تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

جمهوری اسلامی: دولت، خط قرمز رئیس‌جمهور را رعایت کند!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی کنایه‌آمیز با تحلیل اظهارات اخیر سیدابراهیم رئیسی درباره خط قرمز دولت، نوشت: انتظار داریم که دولت بدون چند و چون کردن، کار‌ها را سامان دهد. خط قرمز خود را رعایت کند و برنامه‌ها را جوری نظم دهد که باعث ناامیدی و کاهش اعتماد مردم نشود.

کد خبر: ۱۳۶۲۲۱
۰۹:۳۵ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

جمهوری اسلامی: دولت، خط قرمز رئیس‌جمهور را رعایت کند!

دیدارنیوز: روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به اظهارات و وعده‌های مقامات دولت سیزدهم کنایه زد.

جمهوری اسلامی نوشت: «هرگونه سخن یا اقدامی که باعث ناامیدی و کاهش اعتماد مردم شود، خط قرمز دولت مردمی است». این سخنِ رئیس جمهور رئیسی است که چنین کامل می‌کند؛ «نباید با انتشار برخی گزارش‌های غیر مستند در رسانه‌ها، مردم را نگران کرد و همه همکاران دولت تلاش کنند موضوعات بین دستگاهی را فورا حل و فصل کنند و نتیجه اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند».

حرف درستی است که باید به رفتار عمومی درآید. اول از همه هم خود دولت به عنوان متولی امر باید حرمت امام‌زاده را نگه دارد و کار‌ها را چنان پیش برد که هم اعتماد مردم رو به افزایش بگذارد و هم امید به عنوان اکسیر حیاتی روز افزون شود. برای این هم حتما و حتما و حتما باید چنان که رئیس‌جمهور می‌گوید، موضوعات بین دستگاهی، با قید فوریت حل و فصل شود. این را توجه داشته باشند حضرات که دیگر «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» را مردم از آن‌ها نمی‌پذیرند. این که برجام چنین و چنان است را هم برنمی تابند، چون خود آنان گفته‌اند که معیشت مردم و اقتصاد کشور را به برجام گره نمی‌زنند.

یادمان هست که مشکلات را در دولت قبلی به بی‌عرضگی ترجمه می‌کردند که هیچ ارتباطی با تحریم و برجام ندارد. حالا هم ما همان را می‌پذیریم و انتظار داریم که دولت محترم بدون چند و چون کردن، کار‌ها را سامان دهد. خط قرمز خود را رعایت کند و برنامه‌ها را جوری نظم دهد که باعث ناامیدی و کاهش اعتماد مردم نشود. امیدواریم این هشدار جناب رئیسی، رسم‌الخط دولتیان شود تا بعد از این آنچه بر سر بازنشستگان آمد و یک نیم سال آنان را به ناامیدی مطلق انداخت و اعتمادشان را بر منحنی کاهشی قرار داد، تکرار نشود بلکه اجرای برنامه‌ها چنان باشد که همه وعده‌ها صادق‌العمل باشد.

امیدواریم، آنچه درباره طرح رتبه‌بندی معلمان اتفاق افتاد با «به‌خیر» شدن عاقبت آن، یک نمره مثبت شود در کارنامه دولت. فکر می‌کنم همه ما آرزویی چنین داشته باشیم و دعاهامان هم پشتوانه سازی کند برای این آرزو تا روزگار هر روز بهتر از دیروز شود. ما خاطرات ناهمراهی‌ها و کارشکنی‌های حضرات با دولت سابق را از یاد می‌بریم تا پر شود یادمان از خاطرات خوش که هرکدام برگی باشد در دفتر امید. ما مردم را پر امید و نگاه‌شان را به نظام پر از اعتماد می‌خواهیم. حرکت سازنده دراین مسیر را حیاتی می‌شماریم و هرچه ضد این باشد را ضد انقلابی و زندگی سوز می‌دانیم. منتهی این که افراد چنین کنند و باز بخواهند آجری از دیوار کوتاه رسانه بردارند را نمی‌پذیریم. رسانه کارش دیدن و انتقاد کردن و قوت بخشیدن بنیان‌های نظام است. قلم، سازنده است. آن را تبر نباید پنداشت. دولت همت کند در مسیر امید، همه قلم‌ها در کنارش خواهند بود. تلاش کند با بهتر کردن شرایط زندگی مردم، اعتماد را افزایش دهد، همه مردم همراهش خواهند شد. همه ما می‌خواهیم در شرایط بهتر زندگی کنیم. دستی که چنین شرایطی را فراهم کند می‌بوسیم. بدخواه را هم گردن می‌شکنیم که بخواهد جلوی خدمت به مردم را بگیرد. ختم کلام این که شما خط قرمزتان را رعایت کنید، کویر هم سبز می‌شود!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی