تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

تجاوز نظامی روسیه؛ سوئد و فنلاند در آستانه پیوستن به ناتو

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و آوارگی میلیون‌ها نفر در این کشور به همراه کشته و زخمی شدن هزاران نظامی و غیرنظامی، دو کشور فنلاند و سوئد از بیم حمله روسیه درصدد پیوستن به ناتو هستند.

کد خبر: ۱۲۹۶۹۴
۰۷:۴۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ سوئد و فنلاند در آستانه پیوستن به ناتو

دیدارنیوز: سوئد و فنلاند تلاش‌ها برای عضویت در سازمان ناتو را سرعت داده‌اند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته این حرکت را «اشتباه» توصیف کرده است.

ناتو در اندیشه گسترش مرز‌های خود است
دیپلمات‌های ارشد اعضای ناتو روز یکشنبه در برلین، پایتخت آلمان برای بررسی راه‌های کمک بیشتر به رژیم کی یف گرد هم آمده اند. همچنین قرار است درباره عضویت فنلاند و سوئد و مرتفع کردن دغدغه‌های ترکیه هم بحث و تبادل نظر شود.

معاون دبیر کل ناتو با ستایش از شجاعت مردم و ارتش اوکراین تصریح کرد که با کمک ناتو اوکراین حتی می‌تواند در جنگ با روسیه به پیروزی برسد.

فنلاند اعلام کرد رسما تقاضای عضویت در ناتو را ارائه می‌کند
رئیس جمهور و نخست وزیر فنلاند روز یکشنبه اعلام کردند که این کشور تقاضای خود مبنی بر عضویت در سازمان ناتو را تقدیم خواهد کرد. رئیس جمهور فنلاند که این تصمیم را اعلام می‌کرد گفت امروز یک روز تاریخی برای کشورمان است و دوره جدیدی آغاز خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی روز گذشته این اقدام احتمالی فنلاند را اشتباهی ارزیابی کرده بود که بر روی روابط دو کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت. حزب سوسیال دموکرات فنلاند روز شنبه به این تصمیم هلسینکی چراغ سبز نشان داد.

ناتو: ترکیه قصد مانع تراشی بر عضویت فنلاند و سوئد را ندارد
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که از راه دور در نشست غیررسمی وزرای خارجه ناتو در برلین سخنرانی می‌کرد با اشاره به شبهات بوجود آمده در مورد مخالفت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در سازمان ناتو گفت آنکارا قصدی برای ممانعت از پیوستن این دو کشور ندارد.

وزرای خارجه فنلاند و سوئد در حاشیه این نشست با همتای ترک خود دیدار داشته اند. ساعاتی پیش رئیس جمهور فتلاند رسما اعلام کرد که هلسینکی برای عضویت در ناتو اقدام می‌کند.

حزب حاکم سوئد با نامزدی این کشور برای عضویت در ناتو موافقت کرد
حزب سوسیال دموکراتیک سوئد با چراغ سبز نشان دادن به نامزدی این کشور برای عضویت در ناتو، راه را برای ارائه رسمی درخواست استکهلم هموار کرد. در جریان نشست فوق العاده این حزب بر مخالفت با استقرار دائمی پایگاه‌های نظامی ناتو و تاسیسات سلاح‌های هسته‌ای در خاک سوئد تاکید شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی