تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

استونی از اختصاص یک سوم از بودجه دفاعی این کشور به اوکراین خبر داد

وزیر دفاع استونی پس از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت که این کشور یک سوم از بودجه دفاعی‌اش را به اوکراین اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۳۹۰۴۴
۱۴:۱۴ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱

استونی از اختصاص یک سوم از بودجه دفاعی این کشور به اوکراین خبر داد

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری آناتولی، هانو پفکور، وزیر دفاع استونی طی جلسه‌ای با خبرنگاران گفت: «استونی درگیری در اوکراین را نه تنها جنگی میان روسیه – اوکراین می‌داند بلکه این جنگ میان جهانی آزاد و مبتنی بر قوانین و روسیه است.»

پفکور با اشاره به تولید ناخالص داخلی استونی و ارزش کلی کالا‌هایی که در کشورش تولید می‌شود، گفت: «ما در حال انجام کار‌های بسیاری هستیم؛ بنابراین کمک استونی به اوکراین به یک درصد از تولید ناخالصی داخلی ما رسیده است.»

این اظهارات هانو پفکور پس از دیدارش با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در وزارت دفاع ایالات متحده مطرح شد.

وزیر دفاع استونی ضمن بیان اینکه طی سال‌های آینده آمریکا حضور پررنگ‌تری در استونی خواهد داشت، تاکید کرد: «ایالات متحده آمریکا نسبت به محافظت از اعضای ناتو از جمله استونی متعهد است.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که منتظر و مشتاق برنامه‌های بعدی ناتو مبنی بر "تاسیس یک مرکز هماهنگی در خاک استونی به همراه انگلیس" است.

پفکور افزود: «و وقتی که انگلیس یک تیپ ارتش به استونی اختصاص دهد، سپس آمریکا بسیار عمیق‌تر توانایی‌های اضافی مورد نیاز را بررسی خواهد کرد تا بدین ترتیب پیامی مبنی بر وجود ناتو و اینکه این ائتلاف نظامی از هر وجب خاک خود محافظت می‌کند را به روسیه رسال کند.»

وی در ادامه گفت: ما همچنین توافق کردیم که در صورت نیاز به اشتراک‌گذاری اطلاعات بیشتر، سریعا اقداماتی را انجام دهیم.

پنتاگون در راستای این دیدار در بیانیه‌ای عنوان داشت که آستین و پفکور در رابطه با همکاری امنیتی و توانایی‌های دفاعی آتی در استونی به بحث و گفتگو پرداختند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اوکراین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی