تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علی مطهری در روزنامه اعتماد

اگر در زمان قتل‌های زنجیره‌ای رسانه آزاد وجود داشت آن اتفاق‌ها نمی‌افتاد

علی مطهری در روزنامه اعتماد یادداشتی تحت عنوان معجزه رسانه آزاد به چاپ رساند.

کد خبر: ۱۲۷۸۴
۱۴:۲۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز- ماجراي قتل فجيع و دردناك جمال خاشقجي، روزنامه‌نگار منتقد عربستاني بيش از هر چيز قدرت رسانه‌هاي آزاد را به نمايش گذاشت. از زماني كه خبر بيرون نيامدن او از كنسولگري عربستان در استانبول در رسانه‌هاي تركيه و سپس جهان منتشر شد، ديگر هيچ مقام سياسي نمي‌توانست آن را پنهان كند يا پيگيري نكند، چون تبديل به يك مطالبه جهاني شده بود.
 
در مثال مناقشه نيست اما اگر در زمان قتل‌هاي زنجيره‌اي در ايران، ما رسانه‌هاي آزاد مي‌داشتيم آن فجايع يا اتفاق نمي‌افتاد و يا به آن شدت رخ نمي‌داد. خوشبختانه آن رويه غلط و خودسرانه در كشور ما اصلاح شد. اما ريشه اين گونه جنايت‌ها چيست؟ چگونه انسان‌هايي و به تعبير بهتر حيواناتي آدم‌نما حاضر به انجام چنين اقداماتي مي‌شوند؟ ريشه قضيه آن است كه وقتي چيزي را براي افرادي مقدس جلوه مي‌دهند كه براي حفظ آن از هر وسيله مي‌توان استفاده كرد، چنين فجايعي كه موجب سرافكندگي و شرمندگي بشريت است رخ مي‌دهد، خواه آن چيز سلطنت باشد و خواه نظام حكومتي ديگري.
 
جالب است كه عربستان با عنوان خادم‌الحرمين كه بايد مظهر سيره رسول‌ خدا(ص) باشد، دست به اين جنايت زده و اسباب سرشكستگي و بي‌آبرويي جامعه مسلمانان نزد جامعه جهاني را فراهم كرده است.

اما حادثه اخير از الطاف خفيه الهي براي ايران در شرايط سخت كنوني است. اين حادثه نشان داد كه داعش و جنايت‌هايش خاستگاهي جز حكومت عربستان سعودي ندارد و امريكا و اسراييل بيش از اين نمي‌توانند نمايش مبارزه با تروريسم را بازي كنند. همچنين قتل مظلومانه خاشقجي ثابت كرد كه حكومت سعودي در كشتار زنان و كودكان يمني دچار عذاب وجدان نمي‌شود و جامعه جهاني بايد هرچه زودتر به جنايت‌هاي او خاتمه دهد.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
متاسفانه آن قتلها مدعيانه آزادي و لايه اصلاح طلب در وزارت .. انجام دادند.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی