تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان؛ ۸ شهرستان و ۳۳ روستا گرفتار شدند

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، از دیروز بارندگی شدید، ۸ شهرستان و ۳۳ روستای جنوب استان را گرفتار سیلاب کرده است. سه مورد آب بردگی خودرو نیز گزارش شده، اما با خسارت جانی همراه نبوده است.

کد خبر: ۱۳۴۳۳۷
۱۷:۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان؛ ۳۳ روستا گرفتار شدند

دیدارنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از دیروز بارندگی شدید، ۸ شهرستان و ۳۳ روستای جنوب استان را گرفتار سیلاب کرده است.

شهرکی گفت: هفت روستا در دلگان دچار خاموشی شده اند که تا ساعاتی دیگر برق این روستا‌ها وصل خواهد شد.

وی افزود: سه مورد آب بردگی خودرو نیز گزارش شده، اما با خسارت جانی همراه نبوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد: بر اثر طغیان رودخانه کاجو هم ارتباط ۳۳ روستای بالادست و پایین دست این رودخانه به مرکز شهرستان قصرقند قطع شده است.

محور‌های ایرانشهر به مهرستان، مسیر‌های خاش به سوران، سوران به مهرستان و خاش پسکوه، به علت آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیر‌ها به صورت موقت مسدود است.

همچنین محور دلگان-زهکلوت و محوردلگان به ایرانشهر از بامداد امروز به علت جاری شدن سیل و تخریب بستر راه تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز از بازگشایی مسیر‌های اسپکه - فنوج و قصرقند _ نیکشهر در جنوب استان با تلاش راهداران این اداره‌کل خبر داد.

حسنی فرماندار نیکشهر هم گفت: بارش‌ها بجز آبگرفتگی چند منزل مسکونی، تا کنون خسارتی نداشته است.

همچنین معاون اداره کل شیلات استان گفت: اسکله‌های گردشگری برای ورود گردشگران بسته شده است وبه همه صیادان هشدار داده شده که از، حضور درکنارساحل خودداری کنند.

بنابر اعلام مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به احتمال بسته شدن مسیر‌های ارتباطی در جنوب استان، به شهروندان توصیه شده به ذخیره سازی اقلام ضروری تا ۷۲ ساعت اقدام کنند و قبل از سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، هم گفت: باد و باران دیروز در این استان باعث خسارت به ۱۷ اصله پایه برق و یک دستگاه ترانس در شهرستان‌های دلگان، نگور و سرباز شد.

خلیل عوض زاده، تصریح کرد: هم اکنون تنها برق هفت روستای شهرستان دلگان و یک روستای شهرستان سرباز قطع است که کارکنان این امور در حال تلاش برای پایداری شبکه برق این مناطق هستند.

عوض زاده گفت: تیم‌های معین از حوزه مرکز و شمال استان با استعداد نیرویی ۳۰ نفر و ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حوزه جنوب مستقرند.

وی افزود: اعضای ستاد بحران شرکت توزیع برق نیز در همه شهرستان‌های حوزه جنوب مستقر شده اند و به صورت مستمر شرایط را رصد می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی