تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
این دربی پر گل خواهد بود

فرد ملکیان: فرهاد مجیدی اهل عقب نشینی نیست

فرد ملکیان مهاجم سابق استقلال مدتی است در کلاس مربیگری B آسیا حضور دارد در حالی که هم اکنون در آکادمی فوتبال کیا نیز فعالیت دارد.

کد خبر: ۱۲۵۰۳۱
۱۵:۳۵ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

فرد ملکیان: فرهاد مجیدی اهل عقب نشینی نیست

 

دیدار نیوز ـ شقایق آسیایی: فرد ملکیان که در اولین حضورش در دربی به عنوان مهاجم استقلال، موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند معتقد است که حساسیت دربی در گذشته بیشتر از حالا بود و حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در آزادی هم هیجانات بازی را بالاتر می برد.

 

چرا آکادمی کیا اینقدر حاشیه دارد؟ علت درگیری بازیکنان این تیم چه بود؟

بازیکنان در آن رده سنی پختگی لازم را ندارند و هر مساله ای که پیش می‌آید، مشکلاتی را به وجود می‌آورند. ضمن اینکه من فکر می کنم نتیجه گرایی در رده سنی پایه باعث شده تا حساسیت در بین بازیکنان زیاد شود. البته نام آقای مهدوی کیا هم که روی آکادمی هست و باعث شده چشم‌ها را بیشتر می کند و همیشه ایشان سیبل قرار می گیرد.

 

آقای ملکیان شما در اولین دربی که به عنوان مهاجم برای استقلال به زمین رفتید گل زدید، لطفا بیشتر از آن بازی برای ما بگویید؟

همیشه اولین دربی خیلی سخت هست. اول که در آرارات بودیم حدود ۱۵، ۲۰ هزار تماشاگر داشتیم. قبل از دربی یادم می‌آید که چه هیجانی حتی در تمرینات داشتم. روز بازی وقتی از تونل بیرون آمدم و صدای ۱۰۰ هزار تماشاگر که از ساعت‌ها پیش در استادیوم بودند شنیدم، خیلی هیجان و استرس داشتم. اما این که توانستم به عابدزاده گل بزنم هم خیلی خاص بود. چون عابدزاده همیشه جایگاه خاصی بین هواداران داشت و گل زدن به او خیلی جذاب بود.

 

تا همین حالا این سوال در ذهن خیلی‌ها بود که ملکیان بی حاشیه چرا بعد از گل رفت سمت هواداران پرسپولیس؟

من بعد از گل در حالت نامتعادل  به زمین افتادم و وقتی از زمین بلند شدم به جای اینکه بروم سمت استقلالی‌ها به اشتباه رفتم سمت هوادارن پرسپولیس! یک سری اشیا هم به سمت من پرتاب شد که فرهاد مجیدی و محمد تقوی به سرعت خودشان را بالای سر من رساندند و من را به وسط زمین هدایت کردند. این قدر همه چیز سریع اتفاق افتاد که نتوانستم شادی گلی که دوست داشتم را انجام بدهم.

 

اینکه می گویند بازیکنی که می خواهد در این دیدار به میدان برود باید دربی‌باز باشه یعنی چی؟

دربی باز بودن خیلی بستگی دارد به اینکه که شما در چند دربی به زمین رفته باشی و تجربه دربی داشته باشی. اگر من خودم چند دربی را دیده بودم می توانستم با تمرکز بهتر به زمین بروم. ما آن موقع این ذهنیت را نداشتیم که باید حتما در دربی گل بزنی. من بیست و چهار، پنج گل برای استقلال به ثمر رساندنم ولی بعضی ها در طول فصل هیچ کاری نمی کردند و فقط دنبال گل زدن در دربی بودند که به چشم هواداران بیایند.

 

از دیگر جذابیت‌های دربی در آن سالها حضور شما در استقلال و در طرف مقابل ادموند بزیک دوست شما در پرسپولیس بود.

بله این تقابل برای خود ارامنه هم خیلی جذاب بود که دو بازیکن در دو تیم مهم پایتخت داشتند. یادم می آید که در جام حذفی سال ۷۶ استقلال با گل من به پاس صعود کرد و پرسپولیس هم با گل بزیک به سپاهان و بعد از آن هر دو تیم به فینال رسیدم و یکی از روزنامه ها تیتر زد؛ ارامنه موفق سرخ،آبی...

 

خیلی حیف شد که باشگاه آرارات با آن همه هوادار و امکانات منحل شد؟

زمانی که آرارات تیم بزرگسالان داشت. تعداد ارامنه در ایران قابل توجه بود ولی بعد از روند مهاجرت‌ها باعث شد بازیکن کم شود و تیم کم کم به لیگ دو رفت و بعد از سالها از سطح فوتبال ایران محو شد. الان هم باشگاه آرارات فوق العاده است و همه امکانات را دارد ولی دریغ از نیروی انسانی که بخواهد در آن کار کند.

فرد ملکیان: فرهاد مجیدی اهل عقب نشینی نیست

فرهاد مجیدی بعد از سالها که از لیگ امارات به ایران برگشت معتقد بود که مرحوم ناصر حجازی مثل گذشته سختگیری نمی‌کند، احساس شما هم همین بود؟

شخصیت ناصرخان طوری بود که دوست داشت همیشه به او احترام بگذارند. چون آدم بزرگی بود و یکی از اسطوره ها در ایران و حتی آسیا بود. از طرفی فرهاد هم وقتی آمد استقلال سن کمی داشت و حدود ۱۹ سالش بود و برخلاف من خیلی شوخ و سرزنده بود و طبیعی بود که ناصر خان می خواست فرهاد را در کنترل خودش داشته باشد، هدفش موفقیت استقلال و فرهاد بود. همانطور که می‌دانید ناصرخان هیچ وقت روی اعتقادات خودش پا نمی گذاشت اگر فرهاد می گوید سالها بعد سختگیری کمتری داشته باشد شاید به خاطر تغییر فوتبال بود، خیلی‌ها بودند که دوست نداشتند ناصر حجازی نتیجه بگیرد.

 

همین طرز فکر الان در مورد فرهاد مجیدی هم وجود دارد و انگار یک عده نمی خواهند تیم او نتیجه بگیرد؟

بله تا حدی. برخی از پیش‌کسوتهای استقلال چون ذی‌نفع نیستند، ترجیح می‌دهند که استقلال با فرهاد نتواند نتیجه بگیرد. چون اسم مجیدی بزرگ است و اگر بخواهد در مربیگری هم نتیجه بگیرد، آن وقت اسم‌های خیلی‌ها پاک می شود. فرهاد نیاز مالی به قرارداد با استقلال ندارد و محبوبیتش را هم دارد ولی بخاطر عشق استقلال و دینی که احساس می کند، اینجاست.

 

شما از معدود پیشکسوت‌هایی هستید که زیاد در تمرین استقلال حاضر می‌شوید و رابطه خوبی با مجیدی دارید؟

من ارتباط نزدیکی با مجیدی دارم. آخرین باری که دیدمش صورتش خیلی لاغر شده بود و تعداد موهای سفیدش هم بیشتر شده بود. می‌گفت فشار کار زیاد هست .از طرفی تیم نتیجه می گیرد می گویند خوب بازی نمی کند . اگر هم خوب بازی کند و نتیجه نگیرد باز هم انتقاد می کنند. دوران مربیگری با بازیگری خیلی فرق می کند. ولی همه باید ممنون فرهاد باشند که بعد از ۴،۵ سالی که پرسپولیس یکه‌تازی می کرد استقلال را با روزهای خوب خودش برگردانده.

 

پیش بینی شما از دربی چیست؟ شاهد بازی زیبا و پر گل خواهیم بود یا مثل گذشته احتیاط را از دو تیم می‌بینیم؟

فرهاد مجیدی همیشه می گوید همه بازی‌ها را باید ببریم و این تفکر را به بازیکنانش هم منتقل کرده که ما باید همیشه برنده باشیم وهیچ وقت به مساوی و باخت فکر نمی کند. در دیدار دربی هم حتما فرهاد برای برد به زمین می رود.

 

در این فصل بيشتر انتقادها به استقلال این است که زیبا بازی نمی کند و فقط به دنبال کسب نتیجه هست.

تمام کسانی که این حرف را می زنند اگر استقلال زیبا بازی می کرد ولی جایگاه سوم جدول بود باز هم انتقاد می کردند که چرا استقلال نتیجه نمی گیرد و به آن حمله می کردند‌. من به عنوان یک عضو از باشگاه، نمی گویم پیشکسوت چون افرادی هستند که ۱۴،۱۵ سال برای این تیم زحمت کشیدند و آنها پیشکسوت واقعی استقلال هستند، عقیده خاصی دارم. ما چند سال خیلی وحشتناک را پشت سر گذاشتیم. اگر استقلال نمی توانست امتیازها را تا الان جمع کند زیبا بازی کردن کمکی نمی کرد. برد در این دیدار برای پرسپولیس هم خیلی مهم هست چون اگر نتیجه نگیرند تا ۷۰ درصد قهرمانی را هم از دست می دهند. پس آنها هم برای برد به زمین می آیند. با شناختی هم که از فرهاد دارم او هم عقب نشینی نمی کند و حتما بازی زیبا و هجومی را از دو تیم می بینیم و فکر نمی کنم بازی با یک و دو تا گل تمام شود.

 

خیلی ها معتقدند که زوج ارسلان مطهری و یامگا در این بازی می تواند نتیجه بگیرد نطر شما در این مورد چیست؟

اول می خواهم یک نکته‌ای را هم در مورد ژستد بگویم که خیلی‌ها به عملکرد او انتقاد دارند، شاید در گل زدن موفق نباشد ولی هر چیزی که آقای پین ازش خواسته را اجرا می کند. وقتی تیمی نتیجه گرفته و صدر جدول است باید به سلیقه مربی احترام بگذاریم. من خودم با انگیزه و آمادگی که در ارسلان می بینیم فکر می‌کنم او در این بازی می تواند گره‌گشا باشد چون بازی‌های زیبایی در دربی و آسیا برای استقلال انجام داده و گلهای حساسی هم زده و تمام فاکتورهای لازم برای حضور در این دیدار را دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی