تیتر امروز

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است
دیدار ویژه برنامه‌ای را با حضور نسل دوم مهاجران افغانستانی برگزار کرد

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است

دیدارنیوز در ادامه مناظره‌ای که درباره مهاجران افغانستانی داشت، این بار در ویژه برنامه جامعه پلاس میزبان دو نفر از مهاجران نسل دوم بود.
باز هم یکی از ما در غربت مرد
افاضات اضافه

باز هم یکی از ما در غربت مرد

عوام‌الملک این هفته از مسعود بابت توجه به فیلتر‌شکن‌فروش‌ها تشکر کرده و با اشاره به درگذشت «فریدون» در غربت می‌گوید که مردن ما عوام، خیلی هم برای خواص مساله مهمی نیست.
ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF

این سی‌ و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
گشتی در بازار نقل و انتقالات نیم فصل

استقلال و پرسپولیس کم‌کار، هوادار رکورددار خروجی و فولاد بمب ورودی

در زمان کوتاه نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران، در کنار بسته بودن پنجره استقلال، باز هم فولاد در صدر اخبار آمد و رفت‌های فوتبالی قرار دارد.

کد خبر: ۱۴۳۶۰۱
۱۴:۳۰ - ۲۵ دی ۱۴۰۱

نقل و انتقالات فوتبال

 

دیدار‌نیوز ـ شقایق آسیایی: محمدرضا کسرایی مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران  در مورد زمان نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر اعلام کرد: «از روز شنبه ۱۷ دی آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه مورخ ۶ بهمن ۱۴۰۱ ادامه دارد.» در حالی که پنجره استقلال هنوز باز نشده و پرسپولیس هم تکاپوی چندانی ندارد، جواد نکونام با به خدمت گرفتن کاپیتان اوساسونا قصد دارد تیمش را حسابی برای آسیا آماده‌ کند.

ـ امین قاسم نژاد از گل‌گهر و محمد رضا خلعتبری در لیست ورودی آلومینیوم و مهدی رحمتی، قرار گرفتند. البته شایعاتی مبنی بر بازگشت خلعتبری ۴۰ ساله به تیم زادگاهش ملوان انزلی شنیده شد که در نهایت این بازیکن تصمیم به حضور در آلومینیوم اراک گرفت.

ـ پس از خروج ناگهانی لوکادیا اخبار زیادی مبنی بر جذب یک مهاجم خارجی یا یک فوروارد خوب داخلی بر سر زبان‌ها افتاد ولی پرسپولیس پس از بهبود مصدومیت عیسی آل کثیر ترجیح داد که با مهاجم خودش قرارداد امضا کند. احتمال بازگشت شهریار مغانلو و علی علیپور مهاجم های سابق پرسپولیس نیز، وجود دارد. گفته می شود که مهدی عبدی، سیامک نعمتی و حامد پاکدل نیز در لیست خروج پرسپولیس قرار گرفته‌اند. در این میان این اسامی، قرار گرفتن سیامک نعمتی، زننده اولین گل صعود پرسپوليس به فینال آسیا، کمی دور از ذهن است. این بازیکن این فصل نتوانسته خواسته های گل‌محمدی را برآورده کند و حالا از چند تیم بالای جدولی لیگ نیز پیشنهاد دارد.

ـ در اصفهان، ژوزه مورایس ۶ بازیکن را در لیست خروجی قرار داده که مهم‌ترین این اسامی، رشید مظاهری دروازبان این تیم است که پس از حضور نیازمند کمتر فرصت بازی به او رسید و در نهایت از سپاهان جدا شد تا دو فصل ناموفق با استقلال و حالا سپاهان داشته باشد. به غیر از مظاهری، جدایی شهریار مغانلو مهاجم گلزن سپاهان که در جام حذفی نیز بسیار خوش درخشید یکی از عجیب ترین جدایی‌های این فصل است. گویا اتحاد کلبا و فرهاد مجیدی خواهان این مهاجم هستند و به طور حتم این انتقال می تواند از لحاظ مالی هر باشگاهی را وسوسه کند.

ـ  گل گهر نیز 3 ورودی داشته است. امید حامدی ‌فر و محمد زواری از استقلال و محمد رضا حسینی نیز از سپاهان به تیم سیرجانی پیوسته‌اند.

ـ سعید آقایی بازیکن فصل گذشته پرسپولیس نیز پس از یک نیم فصل ترجیح داده که از فولاد جدا شود و به تراکتور بپیوندد.

ـ سامان نریمان جهان بازیکن نفت مسجد سلیمان هم به جمع شاگردان مهدی تارتار در ذوب آهن اضافه شده است.

ـ فولاد در نیم فصل با روبرتو تورس کاپیتان سابق اوساسونا به توافق رسید. تورس که در دو پست هافبک میانی و وینگر بازی می‌کند و تجربه زیادی در لالیگا دارد، با قراردادی کوتاه مدت تا پایان فصل، به فولاد آمد و قرار است تیم نکونام را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، لیگ و جام حذفی، همراهی کند. همچنین فولادی ها با سعید واسعی بازیکن تراکتور  نیز به توافق رسیدند. ضمن اینکه فولاد مذاکراتی را نیز با سیامک نعمتی مهاجم پرسپولیس و زبیر نیک نفس هافبک استقلال داشته که هنوز به نتیجه نرسیده است. در مقابل آماندا پاتوسی که مدتی است در تمرینات فولاد غایب است در لیست فروش این تیم قرار گرفت. البته اخباری مبنی بر معاوضه او با آرش رضاوند وجود دارد ولی تا زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این اتفاق می افتد یا خیر.

ـ در رفسنجان، مس با حامد پاکدل بازیکن نیم فصل نخست پرسپولیس به توافق رسیده است و گادوین منشا نیز در لیست خروج این تیم قرار گرفته است.

ـ ملوانی‌ها که در این فصل مشکل گل‌زنی داشتند در نیم فصل با رودی ژستد مهاجم سابق استقلال به توافق رسیدند. بازیکنی که به غیر از گل تساوی نیم‌فصل برگشت فصل ۱۴۰۰، آبی‌ها از او خاطره خوبی ندارد. حسام هاشم پور نیز بازیکن تازه وارد ملوان است که نیم فصل به این‌ تیم، اضافه شد.

نقل و انتقالات فوتبال

 

ـ حمید مطهری سرمربی نساجی، مسعود شجاعی بازیکن باتجربه خودش را در لیست فروش گذاشت. نساجی همچنین با محمد رضا مهدی‌زاده از سپاهان به توافق رسید. گفتنی است باشگاه نساجی قرارداد حمید مطهری سرمربی خودش را نیز یک فصل دیگر، تمدید کرد.

ـ تیم هوادار رکورد خروجی نیم فصل را با ۷ بازیکن در اختیار دارد. ساکت الهامی که در فصل پیش تجربه همکاری با مسعود شجاعی را در نساجی داشت در نیم فصل با حضور این بازیکن در هوادار تهران به توافق رسید. ضمن اینکه امید سینگ هم بازیکن تازه وارد این تیم محسوب می‌شود.

ـ نفت مسجد سلیمان در این فصل ابتدا با رضا مهاجری کار خود را آغاز کردند اما پس از استعفای او، ابراهیم اشکِش روی نیمکت هدایت این تیم نشست. اختلافات بین مدیران نفت و سرمربی باعث شد که این مربی بعد از ۲۴ روز رفتنی شود و حالا در نیم فصل بازی‌ها مربی سابق هوادار غلامرضا عنایتی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. تا این لحظه نیز تنها گودرز داوودی در پست دروازبان به جمع نفتی‌ها اضافه شده است.

ـ مس کرمان نیز با معین عباسیان بازیکن مس رفسنجان به توافق رسید و مذاکراتی را نیز با فرزاد جعفری بازیکن سابق هوادار انجام داده است.

ـ صنعت نفت آبادان هم که در تعطیلات جام جهانی با تاوارس برزیلی برای هدایت تیمش به توافق رسید. تنها ورودی‌اش در تیم فصل تا این لحظه محمدرضا جلیل مزهر است.

ـ  در حالی که ۷ بازیکن به نام‌های سجاد شهبازاده، سیاوش یزدانی، زبیر نیک نفس، محمد حسین زواری، امید حامدی فر و عزیزبگ آمانوف در لیست فروش آبی ها قرار گرفته‌اند، مشکل بزرگ استقلال، بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی است. این تیم نتوانسته است مطالبات میلیچ و گابریل پین را پرداخت کند و گفته می‌شود سفر علی فتح‌الله زاده به امارات هم برای هماهنگی جهت قسطی کردن مبلغ قرارداد پین مربی سابق آبی‌ها است. از سوی دیگر، هنوز پرونده استراماچونی نیز باز است و مشکل بزرگ مدیران تیم، پرداخت مطالبات سرمربی ایتالیایی است.

در شرایط کنونی، استقلال حتی قادر به جذب بازیکنی مانند کاوه رضایی نیست ولی اخبار زیادی مبنی بر جذب علی کریمی هافبک سابق آبی‌ها و مهاجم کره ای به نام هوآن جان سوک وجود دارد این بازیکن که آمار بسیار خوبی دارد در تیم هایی همچون پورتو، رمس، ترابوزان اسپور، ماریتیمو و الاهلی دارد و در حال حاضر بازیکن آزاد است. او همچنین سابقه بازی‌های متعددی روبروی تیم‌های ساپینتو در لیگ پرتغال داشته و عملکرد خوبی از خود بجا گذاشته است. البته تا زمانی که پنجره نقل و انتقالات استقلال باز نشود تمامی این اخبار در حد شایعه و حرف های در گوشی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی