تیتر امروز

صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...
گفت‌وگوی دیدار در برنامه ایرانشهر با یک تحلیلگر مسایل سیاسی

صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...

دیدارنیوز در روزی که سومین دور از مذاکرات تهران و واشنگتن در شهر مسقط برگزار شد، میزبان صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی در برنامه ایرانشهر بود.
بهرام امیر احمدیان: ما تجربیات کارسازی از گفت‌و‌گو نداریم/سیامک کاکایی: نوروز، جوهره و مایه گفتمان ملی در ایران است به دیپلماسی نوروز بیندیشیم!
در اولین نشست «صلح و وحدت ملی در ایران» مطرح شد:

بهرام امیر احمدیان: ما تجربیات کارسازی از گفت‌و‌گو نداریم/سیامک کاکایی: نوروز، جوهره و مایه گفتمان ملی در ایران است به دیپلماسی نوروز بیندیشیم!

گروه صلح و وحدت ملی انجمن مطالعات صلح ایران، عصر چهارشنبه، سوم اردیبهشت ماه، اولین نشست خود را با موضوع «صلح و وحدت ملی در ایران» با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی در سالن حافظِ خانه اندیشمندان...

آذری: حادثه قطار مشهد - یزد «عمدی» نبود

علی آذری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که حادثه تلخ و مرگبار قطار مشهد - یزد به دلیل بی‌احتیاطی و سومدیریت بوده و این اتفاق عمدی نبوده است.

کد خبر: ۱۳۱۳۹۲
۱۱:۳۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

آذری: حادثه قطار مشهد - یزد «عمدی» نبود

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: سانحه قطار مشهد - یزد به دنبال مجموعه‌ای از عوامل از جمله بی احتیاطی، سوءمدیریت و عدم توجه به نظامات و مقررات دولتی به وقوع پیوسته است.

علی آذری، با اشاره به بازدید میدانی از محل سانحه قطار مشهد - یزد، بیان کرد: بنده به نمایندگی از کمیسیون عمران در محل سانحه خروج قطار مشهد-یزد از ریل حاضر شدم. ما با دو دیدگاه در محل حادثه حضور یافتیم؛ اول اینکه آیا این حادثه عمدی بوده و به دنبال خرابکاری‌هایی به وقوع پیوسته است و یا اینکه به دنبال بی احتیاطی‌ها و بی مبالاتی‌ها و قصور مدیریتی رخ داده است؟

وی در ادامه با بیان اینکه مشاهدات ما و بررسی دقیق ابعاد حادثه در محل نشان داد که بحث عمدی بودن این حادثه منتفی است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داد که در واقع این حادثه به دنبال مجموعه‌ای از بی احتیاطی ها، بی مبالاتی‌ها و عدم توجه به نظامات و مقررات دولتی و سوء مدیریت رخ داده است. سرعت قطار، نحوه استفاده از بیل مکانیکی و راننده قطار و راننده بیل مکانیکی که در نحوه ورود و قرارداد‌های آنان نیز جای بحث است از یک سو و مدیریت شرکت راه آهن شرق که مدیریت مطلوبی برای پیشگیری از این حوادث نداشته است، از سوی دیگر منجر به چنین حادثه تلخی شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون عمران ابعاد دقیق این حادثه را بررسی خواهد کرد و گزارش نهایی از آن به صحن مجلس و کمیسیون عمران ارائه خواهد شد.

آذری گفت: در نوع مدیریت این حوزه باید فکر اساسی شود. نباید به خاطر سوء مدیریت و بی احتیاطی شاهد چنین حوادث تلخی باشیم. در گزارش کمیسیون عمران راهکار‌ها برای پیشگیری از تکرار این حوادث ذکر خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۰۸ ارديبهشت
امروز دوشنبه ۰۸ ارديبهشت
امروز دوشنبه ۰۸ ارديبهشت
امروز دوشنبه ۰۸ ارديبهشت