تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از همایش سالانه صلح

مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!

خبرنگار دیدارنیوز با حضور در دومین پیش نشست همایش سالانه صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران که با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گزارشی تهیه کرده است که تقدیم می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

تصویب ساخت ۹۰ مدرسه شبانه روزی در سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۱۳۹۹۵۲
۱۱:۱۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

تصویب ساخت ۹۰ مدرسه شبانه روزی در سیستان و بلوچستان

 

دیدارنیوز: سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه‌ای که چندی پیش با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد ساخت ۹۰ مدرسه شبانه روزی در سیستان و بلوچستان به تصویب رسید.

میرعبدی در جلسه شورای معاونین که با حضور معاون سیاسی استاندار برگزار شد با تاکید بر اینکه برون‌داد تمامی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی باید خود را در کف مدرسه نشان دهد، افزود: از آنجایی که در دوران کنونی در کنار مدرسه، دو نهاد تربیتی دیگر یعنی خانه و رسانه نیز تاثیر بسیار زیادی در تربیت دانش آموزان دارند، بنابراین در کنار توانمندسازی معلمان، توانمندسازی دانش آموزان و والدین را در دستور کار برنامه‌های تربیتی و فرهنگی مدارس قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ویژه مشکلات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در وزارت آموزش و پرورش به ریاست وزیر آموزش و پرورش برای نخستین بار تصریح کرد: در این جلسه که ۲۷ مهرماه سال جاری با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی اجتماعی استاندار برگزار شد، موضوعات بسیار مهمی از جمله تعیین تکلیف اتباع خارجی، راه اندازی مدارس ویژه اتباع با پشتیبانی و حمایت سازمان‌های بین المللی، اختصاص سهمیه جذب به دانشگاه فرهنگیان استان، اصلاح لایحه جمعیت در استخدام، توانمندسازی نیرو‌های انسانی، پیش نویس جذب اعتبار برای احیای مدارس فرسوده از محل بند سه ماده ۶۳ قانون ششم، ساخت ۹۰ مدرسه شبانه روزی در استان به تصویب رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به کسب موفقیت‌های مهم دانش آموزان و فرهنگیان اشاره کرد و گفت: کسب سه رتبه کشوری در کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد، کسب ۶ رتبه قطبی در المپیاد‌های ورزشی، کسب رتبه برتر در جشنواره نوجوان خوارزمی، کسب رتبه اول کشوری جشنواره فیلم کوتاه، کسب سه رتبه برتر رقابت‌های سمپاد، کسب ۵ مدال نقره المپیاد‌های علمی، کسب مدال برنز المپیاد ریاضی و ... از مهمترین موفقیت‌های کسب شده در آموزش و پرورش استان است.

میرعبدی در بخش دیگری به ارتقای بی نظیر اجرای طرح سنجش نوآموزان در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه سیستان و بلوچستان در طرح سنجش در گذشته در رتبه ۳۱ کشور قرار داشت امسال در رتبه اول کشور قرار گرفت.

وی همچنین از اجرای موفق طرح شناسایی بازماندگان از تحصیل در استان اشاره کرد و گفت: تا کنون تعداد کثیری از بازماندگان از تحصیل در استان تعیین تکلیف شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری ارتقای میانگین رتبه کنکور در استان را از مهمترین اهداف ترسیم شده در آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در فروردین سال جاری با اجرای طرح اعتکاف علمی در نقاط مختلف استان شاهد کسب رتبه‌های خوب دانش آموزان و پذیرش آنان در دانشگاه‌های برتر بودیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی