تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

جنگ در اوکراین؛ کی‌یف: نبرد «سورودونتسک» سرنوشت دونباس را رقم می‌زند

نبرد‌های سنگین در سورودونتسک، شهر کلیدی استان لوهانسک روز پنجشنبه نیز در حالی با شدت تمام دنبال شد که کی‌یف درگیری‌های چند روز گذشته در این شهر را یکی دشوارترین‌ها نبرد‌ها از آغاز تهاجم نظامی روسیه تاکنون اعلام کرده است.

کد خبر: ۱۳۱۳۳۴
۱۶:۰۸ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

 جنگ در اوکراین؛ کی‌یف: نبرد «سورودونتسک» سرنوشت دونباس را رقم می‌زند
 
دیدارنیوز: آخرین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که نیرو‌های ارتش روسیه بخش بزرگی از این شهر استراتژیک را در دست دارند و نیرو‌های اوکراینی زیر آتش سنگین توپخانه و حملات هوایی مجبور به تغییر آرایش و عقب‌نشینی به سمت مواضع مستحکم‌تر شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در تازه‌ترین واکنش به درگیری‌ها در شرق کشورش نبرد‌های سنگین در سورودونتسک را به سرنوشت منطقه دونباس گره زده است.

آخرین تحولات، خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز پنجشنبه نهم ژوئن ۲۰۲۲ را در این گزارش دنبال کنید.

فرماندار لوهانسک: با سلاح‌های دوربرد غربی ظرف ۲ روز سورودونتسک را پس می‌گیریم

فرماندار منطقه‌ای استان لوهانسک روز چهارشنبه در حالی که نبرد‌های سنگین در سورودونتسک همچنان جریان دارد از احتمال بازپس‌گیری کامل این شهر توسط نیرو‌های اوکراین خبر داد.

سرهی هایدای در این خصوص تاکید کرد که نیرو‌های اوکراینی به محض در اختیار گرفتن تسلیحات توپخانه‌ای دوربرد از سوی غرب «ظرف دو تا سه روز» کنترل کامل شهر را به دست خواهند گرفت.

ارتش روسیه هفته‌ها در تلاش است تا این شهر صنعتی واقع در منطقه لوهانسک را که برای تسلط بر منابع وسیع زغال سنگ در دونباس مهم است، به تصرف خود درآورد.

واشنگتن خواهان اطمینان از به کارگیری درست سیستم توپخانه‌ای «هیمارس» شد

ایالات متحده که پیش‌تر از ارسال چهار سامانه پیشرفته توپخانه‌ای به اوکراین خبر داده بود خواهان اطمینان از به کارگیری درست آن‌ها است.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد کل ارتش آمریکا روز چهارشنبه گفت کشورش برای ارسال بیشتر اینگونه سامانه‌ها خواهان کسب اطمینان از این مسئله است که سربازان اوکراینی به خوبی با به کارگیری آن‌ها آشنا هستند.

وی که هنگام بازگشت از یک سفر دوره‌ای در اروپا به کشورش در هواپیما با خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد: «هیمارس یک سامانه پیشرفته و پیچیده است، باید به این پسر‌ها آموزش‌های لازم داده شود و اطمینان حاصل کرد که از آن به درستی استفاده می‌شود.

ژنرال مارک میلی تاکید کرد که آموزش اپراتور‌های این سامانه و برگزاری دوره‌های آشنایی با تعمیر و نگهداری آن برای سربازان، افسران و درجه‌داران ضروری است.

زلنسکی: نبرد «سورودونتسک» یکی از دشوارترین‌ها است

رئیس جمهوری اوکراین درگیری‌های جاری در سورودونتسک را یکی از دشوارترین نبرد‌ها خواند و گفت فرجام این نبرد بر سرنوشت منطقه دونباس تاثیرگذار خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی شامگاه چهارشنبه با انتشار ویدیویی در این خصوص تاکید کرد: «ما از مواضع خود دفاع می‌کنیم و خسارات سنگینی به دشمن وارد خواهیم کرد. این نبرد دشوار است، احتمالاً یکی از سخت‌ترین نبرد‌ها در طول جنگ است.»

تصرف این شهر کلیدی که متضمن در اختیار گرفتن منطقه وسیعی از منابع زغال سنگ است برای روسیه اهمیت زیادی دارد.

جدایی طلبان هوادار روسیه پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ بخشی از این مناطق شرقی اوکراین را تحت کنترل خود درآورده بودند.

رئیس جمهوری اوکراین با تاکید بر اهمیت نبرد‌ها در سورودونتسک یاد آور شد که سرنوشت دونباس در همین منطقه رقم می‌خورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی