تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

۲ کشته در گردنه آهوان

News Image Lead

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالیانه بیش از ۲۵ میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند. تصادفات جاده‌ای نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود. در ایران حوادث رانندگی پس از آلودگی هوا بیشترین قربانیان را می‌گیرد. این روز‌ها مرز‌های غربی کشور میزبان جمعیت انبوه است. این شلوغی و ترافیک موجود می‌توانند حوادث متعدد را به دنبال داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۶۴۷
۱۰:۲۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ در این شرایط انتظار می‌رود تا تمامی دستگاه‌ها برای کاهش خطرات ناشی از تصادف در جاده‌های کشور بیش از پیش اقدام کنند. از سوی دیگر تصادفات رانندگی در سال‌های اخیر معلولیت، مصدومیت و مرگ و میر به دنبال داشته است. در روز‌های اخیر هم معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان از مرگ دو و مصدومیت ۱۰ نفر از مسافران اتوبوس حامل زوار کرمانشاهی در گردنه آهوان در نزدیکی سمنان خبر داد. علی یحیایی اظهار کرد: این اتوبوس حوالی ساعت ۲۰ پنج شنبه ۲۶ مهر در گردنه آهوان واژگون شده است.

بیش از 70 درصد حوادث رانندگی در استان سمنان از نوع واژگونی است و کارشناسان پلیس مهمترین دلایل واژگونی‌ها را یکنواختی جاده‌ها، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان ارزیابی می‌کنند. با بررسی تصادفات رانندگی باید گفت که در پنج ماهه نخست سال‌جاری هفت هزار و 62 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7/1درصد بیشتر شده است. همچنین در این مدت از کل تلفات حوادث رانندگی پنج هزار و 522 نفر مرد و یک هزار و 540 نفر زن بودند. بر اساس گزارش پزشکی قانونی در پنج ماهه سال‌جاری استان‌های فارس با 629، تهران با 514 و خراسان رضوی با 494 فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با 56، کهگیلویه و بویراحمد با 83 و خراسان جنوبی با 93 فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند. در این مدت همچنین از کل تلفات تصادفات ‌هزار و 820 نفر در مسیرهای درون شهری(با 9/4 درصد کاهش نسبت به سال قبل)، چهار هزار و 720 نفر در محورهای برون شهری ( با 4/3 درصد افزایش)، 518 نفر در جاده‌های روستایی ( 1/14 درصد افزایش) و چهار نفر در مسیرهای نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند. در مرداد سال‌جاری نیز آمار تلفات تصادفات ‌هزار و 566 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 1/1 درصدی دارد، طبیعتا میزان تصادفات در روزهای پر رفت وآمد سال افزایش می‌یابد. هرچند از سال گذشته با اجرای طرح اربعین شاهد کاهش میزان تصادفات و تلفات ترافیکی بودیم. در آبان 96، سعید اسماعیلی، جانشین پلیس راه استان همدان از کاهش ۶۵ درصدی تصادفات منجر به فوتی در ایام اربعین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(95)خبر داد و گفت: بیشتر تصادفات در استان خسارات مالی داشته و بدون مجروحیت و فوتی بوده است.

واژگونی اتوبوس زوار کرمانشاهی در گردنه آهوان

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان از مرگ دو و مصدومیت 10 نفر از مسافران اتوبوس حامل زوار کرمانشاهی در گردنه آهوان در نزدیکی سمنان خبر داد. علی یحیایی از اعزام پنج تیم امداد جاده‌ای از سمنان به محل وقوع این حادثه خبر داد و افزود: 10 مجروح این حادثه به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند. معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه دو نفر از سرنشینان این اتوبوس در دم جان باخته بودند تصریح کرد: بعد از انتقال کامل مصدومان کار انتقال مسافران این اتوبوس نیز هم اکنون در حال انجام است. او با بیان اینکه این اتوبوس در لاین دامغان به سمنان دچار واژگونی شده گفت: این اتوبوس از مشهد به سمت کرمانشاه راه افتاده که چند کیلومتری قبل از رسیدن به سمنان در گردنه آهوان دچار سانحه شده است. یحیایی با بیان اینکه علت وقوع سانحه توسط کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است خاطرنشان کرد: شکرالهی، مدیرعامل هلال احمر استان شخصا در محل حادثه حضور یافته و روند امدادرسانی را از نزدیک زیرنظر داشته است. به گزارش ایسنا او شمار مسافران این اتوبوس را 46 نفر اعلام کرد و گفت: مصدومان سانحه پس از انتقال به صورت سرپایی مداوا و پس از اطمینان از سلامت آنها ترخیص شدند.

خدمات رسانی به زائران افزایش یابد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اقدامات انجام شده برای ایجاد نظم در مرزهای غربی کشور برای زائران اربعین به خبرنگار «آرمان» می‌گوید: باید دولت از طریق نهادهایی همچون راهور، نیروی انتظامی و... تلاش کنند تا نظم و ترتیب در راه‌ها برقرار باشد. علی ساری می‌افزاید:‌ وقتی جمعیت انبوه در یک مدت محدود وارد یک محیط می‌شوند، اینکه چگونه می‌توانند وضعیت شهر را تحت تاثیر خود قرار داد، اهمیت دارد. به گفته او برای مدیریت راه‌ها در راهپیمایی اربعین انتظار می‌رود تا علاوه ‌بر اقدامات انجام شده از سوی دولت و نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌های مربوطه برای برگزاری راهپیمایی اربعین افرادی که به شکل انفرادی در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند، نظم و ترتیب را رعایت کنند. به گفته این نماینده مجلس در گذشته نیز برای مدیریت راه‌ها تذکرات متعدد از سوی مسئولان امر داده شده است. در این راستا باید با ارائه امکانات بیشتر بتوان اقدامات مناسب انجام داد. ساری تاکید می‌کند: هرگونه بی‌توجهی یا کم توجهی در این مسیر باعث بروز تصادفات متعدد می‌شود. باید از طریق راهور امکانات امدادی لحاظ شود تا در صورت بروز هرگونه خرابی برای خودرو بتوان در اسرع وقت آن را تعمیر کرد. نماینده اهواز در مجلس تاکید می‌کند: تاکنون تذکرات برای داوطلبان در این راهپیمایی داده شده است، تمامی دستگاه‌ها نیز در حد توان خود در تلاش هستند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن انجام شود. امید است، در روزهای باقی مانده نیز با توجه به نکات ایمنی بتوان میزان آسیب‌ها را کاهش داد. از سوی دیگر وقتی میزان خدمات‌رسانی به زائران افزایش یابد، تا شاهد تراکم کمتری در طول مسیر باشیم.

عوامل متعدد باعث بروز تصادفات رانندگی

با بررسی تصادفات رانندگی باید گفت که عامل انسانی در آن نقش بسزایی دارد. از سوی دیگر جاده‌های کشور نیز از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. در این وضعیت در مراسم‌های مختلف با حجم انبوه جمعیت شاهد تصادفات و لطمات فراوان هستیم. انتظار می‌رود تا با استانداردسازی جاده‌های کشور اقدامات مناسب انجام شود. از سوی دیگر رانندگان نیز در کاهش تصادفات کمک کنند. از سوی دیگر تجهیزات و قطعات خودروها در میزان تصادفات جاده‌ای بسیار تاثیرگذار است و رانندگان باید از تجهیزات استاندارد و قابل قبول ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز استفاده کنند. این مساله در حالی مطرح می‌شود که شرکت‌های خودرو ساز داخلی تاکنون برای ارتقای کیفیت خودروها اقدام مناسبی انجام نداده‌اند. برای مثال خودرویی همچون پراید که سال‌هاست در جاده‌های کشور جان می‌گیرد، همچنان با کیفیت گذشته و قیمت گزاف به فروش می‌رسد. یکی دیگر از مسائل، وضعیت نقاط حادثه خیز در جاده‌هاست، از این‌رو اصلاح این حوزه باید یکی از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی باشد. تمام مسائل باید به صورت جدی در شورای عالی ترافیک با حضور تمام متولیان حوزه راه بررسی شده و تصمیم گیری قاطعی صورت گیرد. در غیر این صورت روز به روز بر تعداد معلولان، مصدومان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان و... افزوده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی