تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

قاسم عزیزی: شناخت رسانه مهم‌ترین ابزار در جنگ/دشمن می‌خواهد مردم را خسته کند

قاسم عزیزی کارشناس رسانه گفت: استکبار در جنگ شناختی هدفی در راستای نشانه رفتن اذهان و باور مردم را دنبال کرده و طوری وانمود می‌کند تا مردم از باور و آرمان خود دست بکشند.

کد خبر: ۱۲۸۵۲۵
۱۵:۰۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

قاسم عزیزی: شناخت رسانه مهم‌ترین ابزار در جنگ/دشمن می‌خواهد مردم را خسته کند

 

دیدارنیوز: قاسم عزیزی کارشناس رسانه با حضور در استودیوی پخش زنده "انعکاس" رادیو گفتگو صدا و سیما در خصوص رسانه و قدس اظهار کرد: جبهه استکبار آرایش جنگی خود را قبلا در ۵ حوزه زمین، هوا، دریا، فضا و سایبر گسترش داده بود و امروز این جبهه را به جنگ شناختی تغییر داده است.

وی معتقد است استکبار در جنگ شناختی هدفی در راستای نشانه رفتن اذهان و باور مردم را نشانه رفته و طوری وانمود می‌کند تا مردم از باور و آرمان خود دست بکشند. از این حیث مهم‌ترین ابزار در جنگ شناختی رسانه است و رژیم منحوس صهیونیستی تلاش دارد در حوزه رسانه یکه دار میدان باشد و لذا بسیاری رسانه‌های مطرح دنیا را تحت سلطه خود در آورده است و از این رو تلاش می‌کند صدای رسای جبهه مقاومت به ضمیر روشن مردم دنیا منتقل نشود.

عزیزی همچنین در خصوص تاثیر رسانه‌ها در بازتاب صدای جبهه مقاومت سخن گفت و افزود: آزادگان در حدود ۳۰ کشور در روز قدس به خیابان‌ها می‌آیند و از آرمان روشن مردم فلسطین دفاع می‌کنند و این حرکت قطعا تاثیر گذار بوده است.

این کارشناس رسانه گفت: در این بین درایت حضرت امام (ره) بود که جمعه پایانی ماه مبارک رمضان را به اسم روز قدس، نام گذاری کردند و رسانه‌های جریان مقاومت تا جایی که توانستند، صدای مردم را در حمایت از مقاومت فلسطین انعکاس داده اند، اما از دیگر سو جبهه استکبار و رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا صدای روشن مردم به دیگر نقاط دنیا منعکس نشود.

وی در عین حال گرویدن مردم از افغانستان و پاکستان به مقاومت عراق را نشان از تاثیر گذاری این جبهه دانست و افزود: جبهه مقاومت توانست در عرصه رسانه این صدا را به اقصی نقاط دنیا منتقل سازد.

نقایص جبهه خودی در جنگ رسانه‌ای

در ادامه علی عبدی، کارشناس رسانه با اشاره به نمادین بودن روز قدس در مبارزه با اسرائیل را صرفا باید مرهون حضرت امام (ره) دانست، گفت: اعلام این روز در آخرین جمعه ماه رمضان ۱۳۵۸ اتفاق افتاد و امام (ره) طی بیانیه‌ای روز قدس را اعلام کردند.

وی افزود: الحمدلله این روز ماندگار شد، ولی متاسفانه این نشانه و پرچم طی سال‌های اخیر دچار آفت و آسیب‌هایی شده است و جا دارد نسبت به آن آسیب شناسی داشته باشیم.

عبدی در عین حال به کم کاری‌های رسانه‌ای اشاره کرد که موجب شده از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکنیم و اگر تک کار‌های صورت گرفته را در نظر نگیریم، با پرونده‌ای خالی در این حوزه رو به رو خواهیم شد.

وی این رویه را با اقدامات رسانه‌ای دشمن مقایسه کرد و گفت: در حال حاضر در جنگی تمام عیار و غیر نظامی با رژیم صهیونیستی به سر می‌بریم که در عرصه‌های مختلف در حال وقوع است.

عبدی خاطرنشان کرد: جنگ رسانه‌ای پر قدرت و حساس‌تر از جنگ میدانی است و این رژیم با همراهی سعودی‌ها و اماراتی‌ها عملا جنگی تمام عیار و رسانه‌ای را سامان داده و به شدت عمل می‌کند.

وی همچنین به همراهی شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: ما در مقام عمل هیچ جبهه گیری رسانه‌ای را نمی‌بینیم و فاقد یک اتاق جنگ رسانه‌ای می‌باشیم.

*منبع: صدای ایران/رادیو گفتگو

برچسب ها: رسانه رادیو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی