تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

بستری ۹۶ بیمار کرونایی در استان مرکزی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۶ بیماری کرونایی در استان مرکزی بستری و تحت درمان قرار دارند.

کد خبر: ۱۴۷۵۲۱
۱۳:۲۸ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲

بستری ۹۶ بیمار کرونایی در استان مرکزی

 

دیدارنیوز: دکتر علیرضا امانی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ در اولین جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال جاری با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان مرکزی، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها و هشدار‌های اعلام شده پیش از شروع تعطیلات نوروز، در طول تعطیلات و سفر‌های نوروزی با رشد بیماری روبرو شدیم به طوری که در حال حاضر ۹۶ بیمار بستری هستند که ۵۸ از این تعداد بیمار قطعی و ۳۸ بیمار با تست مثبت کرونا شناسایی شده اند.

وی افزود: از کل بیماران بستری، ۶۹ نفر در شهرستان اراک بستری هستند و مابقی در سایر نقاط استان در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند.

امانی با بیان اینکه ۲۱ بیمار در بخش ویژه و ICU بستری هستند، گفت: به نسبت نیمه دوم اسفندماه آمار قدری افزایشی شده است که البته با توجه به تعطیلات و سفرها، پیش بینی چنین شرایطی را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه رنگ بندی‌های کرونایی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مانند گذشته تعریف نمی‌شود، گفت: اراک در حال حاضر با ۶۹ بیمار بستری در وضعیت نارنجی قرار دارد، اما تفرش با یک بیمار بستری در وضعیت قرمز قرار گرفته و در واقع، در این رنگ بندی‌ها نسبت بیمار به بستری اهمیت دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک تعداد شهر‌های قرمز کرونایی در استان مرکزی را هفت شهر برشمرد و گفت: شهر‌های دلیجان، آشتیان، فرمهین، خمین، شازند، محلات و کمیجان در وضعیت قرمز قرار دارند و لازم است که پروتکل‌های معمول را مانند شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی مدنظر قرار گیرد، همچنین تزریق دوز یادآور نیز اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه همه پرسنل درمانی استان در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: در طول ایام تعطیلات بیش از ۶۷۰ عمل جراحی در بیمارستان ولیعصر، بیش از ۶ هزار ماموریت اورژانس و بیش از ۷۰ هزار درمان سرپایی در استان انجام گرفت.

امانی اضافه کرد: در شرایط کنونی حساسیت بیشتری نسبت به بیماری کرونا اعمال می‌شود، به طوری که اگر فردی علائم و تست مثبت کرونا داشت، صرفا درمان سرپایی لحاظ نمی‌شود بلکه بستری بیمار توصیه شده است. در مجموع لازم است که مردم پروتکل‌ها را با جدیت رعایت کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی