تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

واردات اولین محموله خودرو‌های خارجی از هفته آینده

فاطمی امین، وزیر صمت در رابطه با زمان واردات اولین خودرو‌های خارجی به کشور، گفت: هفته آینده نخستین محموله خودرو‌های وارداتی، وارد کشور می‌شود.

کد خبر: ۱۴۱۸۴۶
۱۶:۵۷ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱

شمارش معکوس برای واردات اولین خودرو‌ها

دیدارنیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انجام ثبت سفارش واردات خودرو که مقرر شده توسط چهار مجموعه انجام شود، از واردات اولین محموله خودرو‌های وارداتی در هفته آینده به گمرک خبر داد تا کار‌های مربوط به ترخیص آن‌ها انجام شود.

سیدرضا فاطمی امین- امروز (دوشنبه) در حاشیه امضای تفاهم‌نامه تهیه نقشه راه تطبیق سیاست‌های تجاری و ارزی با بانک مرکزی، در رابطه با زمان واردات اولین خودرو‌ها به کشور، گفت: هفته آینده نخستین محموله خودرو‌های وارداتی، وارد کشور می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از میان ۴۰۰ مجموعه‌ای که درخواست واردات داشته ۲۷ مورد دارای حداقل شرایط بوده، اما تنها چهار مجموعه ثبت سفارش خود را کامل کرده‌اند که تایید نهایی برای واردات شده‌اند، گفت: خودرو‌های یک مجموعه هفته آینده وارد گمرک می‌شود تا امور مربوط به ترخیص را طی کند.

وی تاکید کرد: در تامین یک میلیارد یورو ارز مورد نیاز برای واردات خودرو مشکلی وجود ندارد و توافق‌های لازم با بانک مرکزی صورت گرفته است.

وزیر صمت ضمن تاکید بر اولویت اصل وزارت صمت در واردات خودرو‌های اقتصادی، گفت: اما در مرحله اول تاکیدی روی این موضوع نداریم؛ چرا که برای ما در این مرحله زمان واردات مهم است تا آن ذهنیتی که گفته می‌شود، واردات صورت نمی‌گیرد از بین برود.

فاطمی‌امین تاکید کرد: بنابراین در این مرحله هر وارد کننده‌ای که توان عقد قرارداد خودرو زیر ۲۰ هزار یورو داشته، کار ثبت سفارش را آغاز کرده است.

وزیر صمت ضمن اشاره به اینکه دیگر هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نمی‌شود، گفت: تمامی خودرو‌های تولیدی عبور مستقیم و آماده فروش هستند، در رابطه با مشکل صادرکنندگانی که با ارز آزاد مواداولیه تهیه می‌کنند، گفت: هیچ موردی در صنعت وجود ندارد که مواداولیه خود را از ارز آزاد تهیه کند. تمامی تولیدکنندگان مواداولیه را با ارز نیما تهیه می‌کنند و اگر موردی وجود دارد، به وزارت صمت معرفی شود.

وزیر صمت در پایان افزود: در بخش کشاورزی مشکلی درباره تفاوت قیمت نیما و آزاد وجود دارد که در مورد آن، صادرکنندگان معتقدند صادرات با ارز نیما سبب کاهش توان رقابتی می‌شود و سودی ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی