تیتر امروز

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ادعای ترامپ: در حال گفتگوی مستقیم با ایران هستیم/ روز شنبه جلسه بزرگی با ایرانی‌ها خواهیم داشت
مسوولان جمهوری اسلامی چرا این خبر را اعلام نکردند؟ اگر واقعیت دارد، نباید به مردم ایران گفت؟

ادعای ترامپ: در حال گفتگوی مستقیم با ایران هستیم/ روز شنبه جلسه بزرگی با ایرانی‌ها خواهیم داشت

در شرایطی که مسوولان جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا خبر داده‌اند و مخالف مذاکره مستقیم هستند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش از گفتگوهای مستقیم با ایران خبر داد.
گزارش دیدار از تاراجی که قدمت هشت ساله دارد

"گِلَک" را دزدیدند/ وزیرمیراث فرهنگی: مسوولیت جزایر کشور با مناطق آزاد است

موضوع بردن خاک جزیره هرمز در ایام نوروز ۱۴۰۴ توسط گردشگران چند روزی است که در صدر اخبار قرار گرفته، اما خوب است بدانید که این تاراج قدمت هشت ساله دارد و کلید آن از سال ۹۷ زده شد.

آذری: حادثه قطار مشهد - یزد «عمدی» نبود

علی آذری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که حادثه تلخ و مرگبار قطار مشهد - یزد به دلیل بی‌احتیاطی و سومدیریت بوده و این اتفاق عمدی نبوده است.

کد خبر: ۱۳۱۳۹۲
۱۱:۳۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

آذری: حادثه قطار مشهد - یزد «عمدی» نبود

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: سانحه قطار مشهد - یزد به دنبال مجموعه‌ای از عوامل از جمله بی احتیاطی، سوءمدیریت و عدم توجه به نظامات و مقررات دولتی به وقوع پیوسته است.

علی آذری، با اشاره به بازدید میدانی از محل سانحه قطار مشهد - یزد، بیان کرد: بنده به نمایندگی از کمیسیون عمران در محل سانحه خروج قطار مشهد-یزد از ریل حاضر شدم. ما با دو دیدگاه در محل حادثه حضور یافتیم؛ اول اینکه آیا این حادثه عمدی بوده و به دنبال خرابکاری‌هایی به وقوع پیوسته است و یا اینکه به دنبال بی احتیاطی‌ها و بی مبالاتی‌ها و قصور مدیریتی رخ داده است؟

وی در ادامه با بیان اینکه مشاهدات ما و بررسی دقیق ابعاد حادثه در محل نشان داد که بحث عمدی بودن این حادثه منتفی است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داد که در واقع این حادثه به دنبال مجموعه‌ای از بی احتیاطی ها، بی مبالاتی‌ها و عدم توجه به نظامات و مقررات دولتی و سوء مدیریت رخ داده است. سرعت قطار، نحوه استفاده از بیل مکانیکی و راننده قطار و راننده بیل مکانیکی که در نحوه ورود و قرارداد‌های آنان نیز جای بحث است از یک سو و مدیریت شرکت راه آهن شرق که مدیریت مطلوبی برای پیشگیری از این حوادث نداشته است، از سوی دیگر منجر به چنین حادثه تلخی شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون عمران ابعاد دقیق این حادثه را بررسی خواهد کرد و گزارش نهایی از آن به صحن مجلس و کمیسیون عمران ارائه خواهد شد.

آذری گفت: در نوع مدیریت این حوزه باید فکر اساسی شود. نباید به خاطر سوء مدیریت و بی احتیاطی شاهد چنین حوادث تلخی باشیم. در گزارش کمیسیون عمران راهکار‌ها برای پیشگیری از تکرار این حوادث ذکر خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی