تیتر امروز

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
روز پرهیجان لیگ برتر و حواشی استقلال و پرسپولیس

لیست سیاه فرهاد و یحیی

امروز مسابقات لیگ برتر در حالی پیگیری می‌شود که دو رقیب دیرینه فوتبال ایران سایه به سایه هم رقابتی تنگانگ در صدر جدول دارند. فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی در این فصل هر کدام یک لیست سیاه هم داشته‌اند.

کد خبر: ۱۲۲۹۸۹
۱۶:۴۶ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

لیست سیاه فرهاد و یحیی

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در تمام ادوار و حضور مربیان نام آشنا یا جوان روی نیمکت دو تیم محبوب پایتخت، استقلال و پرسپولیس بازیکنانی در لیست سیاه مربیان قرار گرفتند که گاهی با نیمکت نشینی روبرو شدند و زمانی با وساطت بزرگتر‌ها و دسته گل به ترکیب برگشته اند. بعضی اوقات هم شاهد انتقالهای پر سر و صدا و جنجالی در این تیم‌ها بوده ایم.
در لیگ بیست و یکم به نظر می‌رسد که فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی تصمیم گرفتند بعضی از این اختلافات را علنی کنند.

لیست سیاه مجیدی در استقلال

فرهاد مجیدی که موفق شده با استقلال در لیگ ۲۱ام بدون شکست باشد تصمیم گرفت تا تیمش علاوه بر صدر نشینی در مسائل انضباطی هم پیشتاز باشد. یکی از سه بازیکنی در این فصل با وجود نامداری مورد غضب آقای سرمربی قرار گرفت رشید مظاهری بود.

رشید مظاهری دروازه بان آبی‌ها در شرایطی سخت و در حالی که تیم برای دیدار آسیایی مقابل رقیب پر آوازه خودش الهلال آماده می‌شد، با وجود آنکه به مجیدی قول داده بود تا در اردو استقلال در امارات حاضر شود، یکطرفه قراردادش را فسخ کرد. حتی شنیده شد که او در آن مقطع زمانی صحبت‌هایی را با باشگاه سپاهان انجام داد که در نهایت به نتیجه نرسید. اما مظاهری با اینکار‌ها خود را از چشم سرمربی استقلال انداخت. او مدتی خانه نشین بود و پس از آن به تمرینات استقلال ملحق شد. اما مجیدی هرگز او را نبخشید و مظاهری تقریبا به غیر از یک دیدار که به عنوان تعویض اجباری به زمین آمد یک نیم‌فصل در استقلال سکو نشین بود. وساطت‌ها برای بازگشت او به ترکیب تیم هم بی اثر ماند تا در نهایت او در نهایت رشید مظاهری در نیم فصل از جمع آبی پوشان پایتخت جدا شود.

دومین فردی که مورد غضب سرمربی آبی‌ها قرار گرفت. بابک مرادی بود. فرهاد مجیدی از این هافبک خواست تا تغییر پست در خط دفاع به تیم کمک کند، ولی این بازیکن نپذیرفت و همان روز فرهاد مجیدی او در اختیار باشگاه قرار داد . در نهایت هم این بازیکن در نیم فصل به تیم هوادار بپیوندد.  

اما سومین و مهم‌ترین بازیکنی که مورد خشم فرهاد مجیدی واقع شد، وریا غفوری کاپیتان استقلال بود. این بازیکن که در این فصل نتوانسته موفقیت چندانی در زمین داشته باشد همواره مورد تایید سرمربی بود و بار‌ها فرهاد مجیدی حمایت خودش را از او عنوان کرده و در مصاحبه هایش گفته بود تا روزی که وریا غفوری کاپ قهرمانی را بالای سر نبرد، کار او در استقلال تمام نشده است.

کاپیتان استقلال در این فصل پر فراز و نشیب ظاهر شد. او که در دیدار دور رفت مقابل صنعت نفت آبادان از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و مدت‌ها نیمکت نشین بود. وریا غفوری که در ۱۱ بازی تنها در ۸۵۸ دقیقه برای استقلال به میدان رفته است و برخلاف فصل‌های گذشته که در پنالتی زدن و دادن پاس گل آمار خوبی از خودش به ثبت رسانده بود. در این فصل موفق شد تنها یک پاس گل بدهد. نوار ناکامی‌های او زمانی کامل شد که او بعد از آنکه در دو بازی مقابل هوادار و تراکتورسازی نتوانست پنالتی‌ها را به گل تبدیل کند. دیگر از سمت پنالتی زن اول استقلال نیز کنار گذاشته شد و از دیدار هفته چهارم دور رفت مجیدی ترجیح دادکه کوین یامگا پشته ضربات پنالتی قرار بگیرد.

مصدومیت نسبتا طولانی وریا و تغییر سیستم استقلال همه و همه باعث شد تا کم کم وریا به نیمکت نشین شود. اما وقتی این اختلافات به اوج خودش رسید که فرهاد مجیدی سفت و سخت در نیم فصل روی جذب حردانی بازیکنی که هم پست وریا است، پافشاری کرد. این اقدام سرمربی باعث شد تا کاپیتان استقلال در تمرینات اختلاف نظر خود با مجیدی را علنی کند و در نهایت مجید او را از دیدار مقابل فجر کنار گذاشت.

سه بازیکنی که مورد غصب یحیی قرار گرفتند.

اما بشنوید از پرسپولیس که نه تنها در نتیجه در مشکلات داخل تیمی هم سایه به سایه استقلال حرکت می‌کند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در این فصل نیز همچون لیگ بیستم از سید جلال حسینی در ترکیب اصلی استفاده نمی‌کند و با وجود اینکه همه از اختلافات این دو بازیکن خبر دارند، ولی مصالح باشگاه به امتیازات شخصی در این لحظه برتری دارد.

با این شرایط سید جلال حسینی تنها در ۱۱ بازی برای پرسپولیس به میدان رفته است او تعدادی از بازی‌های لیگ را به دلیل مصدومیت از دست داد و در سایر باز‌های پرسپولیس نیز به عنوان یاز تعویضی به میدان آمد. این مدافع ۳۸ ساله در این فصل ۱۱ با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت. حسینی در ۸۶۵ دقیقه‌ای که برای پرسپولیس به میدان رفته به عنوان مدافع موفق شده یک پاس گل بدهد و دو گل نیز به ثمر رسانده و به نظر می‌رسد تا روز خداحافظی او از فوتبال همانطور که انتظار می‌رود. این اختلاف در پرده احترام طرفین مسکوت باقی بماند.

دومین بازیکنی که به سختی مورد غضب یحیی گل محمدی و البته بسیاری از هوادارن پرسپولیس قرار گرفت مهدی شیری بود. دفاع راست پرسپولیس در دیدار فینال آسیا مقابل السان کره در حالی که هر دو تیم ۱_۱ مساوی بودند تصمیم گرفت توپ را با دست دست بزند تا پنالتی داور کار را برای پرسپولیس تمام کند.

اما مصدومیت سید جلال و کنعانی زادگان بار دیگر فرصت را در اختیار شیری گذاشت تا در رقابت‌های لیگ در قلب دفاع پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک به میدان برود، بار دیگر اشتباه این بازیکن تنها باخت پرسپولیس را در جدول لیگ، رقم زد.
اما ضربه نهایی و اخراج ابن بازیکن در دیدار سوپر جام مقابل فولاد اتفاق افتاد. در حالی که آمار بالای مصدومان و نیمکت خالی پرسپولیس دست گل محمدی را برای انتخاب ترکیب بسته بود. سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفت بار دیگر به مهدی شیری فرصت دهد، اما این بازیکن در حالی که این پرسپولیس نیاز به گل داشت خطای بی موردی در میانه میدان انجام داد و با کارت قرمز داور جریمه شد. تا در نهایت برتری عددی فولادی‌ها منجر به شکست پرسپولیس شود و یکبار دیگر شیری روی اشتباهات فردی، قهرمانی را از پرسپولیسی‌ها گرفت.  

روند اشتباهات مهدی شیری باعث شد تا یحیی گل محمدی دیگر کوتاه نیاید و در نهایت اشتباهات نابخشودنی شیری منجر به اخراج او از پرسپولیس شد.

سومین بازیکنی که در این فصل مورد غضب یحیی گل محمدی قرار گرفت. رضا اسدی است. انتقادات زیادی از ابتدای فصل برای خرید این بازیکن متوجه گل محمدی شد تا جایی که گل محمدی در نیم فصل با جدایی این بازیکن موافقت کرد، اما خود اسدی تصمیم گرفت که در پرسپولیس بماند و از جایگاهش دفاع کند.

او در اکثر دیدار‌ها به عنوان یار تعویضی و در دقایق پایانی به میدان می‌آید و این شرایط فرصت چندانی را به اسدی نمی‌دهد.

اما او در دیدار مقابل آلومینیوم در دقایق پایانی موفق شد به عنوان یار تعویضی به میدان بیاد و از تنها فرصتی که داشت به خوبی استفاده کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. شماره ۸ پرسپولیسی‌ها که فشار زیادی را تحمل میکرد بعد از به ثمر رساندن گل به منتقدانش هیس نشان داد و گل محمدی نیز در کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد که اسدی باید تلاشش را بیشتر کند.
باید دید در ادامه او می‌تواند خودش را به اثبات برساند یا در نهایت او نیز مجبور به ترک پرسپولیس می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی