تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
دادستان کل در رابطه با صنعت خودرو تصمیم‌سازی کند

پوربابایی: سیاست‌های غلط حاکمیت باعث شده مردم خودروی بی‌کیفیت بخرند

هوشنگ پوربابایی، حقوقدان معتقد است که سیاست‌های غلط حاکمیت باعث شده مردم خودروی بی‌کیفیت بخرند و دادستان کل باید در رابطه با صنعت خودرو تصمیم‌سازی کند.

کد خبر: ۱۲۶۹۰۵
۰۸:۳۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

پوربابایی: سیاست‌های غلط حاکمیت باعث شده مردم خودروی بی‌کیفیت بخرند

دیدارنیوز: یک حقوقدان گفت: باید دولت حداقل توان این را داشته باشد که از لحاظ کیفیت و ارزش و قیمت خودرو به رقابت با برند‌های دنیا بپردازد، زیرا مردم گناهی ندارند که تاوان سیاست‌های غلط حاکمیت را بدهند و هم پول داده و هم جانشان در خطر بیفتد و هم خودروی بی کیفیت داشته باشند.

هوشنگ پوربابایی، در رابطه با سخنان دادستان کل کشور مبنی بر اینکه "در صنعت خودروسازی کشور دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که مانع ارتقاء وضعیت خودروسازی کشور می‌شود"، گفت: متاسفانه دولت اجازه واردات خودرو را نمی‌دهد و سیاست‌های غلط حاکمیت باعث شده که مردم خودرویی را بخرند که بی کیفیت است و ضمنا باعث تلفات جانی و مالی مردم هم می‌شود.

وی افزود: باید دولت حداقل توان این را داشته باشد که از لحاظ کیفیت و ارزش و قیمت خودرو به رقابت با برند‌های دنیا بپردازد، زیرا مردم گناهی ندارند که تاوان سیاست‌های غلط حاکمیت را بدهند و هم پول داده و هم جانشان در خطر بیفتد و هم خودروی بی کیفیت داشته باشند.

این حقوقدان تصریح کرد: زمانی که صنعت گر قدرت دارد و اجازه واردات را نمی‌دهد، مردم ناگزیرند که تمکین کنند و نتیجه آن درآمد هنگفت ناشی از تولید خودروی بی کیفیت است و در این شرایط مافیا شکل می‌گیرد. ممکن است با مافیای خودرو هم برخورد کنیم، ولی باز ممکن است که مافیای جدیدی شکل گیرد، زیرا بستر مافیا شخص نیست و زمانی که واردات خودرو ممنوع می‌شود مافیای یک از بین می‌رود و مافیای دو شکل می‌گیرد. ما زمانی می‌توانیم با مافیای خودرو برخورد کنیم که تولید داخل در صنعت خودرو به قدری کیفیتش افزایش یابد که قابل رقابت با سایر برند‌های معروف حداقل کشور‌های آسیایی باشد. چرا اجازه می‌دهند که خودرو‌های بی کیفیت چینی وارد کشور شود؟ چرا مردم را از خودرو‌های با کیفیت محروم می‌کنیم؟

این وکیل دادگستری با اشاره به سخنان دادستان کل کشور در راستای این که در صنعت خودروسازی کشور دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد؟ گفت: باید دادستان کل تصمیم سازی کند و فشار بیاورد که مدیران صنعت ما بیایند و تصمیم درست را اتخاذ کنند و یا مجلس تصمیم گیری کند که مافیای خودرو شکل نگیرد.

پوربابایی در پایان گفت: انگیزه افراد برای خرید محصولات داخلی هم این نیست که خودرو با کیفیت است بلکه این است که مردم به خاطر تثبیت قیمت‌ها در بازار خودرو انگیزه پیدا می‌کنند که خودرو بخرند و برهمین اساس هم خودروساز هر خودرویی تولید کند مردم آنرا می‌خرند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی