تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

آمار عجیب از سفر‌های نوروزی؛ ۴۳۱ کشته و ۸۰۰۰ مصدوم

سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که در طرح نوروزی سال جدید تا کنون ۴۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۸۰۰۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

کد خبر: ۱۲۵۵۹۸
۱۴:۴۹ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به آمار تلفات و وضعیت جاده‌های کشور تا امروز در طرح نوروزی ۱۴۰۱ گفت: تا کنون ۴۳۱ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۸۰۰۰ نفر مصدوم شده اند.

سید کمال هادیانفر با اشاره به وضعیت تردد‌ها اظهار کرد: تردد‌ها در طرح نوروزی سال جدید افزایش ۴۸ درصدی داشته و بیشترین تردد نیز مربوط به دیروز و پریروز بوده است. بیش از ۲.۵ میلیون تردد توسط ما ثبت شده و در این تردد‌ها میزان تصادفات نگران کننده است.

وی افزود: تصادفات در استان‌های جنوبی به علت طولانی بودن مسیر، نداشتن توان کافی راننگان و خستگی مفرط رخ می‌دهد. یکی از دلایل بروز این سوانح عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد تصادفات ما به علت واژگونی بوده است و توصیه ما به رانندگان بستن کمربند ایمنی، رعایت قوانین و استفاده از خودرو ایمن است. همچنین ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد که کنترل این موضوع دقت و توجه بیشتر رانندگان را می‌طلبد.

هادیانفر با اشاره به تلفات نوروز ۱۴۰۱ گفت: در طرح نوروزی سال جدید تا کنون ۴۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از ۸۰۰۰ نفر نیز مصدوم شده اند.

وی افزود: محور چالوس صبح امروز در مسیر مرزن آباد به سمت کرج باز شد و تردد در گیلان و مازندران نیز به صورت طبیعی در حال انجام است. بجز جاده چالوس، دیگر محور‌ها به صورت رفت و برگشت در دسترس هستند و مشکلی ندارند.

۱۶ درصد تصادفات نوروزی با عابران پیاده بوده است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در روز‌های گذشته دیده شده برخورد با عابران پیاده در سطح شهر‌های مهمان پذیر مانند اصفهان، تبریز و شیراز است. ۱۶ درصد تصادفات با با عابران پیاده بوده و خواسته ما این است که رانندگان بیشتر مراقب این موضوع باشند.

هادیانفر همچنین با بیان اینکه ۱۸ هزار خودرو به علت تخلف به صورت ساعتی توقیف شده‌اند خاطر نشان کرد: قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز مانند سبقت و سرعت غیرمجاز برخورد می‌کنیم. رانندگان سابقه دار‌ها و دارای نمره منفی به طور ویژه کنترل می‌شوند. اگر رعایت نشود کشته‌ها بیشتر خواهد شد و امیدواریم که با اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر این عدد بزرگتر نشود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی