تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

بهینه‌سازی و ارتقاء یك‌دستگاه كامیون چاه­پیمایی توسط مدیریت تعمیر، تكمیل و خدمات فنی چاه‌ها

با تلاش و كوشش متخصصان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب يك دستگاه کامیون چاه پیمایی تعمير و بازسازي شد

کد خبر: ۱۳۴۸۱۱
۲۰:۲۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

بهینه‌سازی و ارتقاء یك‌دستگاه كامیون چاه­پیمایی توسط مدیریت تعمیر، تكمیل و خدمات فنی چاه‌ها

 

 دیدارنیوز: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: یک دستگاه کامیون چاه‌پیمایی به علت عمر بالا و فرسودگی و ضعف POWER PACK SYS (سیستم پیشران) و همچنین بهینه نبودن و عدم وجود سیستم تهویه کابین، کارایی لازم علی‌الخصوص در فصل گرما را نداشت و فقط در موارد محدود و ضروری در بعضی از عملیات‌های سبک از آن استفاده می‌گردید.
مهندس یونس عباسی لرکی افزود: کمبود یک دستگاه کامیون چاه پیمایی با قابلیت‌های مناسب و منطبق با تجربه کارکنان عملیاتی در مسیرهای چاه‌هایی دور از منطقه، همواره از دغدغه‌های عملیات محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: در این راستا با هدف افزایش توانمندی و ارتقاء کیفی و کمی ارائه خدمات مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌ها، بازسازي و ارتقاء اين دستگاه پس از ايجاد تغییرات اساسی در تجهيزات آن، با همکاری مدیریت ترابری و پشتیبانی تولید صورت گرفته است.

مهندس عباسی لرکی اظهار داشت: اهم اين تغییرات شامل تعویض کامل شاسی فرسوده دستگاه چاه پیمایی ، بازسازی کامل و بهینه‌سازی کابین چاه‌پیمایی (winch cabin) و کابین اپراتور (control cabin)، تغییر سیستم پیشران دستگاه (Power Pack) از مکانیکی به الکتریکی (با نصب یکدستگاه ژنراتور سه فاز 80 kw و الکتروموتور 15 kw) می‌باشد که این اقدام خلاقانه و کاملاً ابتکاری برای اولین بار در صنعت نفت در ساخت کامیون‌های چاه‌پیمایی صورت گرفته است.

وی افزود: از مزایای این کار ارتقاء راندمان سیستم هیدرولیک و افزایش حداکثر توان کششی دستگاه  (MAX, LINE POOL) از 1500 Lbs  به 3000 Lbs، مجهز نمودن دستگاه به سیستم حفاظت الکترونیکی و پایش مداوم تجهیزات و استفاده از یک دیزل ژنراتور جهت تأمین توان مورد نیاز سیستم هیدرولیک و برق لازم جهت روشنایی، سیستم تهویه و سایر مصارف دستگاه می‌باشد.

مهندس عباسی‌لرکی، ایجاد سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب در کابین که باعث افزایش ایمنی و ارائه خدمات هر چه بهتر می‌گردد و همچنین امکان استفاده از برق دکل در زمان استقرار دستگاه برروی دکل‌های حفاری به عنوان نیروی پیشران دستگاه و خارج نمودن ژنراتور نصب شده از مدار را از دیگر مزایای این تغییرات برشمرد.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و با توجه به قدرت کامیون، مقاوم‌سازی کابین و تجهیزات و همچنین با افزایش ضریب ایمنی، امکان استفاده از دستگاه در کلیه چاه‌ها در مناطق جغرافیایی بالاخص جاده‌های کوهستانی و صعب‌العبور فراهم گردیده است.

مهندس یونس عباسی لرکی در پایان گفت: این کار بزرگ و ارزنده تخصصی در شرایط تحریم‌های ظالمانه‌ و همه‌گیری کرونا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی به ثمر رسید و علاوه بر تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل در حوزه تخصصی حفاری و تولید ایمن و پایدار نفت و گاز و ممانعت از توقف چاه‌های تولیدی شرکت‌های پنج گانه بهره‌برداری و دکل های حفاری و تعمیراتی، صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجه ای  را به دنبال داشته است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی