تیتر امروز

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه تنگنا با محمدحسین بنی اسدی،دبیرکل نهضت آزادی ایران

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت

محمدحسین بنی اسدی، دبیرکل نهضت آزادی مهمان یکی دیگر از برنامه‌های تنگنا بود. او تاکید می‌کند که آیت الله خمینی با نخست وزیری بنی‌صدر مشکلی نداشت، اما خلخالی و ربانی شیرازی مخالفت کردند.
کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست
در گفتگوی دیدارنیوز با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست

باید ابتکار عمل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مذاکرات را در دست بگیریم. نکته‌ای که مقامات ما باید به آن توجه داشته باشند، این است که دیپلماسی پنهان با ترامپ، معنی نخواهد داشت.
مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کار مترو کرج گره خورد؟

رییس شورای شهر کرج با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر مترو کرج ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: تاکنون حمایت دولت از این پروژه کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و امید است با تغییر شرایط این رقم افزایش داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۴۰۶۳
۱۶:۲۶ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

 کار مترو کرج گره خورد؟

دیدارنیوز: علی قاسم پور با اشاره به اینکه بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی، اولویت اصلی شورای ششم است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بهره برداری از دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی تاثیر چندانی در کاهش مشکل ترافیک کرج ندارد، برنامه اصلی مدیریت شهری بر ایستگاه شهید سلطانی متمرکز شده است.

وی ادامه داد: با جدیت پیگیر این هستیم که متروی کرج را به ایستگاه شهید سلطانی برسانیم و در این راستا طی چند روز گذشته مصوبه‌ای ۱۲۰ میلیارد تومانی برای خرید میلگرد به تصویب شورا رسیده است.

این مسئول ابراز کرد: طبق برآورد‌های صورت گرفته، این ایستگاه تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و مردم شک نکنند که تمام تلاش خود را برای راه اندازی این ایستگاه تا پایان دوره ششم خواهیم کرد.

رییس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه راه اندازی آزمایشی دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی نوید خوبی در بحث توسعه سیستم حمل و نقل عمومی کرج است، گفت: با این اتفاق توجه مسئولان به این سمت جلب می‌شود که کرج مترو دارد و باید برای توسعه آن حمایت لازم را داشته باشند، چون بدیهی است بدون کمک دولت تکمیل این پروژه به نتیجه نمی‌رسد.

قاسم پور اضافه کرد: کمک دولت هم با بازدید و برگزاری جلسات صرف نیست و باید اعتبارات لازم در این خصوص تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز تکمیل هر کیلومتر از قطار شهری حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: با توجه به نرخ تورم به طور قطع طی ماه‌های آینده افزایش هم خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان باید به این نتیجه برسند که مشکل متروی کرج با بازدید حل نمی‌شود.

عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: توان مدیریت شهری کرج در این حوزه مشخص است و قطعا بدون حمایت دولت کار به درستی پیش نمی‌رود.

وی ابراز کرد: تاکنون حمایت دولت از این پروژه کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و امید است با تغییر شرایط این رقم افزایش داشته باشد.

قاسم پور در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست به جای تکمیل مترو از سیستم‌های جایگزین که راه اندازی آن‌ها به هزینه کمتری نیاز دارد استفاده کرد، گفت: برخی از پروژه‌ها میراث هستند و چاره‌ای جز تکمیل آن وجود ندارد. در شرایط فعلی راه کاری جز ادامه کار وجود ندارد، چون افکار عمومی فشار می‌آورد و در نهایت این شهر به زیرساخت مناسب شهری هم نیاز دارد.

رییس شورای شهر کرج ابراز کرد: امروز ممکن است با اتوبوس‌های تندرو و خطوط بی آرتی مشکل ترافیک کرج تا حد زیادی حل شود، ولی آیا این نسخه برای ۲۰ سال آینده هم جوابگو است؟

این مسئول توضیح داد: متروی کرج پروژه‌ای روی زمین مانده است و با این همه هزینه‌ای که برای آن شده و پس از این همه سال نباید نیمه کاره رها شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی