سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

برخورد یک شهاب سنگ با زمین؛ شاید در سال ۲۰۴۶!

بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که یک شهاب سنگ نسبتا بزرگ در ۱۴ فوریه سال ۲۰۴۶ در مسیر زمین قرار گرفته و به احتمال زیاد یک برخورد نزدیک به جای برخورد مستقیم در این شرایط رخ خواهد داد.

۱۹:۰۷ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

برخورد یک شهاب سنگ با زمین؛ شاید در سال ۲۰۴۶!

دیدارنیوز: مطالعات جدید ستاره شناسان نشان می‌دهد: سیارکی به اندازه یک استخر شنای المپیک، در مسیر زمین قرار داشته و احتمال برخورد با سیاره ما را دارد. گفتنی است این شهاب سنگ در بازه زمانی ۲۳ سال از کنار زمین عبور کرده و اگرچه خطر تصادم آن وجود دارد، اما خوشبختانه این احتمال اندک است.

بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد: یک شهاب سنگ نسبتا بزرگ در ۱۴ فوریه سال ۲۰۴۶ در مسیر زمین قرار گرفته و به احتمال زیاد یک برخورد نزدیک به جای برخورد مستقیم در این شرایط رخ خواهد داد.

این سیارک اخیرا و در ۲۶ فوریه توسط اخترشناسان رصدخانه‌ای در سن پدرو آتاکاما، شیلی، کشف شده و ستاره شناسان آن را ۲۰۲۳ DW نامیدند. این سنگ دارای قطری حدود عرض یک زمین فوتبال است.

در حال حاضر این شیء سرگردان فضایی به عنوان یک عامل خطرزا توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا زیر نظر گرفته شده است.

با توجه به احتمال وقوع برخورد این شهاب سنگ با زمین، دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای ناسا در توییتی اعلام کرد: اغلب زمانی که اجرام جدید برای اولین بار کشف می‌شوند، چندین هفته طول می‌کشد تا داده‌ها تحلیل شده و عدم قطعیت‌ها کاهش یابد. معمولا شناسایی دقیق مدار این شهاب سنگ‌ها یک سال طول می‌کشد.

در حال حاضر استانداردی به نام مقیاس تورینو توسط ناسا برای ارزیابی خطرات ناشی از شهاب سنگ‌ها استفاده می‌شود. شرایط فعلی نشان می‌دهد: این سیارک به عنوان تهدید سطح۱ معرفی شده و مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین ناسا ابراز امیدواری کرد که این سیارک از فاصله نزدیک زمین عبور کند.

روز گذشته ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: محاسبات فعلی نشان می‌دهد که احتمال برخورد این شهاب سنگ بسیار بعید است و مشاهدات تلسکوپی جدید به احتمال زیاد منجر به تخصیص مجدد ارزیابی خطربه سطح صفر خواهد شد.

گفتنی است؛ بر اساس این استاندارد، تهدید سطح ۱۰ می‌تواند منجر به وقوع یک فاجعه جهانی شود. سازمان فضایی ناسا همچنین گفت این سیارک در اندازه فعلی اش در صورت برخورد با زمین تخریب عظیمی ایجاد نکرده و آسیب‌های احتمالی به منطقه برخورد محدود می‌شود.

آژانس فضایی ناسا در حال حاضر در حال توسعه فناوری جدیدی برای محافظت از زمین در برابر هر نوع برخورد احتمالی است.

منبع:سیناپرس