تیتر امروز

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است
دیدار ویژه برنامه‌ای را با حضور نسل دوم مهاجران افغانستانی برگزار کرد

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است

دیدارنیوز در ادامه مناظره‌ای که درباره مهاجران افغانستانی داشت، این بار در ویژه برنامه جامعه پلاس میزبان دو نفر از مهاجران نسل دوم بود.
باز هم یکی از ما در غربت مرد
افاضات اضافه

باز هم یکی از ما در غربت مرد

عوام‌الملک این هفته از مسعود بابت توجه به فیلتر‌شکن‌فروش‌ها تشکر کرده و با اشاره به درگذشت «فریدون» در غربت می‌گوید که مردن ما عوام، خیلی هم برای خواص مساله مهمی نیست.
ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF

این سی‌ و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
معرفی یک پای فینال جام حذفی در نقش جهان

سپاهان ۲ ـ پرسپولیس ۴؛ این بازی فصل بود!

در مهم‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

کد خبر: ۱۴۵۶۳۹
۱۵:۲۷ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱

گزارش زنده: سپاهان ۱ ـ پرسپولیس ۲

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دو تیم حاضر در بالای جدول لیگ برتر، در یک بازی کلاسیک و پرهیجان این بار در جام حذفی به دیدار هم رفته‌اند در حالی که عملکرد آنها در جام حذفی می‌تواند متفاوت با لیگ باشد. این بازی پرهیجان در شرایطی آغاز شده که در هر دو تیم بازیکنانی وجود دارند که سابقه بازی در تیم روبرو را دارند.

سپاهان با بردهای متوالی در لیگ برتر صدر را از پرسپولیس ربوده و سرخ‌ها پس از هفته‌های پرحاشیه و نتایج سینوسی برای بالا رفتن روحیه‌شان نیاز مبرمی به پیروزی دارند. از طرفی سپاهانی‌ها سرحال و سرپنجه نشان داده‌اند و این موضوع نوید یک نبرد تمام عیار را می‌دهد.

داور: بیژن حیدری با کمک محمدرضا منصوری، علیرضا ایلدروم

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، رامین رضائیان، مسعود ریگی، کاتاتو، قربانی، فرشاد احمدزاده، امید نورافکن، شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، وحدت حنانوف، دانیال اسماعیل‌فر، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی، وحید امیری، محمد عمری، عیسی آل کثیر

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

لحظات حساس:

دقیقه ۵: شوت خطرناک فرشاد احمدزاده پس از کنترل و ضربه از پشت محوطه، از کنار دروازه بیرانوند بیرون رفت و نفس‌ها در سینه پرسپولیسی‌ها حبس شد.

دقیقه ۹: ضدحمله خطرناک سپاهان با خروج موفق بیرانوند دفع شد.

دقیقه ۱۰: بیژن حیدری پس از سرنگون شدن محمد عمری در محوطه جریمه توسط سیاوش یزدانی نقطه پنالتی را نشان داد. سیاوش یزدانی کارت زرد هم گرفت.

گل اول پرسپولیس: در دقیقه ۱۲ بازی و در حالی که داور خطای پنالتی به سود پرسپولیس گرفت، گئورگی گولسیانی با قرار گرفتن در پشت توپ، ضربه دقیقی زد و پیان نیازمند قبراق را مغلوب کرد تا گل اول بازی زودتر از انتظار به ثبت برسد.

گل اول سپاهان: اواخر نیمه اول سپاهان صاحب یک ضربه آزاد از سمت راست شد. ارسال مواج توپ توسط امید نورافکن موجب شد دانیال اسماعیلی فر به اشتباه دروازه بیرانوند را در دهانه دروازه باز کند. 

دقیقه ۳+۴۵: حرکت عالی ترابی از سمت چپ و پاس کات بک او با ضربه اسماعیلی فر نفسگیر به بیرون رفت.
دقیقه ۵+۴۵: آخرین موقعیت بازی در نیمه اول روی سانتر رضاییان به دست آمد اما ضربه سر زکی‌پور با اختلاف به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه ۵۴: سانتر ترابی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر امیری وارد دروازه شد اما کمک داور آفساید اعلام کرد.

گل دوم پرسپولیس: در پی حملات پی در پی پرسپولیس روی دروازه سپاهان در دقیقه 58 بازی توپ به پورعلی گنجی رسید و ارسال کوتاه او با ضربه سر زیرکانه عیسی آل‌کثیر به گل دوم سرخ‌ها تبدیل شد.

دقیقه ۶۲: حمله پرسپولیس با ضربه آرام عیسی آل‌کثیر به گل سوم تبدیل نشد.

دقیقه ۶۶: ارسال خطرناک کاتاتو با ضربه سر شهریار مغانلو به شکل خطرناک به بیرون رفت‌.

دقیقه ۷۲: شوت سنگین مغانلو از پشت محوطه در دو مرحله توسط بیرو جمع شد.

دقیق ۷۳: سانتر خطرناک رضاییان با ضربه سر نورافکن همراه شد اما باز هم بیرانوند توپ را در آغوش کشید.

گل دوم سپاهان: با افزایش فشار بر دروازه پرسپولیس، برای بار دوم دروازه بیرانوند باز شد. یک ارسال از سمت چپ در دقیقه 74، با برخورد مغانلو و بیرانوند همراه شد و توپ جلوی پای فرشاد احمد زاده افتاد و او هم به راحتی گل تساوی را زد. 

دقیقه ۸۱: پاس عمقی ترابی در یک موقعیت عالی نصیب لیاندرو پریرا شد وضربه او با اختلاف اندک از کنار دروازه به اوت رفت. فرصتی که شاید بعدا پرسپولیس افسوس آن را بخورد.

دقیقه ۳+۹۰: سانتر رفیعی از سمت چپ با ضربه سر نامطلوب پریرا از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

وقت اضافه

دو تیم بعد از تساوی در وقت قانونی به وقت اضافه رفتند.

گل سوم پرسپولیس: در دقیقه ۹۴ روی حرکت زیبای وحید امیری، توپ به سیامک نعمتی رسید و او با یک ضربه بغل پا دقیق دروازه سپاهان را باز کرد.

دقیقه ۹۹: اتفاق ویژه در لحظات حساس. سیاوش یزدانی با یک تکل، لئاندرو پریرا را سرنگون کرد و داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد . اعتراض سیاوش نیز افاقه نکرد و داور او را  از زمین مسابقه اخراج کرد.

گل چهارم پرسپولیس: گئورگی گولسیانی پشت ضربه پنالتی ایستاد و سمت راست دروازه سپاهان را نشانه گرفت و توپ بعد از برخورد با دست پیام نیازمند به گل تبدیل شد.

دقیقه ۱۰۸: بعد از گل چهارم پرسپولیس، بازی آرام شد و سپاهان در یکی از معدود حملات خود به دنبال گلزنی بود اما پرسپولیس اجازه تغییر نتیجه را نداد.

در دقیقه 120، سوت پایان یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر در فوتبال ایران به صدا درآمد و پرسپولیس به جمع 8 تیم پایانی جام حذفی راه یافت. سپاهان نیز باید آرزوهایش را در لیگ دنبال کند و شاید این شکست با قهرمانی در لیگ برتر جبران شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی