تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ذوب‌آهن - استقلال؛ فرصت سبقت از پرسپولیس!

تیم استقلال برای رسیدن به جایگاه اول جدول در هفته نهم لیگ برتر و سبقت از پرسپولیسِ صدرنشین، باید تیم بدون شکست ذوب‌آهن را در اصفهان مغلوب کند.

کد خبر: ۱۳۸۷۱۵
۱۱:۳۷ - ۲۲ مهر ۱۴۰۱

ذوب‌آهن - استقلال؛ فرصت سبقت از پرسپولیس!

دیدارنیوز: در یکی از حساس‌ترین دیدار‌های هفته نهم، استقلال میهمان ذوب‌آهن اصفهان است.

بازی‌های هفته نهم لیگ، با برگزاری ۴ بازی روز جمعه، ۲۲ مهر به پایان می‌رسد. در یکی از مهم‌ترین مسابقات، از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه بدون تماشاگر فولادشهر، ذوب آهن اصفهان میزبان استقلال است. به بهانه این تقابل، ۱۱ نکته مهم این مصاف مرور شده است.

۱. استقلال در پایان هفته هشتم با ۱۵ امتیاز، در رتبه سوم قرار داشت. این تیم با توجه به نتایج روز نخست هفته نهم، در صورت شکست در رده چهارم جای می‌گیرد، با تساوی در رتبه سوم باقی می‌ماند و با پیروزی با اختلاف یک گل به رده دوم صعود می‌کند و با برد با تفاضل بیش از یک گل صدرنشین لیگ می‌شود.

۲. ذوب‌آهن با ۱۰ امتیاز در پایان هفته هشتم در رده هشتم جدول قرار داشت. این تیم در بهترین حالت در این هفته به رده ششم صعود می‌کند و در بدترین شرایط به رتبه دوازدهم سقوط خواهد کرد.

۳. استقلال در ۶ هفته اخیر، به ۳ پیروزی و ۳ تساوی دست یافته است. ذوب‌آهن یکی از تیم‌های بدون شکست لیگ است. این در ۶ هفته گذشته، ۵ تساوی و یک پیروزی داشته است. این تیم تا پایان هفته هشتم، ۷ تساوی داشته که بیشترین تعداد تساوی است که تیمی تا پایان هفته هشتم در تاریخ لیگ برتر داشته است.

۴. بر اساس آمار «متریکا» استقلال یکی از بهترین تیم‌های لیگ است. این تیم در شوت، شوت در چارچوب و نبرد هوایی بهترین تیم لیگ است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دریبل موفق دوم است. ذوب‌آهن در شوت، شوت در چارچوب و دقت شوت یکی از ۲ تیم ضعیف لیگ است، ولی در دریبل رتبه نخست لیگ را در اختیار دارد. این تیم با ۳ گل خورده، بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.

۵. مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن، با ۱۱ شکست مقابل استقلال، به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است. تیم‌های تحت هدایت تارتار در ۴ تقابل قبلی برابر استقلال موفق به گلزنی نشده است. تارتار در ۹ مصاف قبلی با استقلال تنها یک پیروزی داشته است.

۶. استقلال در ۲۳ بازی آخر خارج از ورزشگاه آزادی در لیگ شکست نداشته است. این تیم آخرین بار در هفته پانزدهم لیگ بیستم، در اصفهان برابر سپاهان مغلوب شد.

۷. وریا غفوری و مهدی رجب‌زاده با ۴ گل بهترین گلزنان تقابل‌های استقلال و ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر هستند. در ترکیب فعلی دو تیم، کوین یامگا با ۳ گل بهترین آمار را دارد. این بازیکن که در هر ۲ مصاف مقابل ذوب آهن موفق به گلزنی شده، این شانس را دارد که بهترین گلزن رویارویی استقلال و ذوب‌آهن لقب گیرد.

۸. محمد محبی با درخشش در بازی‌های اخیر با نمره ۷.۲۰ بهترین بازیکن استقلال و پنجمین بازیکن برتر لیگ است. حبیب فرعباسی، دروازه‌بان ذوب‌آهن، با نمره ۶.۹۹ این عنوان را در این تیم اختیار دارد. این دروازه‌بان تا پایان هفته هشتم با ۵ کلین‌شیت جزو رکوردداران لیگ بیست و دوم بود.

۹. ارسلان مطهری، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور و عارف غلامی ۴ بازیکن استقلال هستند که سابقه بازی در ذوب‌آهن را دارند. روزبه چشمی هم در صبا شاگرد مهدی تارتار بوده است.

۱۰. آرمان رمضانی به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهد داشت. سیاوش یزدانی هم توسط کمیته انضباطی باشگاه کنار گذاشته و در این مسابقه غایب خواهد بود.

۱۱. پیام حیدری داور این مسابقه خواهد بود. این داور ۳ قضاوت در این فصل داشته است. این داور ۲ بار بازی استقلال – ذوب‌آهن را سوت زده که یک بار در لیگ نوزدهم، استقلال ۲ بر یک به پیروزی رسید و بار دیگر این ۲ تیم به تساوی ۱-۱ رسیدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی