تیتر امروز

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

خریدهای پرسپولیس و استقلال؛ جوانگرایی آبی‌ها، نگاه یحیی به باتجربه‌ها

در حالی که جوانگرایی در استقلال ادامه دارد، یحیی گل محمدی با خرید چند بازیکن باتجربه و بالای ۳۰ سال قصد دارد دوباره پرسپولیس را به عنوان قهرمانی لیگ برتر برساند.

کد خبر: ۱۳۲۹۱۸
۰۸:۵۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

خریدهای پرسپولیس و استقلال؛ جوانگرایی آبی‌ها، نگاه یحیی به باتجربه‌ها

دیدارنیوز: با گذشت چند هفته از نقل‌وانتقالات، به نظر می‌رسد پرسپولیس به دنبال بازیکنان با تجربه‌تر و استقلال در پی بازیکنان جوان‌تر است.

نقل‌وانتقالات لیگ بیست‌و‌دوم با شروع توفانی پرسپولیس آغاز شد. این تیم ۷ بازیکن را به صورت رسمی جذب کرده و مراحل انتقال کاسیانو به این تیم هنوز نهایی نشده است.

استقلال قهرمان دوره قبل لیگ، دیرتر از پرسپولیس خرید بازیکن را آغاز کرد. پرسپولیس فصل پیش چهارمین تیم پیر لیگ بود و استقلال پنجمین تیم جوان به شمار می‌رفت که به نظر می‌رسد دو تیم روند فصل گذشته را ادامه دادند.

۴ خرید بالای ۳۰ سال در فهرست یحیی
دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، سعید صادقی، علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدمهدی احمدی و مرتضی پورعلی‌گنجی خرید‌های پرسپولیس در این فصل هستند. این خرید‌ها به طور متوسط ۲۸.۷ سال سن دارند. احمدی با ۲۱ سال سن تنها خرید زیر ۲۳ سال پرسپولیس است که باعث شد میانگین سنی خرید‌های پرسپولیس تا حدی کم شود. سروش رفیعی، علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی ۴ خرید بالای ۳۰ سال پرسپولیس هستند. سعید صادقی و دانیال اسماعیلی‌فر در آستانه ۳۰ سالگی قرار دارند.

همانقدر که خرید‌های پرسپولیس از نظر سنی وزن زیادی دارند از جنبه سابقه، افتخار و تجربه هم از وزن بالایی برخوردار هستند. بیرانوند و پورعلی‌گنجی ۲ ملی‌پوش هستند که سابقه بازی در جام‌جهانی را دارند. سعید صادقی فصل گذشته بهترین پاسور لیگ شد و سروش رفیعی هم یکی از بهترین پاسور‌های تاریخ لیگ برتر است. اسماعیلی‌فر و گولسیانی هم از جمله مدافعان با سابقه لیگ محسوب می‌شوند.

ادامه جوان‌گرایی در استقلال
سجاد شهباززاده، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری، محمدحسین مرادمند و رضا میرزایی ۵ بازیکن جدید استقلال در این فصل هستند. شهباززاده تنها خرید بالای ۳۰ سال استقلال است و حامدی‌فر و زواری ۲ بازیکن سهمیه زیر ۲۳ سال این تیم هستند و در تیم ملی امید بازی کردند. استقلال که از دوره قبل از استفاده بازیکنان جوان خاطرات خوبی دارد، این روند را در این فصل هم ادامه داد و میانگین سنی خرید‌های این تیم ۲۶ سال است.

بازیکنان جدید استقلال، اما از نظر سابقه با خرید‌های پرسپولیس قابل قیاس نیستند و ۵ بازیکن جدید این تیم در مجموع حتی یک بازی هم برای تیم ملی بزرگسالان انجام نداده‌اند و در کارنامه این خرید‌ها در مجموع یک قهرمانی و یک عنوان آقای گلی دیده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی