تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
قابل توجه نماینده محترم شورای نگهبان در استان خوزستان

چگونگی نظارت بر انتخابات

کارشناس سیاسی خوزستانی در یادداشتی که برای دیدار ارسال کرد، تجربه انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره گذشته شهر‌های گتوند و شوشتر را یادآوری کرد و انذار داد، عدم بی طرفی نماینده شورای نگهبان در خوزستان، اعتماد عمومی به نهاد انتخابات را بیش از پیش از بین می‌برد.

کد خبر: ۱۴۷۵۹۰
۱۶:۴۹ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲

در دوره قبل در شوشتر و گتوند، جای برنده و بازنده عوض شد

 

دیدارنیوز (خوزستان) ـ اصغر حاتمی‌نیا: دیدارنیوز ـ اصغر حاتمی‌کیا*: رسالت خطیر انتخابات تبدیل آرا و خواسته‌های مردم به کرسی‌های نمایندگی پارلمان (مجلس) و ریاست عالی دولت و نمایندگی‌های محلی) است. برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه نیازمند ابزار نظارتی است. درواقع نهاد نظارت ایجاد شده تا امکان برگزاری انتخابات بر اساس قوانین و مقررات فراهم گردد.
برام (۲۰۰۴) معتقد است، نظارت بر انتخابات راهکاری برای تحکیم نظام دموکراتیک، اعمال نظارت اثر بخش در نتیجه پیروی از قوانین و مقررات انتخابات و رعایت دو اصل اساسی زیر است:
۱- اصل بی طرفی
ناظران در انتخابات با رعایت جنبه‌های مختلف، بی طرفی خویش را نشان دهند.
۲- اصل شفافیت
اصولا شیوه نظارت ناظران باید بر مبنای قانون و مقررات و بر اساس روش‌های بهینه نظارتی باشد. همچنین ناظران گزارش‌های خویش را باید همراه با اسناد و مدارک مثبته برای ارزیابی منصفانه ضمیمه نمایند که بر میزان اعتبار گزارش می‌افزاید.
مخاطب ما نماینده محترم شورای نگهبان در استان خوزستان است. آنگونه که شایع و شنیده شده، در دور گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند، نماینده شورای نگهبان و زیر مجموعه وی اصل بی طرفی را از جنبه‌های مختلف رعایت نکرده است.
این عدم بی طرفی بر اذهان عمومی اثر منفی گذاشته و اعتماد به صندوق رای و نهاد انتخابات را فرو ریخته است. عدم رعایت اصل بی طرفی نماینده شورای نگهبان موجب شد تا در حوزه شوشتر و گتوند جای نامزد بازنده با نامزد پیروز عوض شود.
طی این بیش از سه سال گذشته و سال منتهی به پایان دوره مجلس مسئله عدم بی طرفی نماینده شورای نگهبان در شوشتر بیش از گذشته موجب نگرانی عمیق و عمومی مردم است. این نگرانی و بی اعتمادی ممکن است تاثیر منفی بر مشارکت در انتخابات مجلس در پایان سال ۱۴۰۲ داشته باشد.
بخش عمده‌ای از مردم شوشتر و گتوند برای انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پایان سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، انتظار برگزاری یک انتخابات، آزاد، سالم و منصفانه را دارند که تحقق آن را در تغییر و تحول در نماینده شورای نگهبان و زیر مجموعه می‌دانند.
این مطالبه عمومی جهت تغییر و تحول در نمایندگان شورای نگهبان در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند با فاصله زمانی نزدیک به یک سال تا انتخابات از نماینده شورای نگهبان در استان خوزستان می‌باشد، که امید است با تغییر و تحول، ناامیدی و بی اعتمادی شکل گرفته از دور گذشته، ترمیم و از کاهش مشارکت در انتخابات آینده جلوگیری شود.
در پایان؛ چنانچه تیم شورای نگهبان در این حوزه تا نیمه سال ۱۴۰۲ دچار تغییر و تحول نشود، ممکن است جلب اعتماد مردم برای شرکت گسترده در انتخابات پیش رو این حوزه، به سادگی اتفاق نیفتد و امکان دارد دغدغه و مطالبه مردم از سطح استان به شورای نگهبان در پایتخت برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی