تیتر امروز

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

رئیسی: روابط خوبی با کشور‌های ساحلی دریای خزر داریم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پیش از سفر به ترکمنستان گفت: ما روابط خوبی با کشور‌های ساحلی دریای خزر داریم و در این اجلاس علاوه بر رژیم حقوقی دریای خزر و استفاده صلح آمیز از آن با هدف ارتقای امنیت در دریای خزر همکاری بین کشور‌ها در حوزه ترانزیت و تجارت و همکاری کشور‌ها در حفظ محیط زیست و مانع شدن برای حضور بیگانگان در دریای خزر که مورد اتفاق همه کشور‌های ساحلی دریای خزر است، انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۳۲۷۴۲
۰۹:۳۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

رئیسی: روابط خوبی با کشور‌های ساحلی دریای خزر داریم

دیدارنیوز: رئیس‌جمهور پیش از سفر به ترکمنستان، گفت: در این سفر علاوه بر گفتگو درباره رژیم حقوقی دریای خزر، همکاری بین کشور‌ها در حوزه ترانزیتی و تجارت، حفظ محیط زیست و جلوگیری از حضور بیگانگان در دریای خزر مورد نظر قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور پیش از سفر به کشور ترکمنستان برای حضور در اجلاس سران کشور‌های ساحلی دریای خزر، طی سخنانی اظهار داشت: این سفر با دعوت رئیس جمهور محترم کشور دوست و برادر ما ترکمنستان و به منظور شرکت در اجلاس سران کشور‌های ساحلی دریای خزر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر میراث و سرمایه مشترک بین کشور‌های ساحلی است و بیش از ۲۷۰ میلیون جمعیت از این دریا بهره مند می‌شوند، افزود: ما روابط خوبی با کشور‌های ساحلی دریای خزر داریم و در این اجلاس علاوه بر رژیم حقوقی دریای خزر و استفاده صلح آمیز از آن با هدف ارتقای امنیت در دریای خزر همکاری بین کشور‌ها در حوزه ترانزیت و تجارت و همکاری کشور‌ها در حفظ محیط زیست و مانع شدن برای حضور بیگانگان در دریای خزر که مورد اتفاق همه کشور‌های ساحلی دریای خزر است، انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: علاوه بر این ما در این سفر ما گفتگو‌های دو جانبه با رئیس‌جمهور ترکمنستان را در ادامه گفتگو‌های قبلی با ایشان دنبال خواهیم کرد. در این چند ماه اخیر پس از مسئله کرونا و برخی موانع موجود بین روابط دو کشور، امروز هم شرایط ترانزیت بین دو کشور و هم وضعیت سوآپ گازی برقرار شده و ارتباط تجاری و اقتصادی انجام شده بین دو کشور و سطح روابط اقتصادی بین دو کشور ارتقای قابل توجهی داشته و امیدواریم در این سفر نیز در جهات دیگر روابط بین دو کشور گشایش ایجاد شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: رئیسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی