تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

بیکاری 8 هزار کشاورز چابهاری بر اثر خشکسالی

News Image Lead

‌دبیر خانه کشاورز شهرستان چابهار گفت: بر اثر خشکسالی‌های پی درپی، بیش‌از 8 هزار کشاورز چابهاری در منطقه باهوکلات بیکار شدند.

کد خبر: ۱۲۹۵
۰۹:۵۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
د‌یدارنیوز - خلیل‌الله درخشان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در مجموع بیش‌از 50 میلیارد تومان به کشاورزان باهوکلات چابهار وارد شده و بیش‌از دو هزار نفر در باغات و 6 هزار نفر هم در بخش زراعت شغل خود را از دست داده‌اند‌.

وی گفت: در مجموع بیش‌از 260 میلیاردتومان در اثر سیلاب، سرمازدگی و گرمازدگی و به‌ویژه خشکسالی به کشاورزان چابهار خسارت وارد شده است‌.

دبیر خانه کشاورز شهرستان چابهار با بیان این‌که خشکسالی و خشک شدن سد پیشین سبب از دست رفتن بیش از هزار هکتار باغات موز منطقه باهوکلات شده است، تصریح کرد: بر اثر خشکسالی بیش‌از هزار و 300 هکتار از باغات موز و انبه چابهار از میان رفته، علاوه‌بر آن بر اثر خشکسالی سه هزار و 90 هکتار از اراضی باغی کشاورزی و 6 هزار هکتار زمین‌های زراعی شهرستان چابهار نابود شده است.

درخشان با بیان این‌که خشکسالی مداوم انواع باغات ده‌ها ساله موز، انبه، لیمو، نخیلات و انواع باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری را نابود کرده است، گفت: کشاورزان ثروتمند دیروز هم‌اکنون فقط با یارانه 45 هزارتومانی روزگار می‌گذرانند و حتی توان و کرایه رفت‌وبرگشت برای سرکشی از باغات خشک‌شده موز و انبه خود را ندارند‌.

دبیر خانه کشاورز شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: خسارت‌های خشکسالی در حالی است که در سال‌های آبی با زیرکشت رفتن 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی بیش از 24 هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی