تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
۱۰ نکته از هفته یازدهم لیگ برتر

یحیی و امیر بالاتر از ساپینتو و مورایس

لیگ برتر فوتبال در هفته یازدهم با صدرنشینی پرسپولیس و دومی استقلال در جدول به پایان رسید تا پس از رقابت‌های جام جهانی بازی‌ها از هفته دوازدهم شروع شود.

کد خبر: ۱۳۹۴۷۷
۱۶:۱۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱

یحیی و امیر بالاتر از ساپینتو و مورایس

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: بازی‌های لیگ برتر ظرف روزهای پنج‌شنبه و جمعه پیگیری شد و هفته یازدهم به معنی نیم‌فصل مسابقات بود. نکاتی از این بازی‌ها را بررسی می کنیم.

۱. پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر مقابل مس کرمان همچنان صدرنشین ماند. پرسپولیس در پایان هفته یازدهم ۲۴ امتیاز دارد. نگاهی اجمالی به هفت قهرمانی پرسپولیس در ادوار گذشته رقابت‌های لیگ برتر نشان می‌دهد که این تیم در پایان یک سوم ابتدایی بیشتر از ۲۰ امتیاز کسب کرده، به غیر از یک دوره که در جایگاه نخست جدول در پایان هفته دهم حضور نداشته است در بقیه موارد صدرنشین مطلق لیگ بوده و با همین فرمول هم قهرمان شده است. هر چند تیم‌های دوم و سوم نزدیک به پرسپولیس حرکت می کنند به نظر می رسد، قرمزها با همین روش می تواند امید اول قهرمانی باشد.

۲. استقلال پس از تساوی هفته گذشته برابر آلومینیوم اراک، از صدر جدول فاصله گرفت پس تداوم حضور در کورس قهرمانی، چاره‌ای جز شکست تیم هوادار نداشت. حالا استقلال تنها دو امتیاز با صدر فاصله دارد و جبران این امتیاز دور از دسترس نیست.

۳.گل‌گهر با امیر قلعه نویی پس از باخت مقابل نساجی در هفته نهم با شکست ذوب آهن و فولاد تا رده سوم جدول، بالا آمد و حالا تنها سه امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.

۴.سپاهان پس از تساوی مقابل مس رفسنجان در این هفته به رتبه چهارم سقوط کرد و باید دید آیا مورایس می تواند سپاهان را در جمع مدعیان مطرح کند یا نه.

۵.فولاد با جواد نکونام نه هفته بدون شکست بود، ولی در دو هفته گذشته این تیم دو شکست مقابل نساجی و گل‌گهر کسب کرد. جدای از جایگاه این تیم‌ها نکونام در کری های زیر پوستی مقابل حمید مطهری و امیر قلعه‌نویی شکست خورد. به نظر می رسد پیشنهاد مربیگری در تیم ملی باعث شده تا نکونام آن تمرکز ابتدایی فصل را نداشته باشند و حالا این تیم به رده دهم جدول سقوط کرد.

۶.آلومينيوم اراک که تا هفته دهم تنها ۴ گل به ثمر رسانده بود و در اکثر دیدارها خط حمله این تیم موفقیتی نداشت. به یکباره در دیدار مقابل نساجی ۳ گل به ثمر رساند. شاید بتوان این بازی را یک دیدار انتقامی مقابل نساجی دانست. چون فصل گذشته در فینال جام حذفی نساجی آلومینیوم را شکست داد و قهرمان شد. اراکی ها هم با این برد انتقام سختی از نساجی گرفتند و تا رده پنجم جدول بالا آمدند. این نتیجه برای هواداران خسته مازنی دورتر از انتظار بود چرا که نساجی در دو هفته گذشته با شکست مدعیان چون گل‌گهر و فولاد، کار بزرگی را انجام داده بود.اما آلومینیوم در این هفته برای برد همه کار کرد، اخراج، قیچی برگردان و دوندگی که نتیجه هم داد.

۷.از دیگر نتایج دور از انتظار در هفته یازدهم برد ۵ بر یک ذوب آهن برابر نفت مسجد سلیمان بود. ذوب آهن که تا هفته‌ها رکورددار تساوی بدون گل بود در طول ۱۰ هفته، تنها ۴ گل به ثمر رساند اما در بازی مقابل نفت به یک باره ۵ گل به ثمر رساند و این نتیجه این تیم را تا رده نهم جدول بالا کشید. تا نفت مسجد سلیمان با ۲۵ گل دریافتی و تفاضل گل ۱۲- یکی از بدترین خط دفاع‌های لیگ تا اینجا لقب بگیرد.

۸. گل گهر سیرجان با به ثمر رساندن ۱۷ گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و پرسپولیس نیز تنها با دریافت تنها ۳ گل بهترین خط دفاع لیگ برتر را از آن خودش کرده است.

۹.علیرضا بیرانوند در دروازه پرسپولیس آمار بسیار خوبی دارد. او در ۱۰۰ بازی که پیراهن این تیم را بر تن کرده است موفق شده در ۶۷ دیدار دروازه این تیم را بسته نگه دارد. او در لیگ ۲۲ ام نیز  تا هفته یازدهم تنها سه گل دریافت کرده که یکی از آنها هم از روی نقطه پنالتی بوده و در ۸ دیدار نیز موفق به کلین شیت شده است. این آمار شاید بیشتر از همه خیال کی‌روش را از دروازه ایران در جام جهانی و دیدارهای سختی که مقابل انگلیس و ولز و آمریکا دارد راحت خواهد کرد.

۱۰.نکته پایانی در مورد دو تیم قعر نشین لیگ هست ملوان و صنعت نفت، دو تیم ریشه‌دار بندری که تیفوسی‌های خاص فوتبال در شمال و جنوب کشور، آنها را دنبال می کنند. هر  دو تیم ۶ امتیازی هستند هر چند که ملوان یک بازی کمتر انجام داده است و جایگاه واقعی این دو تیم به طور حتم در قعر جدول نیست. بدون تردید مشکلات مربوط به نبود امکانات و زمین و غیره هم در این فرایند بی تاثیر نیست باید دید آیا این فاصله جتم جهانی به این دو تیم کمک می کند تا از بحران خارج شوند با خیر؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی