تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
با اعتماد به دانش و خلاقیت جوانان متخصص؛

صرفه جويي 6 ميليارد توماني با بازسازی بیرینگ های ایرهیتر در نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به دانش و تجربه ارزشمند همکاران خود، از آمادگی این نیروگاه جهت ارائه خدمات فنی-مهندسی به سایر صنایع خبر داد.

کد خبر: ۱۲۳۴۶۵
۲۰:۲۸ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

صرفه جويي 6 ميليارد توماني با بازسازی بیرینگ های ایرهیتر در نیروگاه رامین اهواز

به گزارش دیدارنیوز خوزستان |به نقل از روابط عمومي نيروگاه رامين اهواز : خليل محمدي مديرعامل اين نيروگاه اين اقدام تخصصي را گوشه اي از دانش و تجربه ارزشمند متخصصان جوان اين نيروگاه 1850 مگاواتي در صنعت نيروگاهي دانست و از اعلام آمادگي نيروگاه رامين جهت همكاري و ارائه خدمات فني-مهندسي به ساير نيروگاهها و صنايع كشور خبر داد.

 

وي گفت : تحريمهاي سالهاي اخير و تامين قطعات حساس و مهم نيروگاهي از بازارهاي خارجي يكي از بزرگترين چالشهاي ما طي سالهاي اخير بوده كه با اعتماد و تكيه بر توانمندي همكاران خود توانستيم اين تهديد را به فرصتي ارزشمند جهت خلق ايده ها و بروز خلاقيت ها در اين نيروگاه بزرگ تبديل كنيم.

 

محمدي ضمن تقدير از دانش و تجربه ارزشمند متخصصان نيروگاه بویژه همکاران بخش تعمیرات بویلر و مبدلهای حرارتی و تراشکاری اذعان داشت: سيكل توليد واحدهاي نيروگاه رامين داراي ساختاري پيچيده اي مي باشد و عملكرد كوچكترين تحهيز نيز مي تواند در فرآيند توليد برق اثرگزار باشد. وي گفت : بويلرهاي اين نيروگاه از نوع فوق بحراني بوده و عملكرد ايرهيترهاي اين بويلرها نقش مهمي در بازیابی حرارتی دود خروجی از کوره و استفاده از آن جهت بهبود فرآیند احتراق مشعل های بویلر ايفا مي كنند.

 

 

وي به نقش آفرینی ۱۲ درصدی راندمان بویلر توسط ایرهیترها اشاره نمود و افزود: بيرينگ هاي ايرهيترها نيز داراي متريال و ساختاري حساس بوده كه بدليل كاركرد مداوم دچار خوردگی ها و خستگی سطحی بر روی المان های بیرینگ شده بودند كه اين چالش عملكرد ايرهيترهاي بويلر و نهايتاً توليد بخار مورد نياز جهت چرخش توربين ها را دچار مشكل كرده بود. محمدي گفت: دانش و تكنولوژي ساخت اين بيرينگها در انحصار كشورهاي خارجي مي باشد و خرسنديم با تكيه بر توانمندي متخصصان جوان خود اقدام به بازسازي 4 عدد بيرينگ طی ۱۶ روز با هزينه 5 ميليون توماني شديم.وي صرفه جويي حاصل شده از عدم خريد اين بيرينگ ها را حدود 6 ميليارد تومان برآورد نمود.

 

مديرعامل نيروگاه رامين به تشريح اين عمليات تخصصي پرداخت و گفت: پس از بررسي هاي فني و تحقيقات مهندسي ، بازسازي 2 عدد بيرينگ تراست و 2 عدد بيرينگ راهنما را در دستور كار خود قرار داديم.

 

 

وي گفت : بیرینگ های تراست از نوع بشکه ای تک ردیفه با وزن 1500 کیلو گرم وظیفه تحمل محوری ناشی از نیروی وزن 150 تنی تجهیز و نیروی شعاعی ناشی پدیده گریز از مرکز به واسطه چرخش ایرهیتر را به عهده دارند .

 محمدي اظهار داشت : اين بيرينگ ها نيز وظیفه تنظیم کننده شافت ایرهیتر که نیروی گریز از مرکز ناشی از چرخش بدان وارد می شود را بر عهده دارند و هم اكنون پس از بازسازی در محل مورد نظر نصب و مورد استفاده قرار گرفتند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی