه حل خوبی برای کم کردن اشتباهات داوری باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی